بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر : ۴۷۸۳۸
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در بازديدي كه موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از برخي واحدهاي توليدي استان اصفهان ترتيب داد، غلامحسين حسيني با حضور در كارخانه گز سكه به پرسشهاي خبرنگاران پاسخ گفت. 

*تاسيس شركت جي موتور براي ايجاد قطب سوم خودرو 

حسيني در اين نشست در خصوص ايجاد قطب سوم خودرو در اصفهان گفت: قطبي از طراحي خودرو تا توليد كارخانه و تأمين كنندگان زنجيره خدمات پس از فروش را در بر مي‌گيرد. 
وي افزود: اسفندماه طرح ايجاد قطب سوم خودرو در اصفهان ارائه شد، اصفهان هم‌اكنون داراي 270 واحد قطعه‌سازي و 120 واحد در شرف تأسيس است، با مجموعه‌اي كه در اصفهان قرار دارد قرار است خاتم‌الاوصياء و بخش خصوصي وارد كار شوند. در اصفهان شركتي به نام جي موتور در حال تأسيس با سرمايه 110 ميليارد توماني در حال تاسيس است تا در قالب قطب سوم خودرو فعاليت كند. 
ويبا بيان اينكه تحولات وزارت صنايع اختلالي در كار ما ايجاد نكرده است، افزود: سومين قطب صنعتي خودروي كشور هيچ ربطي به دو كارخانه ايران خودرو و سايپا ندارد وسازمان ايدرو اعلام آمادگي كرده در بخش طراحي ورود و همكاري كند. 
خبرنگاري ازحسيني پرسيد: به نظر مي‌رسد تصميم به ايجاد قطب سوم خودرو قائم به فرد و خواست شما و آقاي محرابيان بود و وضعيت آن در حال حاضر مشخص نيست؟ 
رئيس سازمان صنايع و معادن پاسخ داد: فعلا نمي‌توان در اين باره قضاوت كرد. 

*اميدواريم جايگاه صنعت و معدن در ادغام حفظ شود 

وي ادغام وزارتخانه‌هاي بازرگاني و صنايع را در وضعيت سازمان‌هاي صنايع و معادن استان‌ها بي‌تأثير دانست و افزود: انجام اين ادغام براي استان‌ها زود است و ما اميدواريم ثمره ادغام‌ها به گونه‌اي باشد كه جايگاه صنعت و معدن حفظ شود و بخش بازرگاني و صنعت و معدن هر يك جايگاه خود را داشته باشند. 

* ايجاد واحد دانيلي در اصفهان طي سال 90 

از حسيني درباره ايجاد واحد كارخانه ايتاليايي دانيلي (بزرگترين توليد كننده تجهيزات كارخانه‌هاي فولاد) در استان اصفهان سؤال شد، وي پاسخ داد: قرار است واحد دانيلي در اصفهان راه‌اندازي شود، همه پتانسيل‌ها آماده است و اين شركت در صورت راه‌اندازي علاوه بر اينكه خدمات مربوط به طراحي و اجراي طرح‌هاي در دست اجراي فولاد را پوشش خواهد داد، در كشورهاي همسايه ما نيز به پوشش خدمات خواهد پرداخت. 
وي افزود: دانيلي چند روز قبل اعلام آمادگي كرد و فكر مي‌كنيم در سال 90 اين اتفاق بيفتد، 100 درصد سرمايه‌گذاري دانيلي در ايران توسط خود اين شركت انجام مي‌شود. 

* عدم افزايش قيمت فولادي‌هاي اصفهان 

خبرنگار فارس درباره وضعيت شركت‌هاي بزرگ فولاد مباركه و ذوب آهن اصفهان به عنوان دو صنعت انرژي‌بر پس از هدفمندي يارانه‌ها و افزايش قيمت‌هاي احتمالي آنان پرسيد. 
حسيني پاسخ داد: با اتفاقاتي كه افتاد قيمت‌هاي آنان ثابت ماند و افزايش پيدا نكرد، نقش فولاد مباركه و ذوب آهن در قيمت ساير محصولات بسيار مهم است و مديريت اين واحدها در جريان هدفمندي همكاري خوبي كرده و افزايش قيمت نداشتند. 
رئيس سازمان صنايع و معادن اصفهان افزود: بعد از اين اتفاق اكثريت قريب به اتفاق تصميم گيري‌ها براي طرح‌هاي توسعه فولاد با محوريت حداكثري بهره‌وري و كاهش مصرف انرژي انجام شد و آنها چاره‌اي ندارند جز اينكه با ارتقاء‌ بهره‌وري و بهبود مصرف انرژي خود را حفظ كنند. 
وي همچنين در خصوص احتمال افزايش قيمت محصولات فولاد مباركه و ذوب آهن گفت: فكر نمي‌كنم در آينده‌اي نزديك اين اتفاق بيفتد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر