بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
درپـی انتشار خبری تحت عنوان "یک مهندس مکانیک نبـض بازار سرمایـه را دست گرفت" در خبرگزاری ...، سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتـی را در این خصوص منتشر کرد.
کد خبر : ۵۱۰۱۳
درپـی انتشار خبری تحت عنوان "یک مهندس مکانیک نبـض بازار سرمایـه را دست گرفت" در خبرگزاری فارس، سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتـی را در این خصوص منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، متن کامل این توضیحات که برای تنویر افکار عمومی منتشر شده، به این شرح است:


1- در خبر مذکـور، بـا این استدلال که مدیـرعامل جدید شرکت مدیریت فناوری بورس تهران دارای مدرک مهندسی مکانیک است، به نقل از آگاهان، این انتصاب را "ناشی از نفوذ غیرمستقیم و چند لایه جریان انحرافی در بازار سرمایـه" قلمداد کرده است. سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تکذیب صریح این ادعا، از آن خبرگزاری محترم انتظار دارد در اظهارنظر پیرامون اینگونه مسائـل که منافع بسیاری از سهامداران را تحت تأثیر قرار می دهد، دقت و حساسیت لازم را به عمل آورد.

به علاوه، منطقی بود که در خبر مذکور، همانطور که به مدرک تحصیلی مدیرعامل جدید شرکت مدیریت فناوری اشاره شده است، به سوابـق چندین سالـه ایشان در سمت های ارشد مدیریتی در حوزه فناوری اطلاعات نیز بطور کامل اشاره شده و یا حداقـل، درصورت عـدم اطـلاع از این سمت ها، از اظهارنظـر در ایـن خصوص، خودداری می شد. در ادامه، به برخی از سوابق تخصصی مدیرعامـل جدید شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در حوزه فناوری اطلاعات اشاره می شود:

- فعالیت در مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) از سال 1376 تا 1390، به مدت حدود 15 سال در سمتهای مختلفی همچون عضو موظف هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل (به مدت پنج سال)، مدیر تولیـد نرم افـزار، مدیر خدمات مشاوره فنـاوری اطلاعات، مدیر سرمایـه گذاری، مدیر توسعه و ایجاد طرح ها
- رییس هیأت مدیـره برج الکترونیک شیـراز، به مدت 5 سال
- عضو هیأت مدیره شرکت فناوری پرشیـا فاوا گستـرش، به مدت 6 سال

- مدیر پـروژه سامانـه بورس همراه از سال 1388 تا سال 1390 (این پروژه در سال 1389 با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایـی افتتاح گردیـد)

2- در خبـر مذکور اشاره شده است که قرار بود تغییر مدیـرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اردیبهشت سال جاری و حتی زودتر انجام گیرد که این موضوع، به دلیل مخالفت مدیرعامل وقت شرکت به تأخیر افتاد، درحالیکه جناب آقای خزانه داری از سال 88 تاکنون سه بار از سمت مدیرعاملی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران استعفا کرده بود که در نهایت، در مرتبه سوم، این استعفـا با موافقت هیأت مدیره مواجه شده و مدیرعامل جدید این شرکت پس از 17 سال، منصـوب گردید.

لازم به ذکر است در خبر مذکور، به این موضوع نیز به اشتباه اشاره و سابقه فعالیت جناب آقای خزانه داری در شرکت مدیریت فناوری بورس تهـران، به جای 17 سال، 10 سال قیـد شـده است. بنابراین، ادعاهای مطرح شده درخصوص تغییر مدیرعامل این شرکت، کاملا نادرست است.

3- در نهایت، در خبـر مذکـور، ضمن پیش داوری درخصوص این انتصاب، توضیـح مسئولان بورس را در این خصوص خواستار شده است، درحالیکه بهتـر بود این قضاوت، پس از عملکرد مدیریت جدید شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اتفاق می افتاد.

در خاتمـه، لازم به ذکر است که سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایـه، تعامل مثبت و سازنده با اصحاب رسانه، ازجمله خبرگزاری فارس را به عنوان یکی از رسانه های پرمخاطب کشور در دستور کار خود داشته و حمایت رسانه ها را لازمه پشتوانه توسعه بازار سرمایه می دانند.

در همین راستا، از آن خبرگزاری محترم نیز خواهشمند است همچون گذشتـه، در تحلیل رویدادهای بازار سرمایـه، کمال دقت و انصاف را به خرج داده و از نشر گزارش هایی که پشتوانـه مستند و مستدلی درخصوص آنها وجود نـدارد، خودداری کند.





با تغييرمديرعامل مديريت فناوري بورس تهران؛
يك مهندس مكانيك نبض بازار سرمايه را در دست گرفت

خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت مديريت فناوري بورس تهران بعد از 10 سال تغيير كرد و يك مهندس مكانيك نبض بازار سرمايه يعني سامانه معاملاتي بورس را به دست گرفت.



به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، مرتضي خزانه داري در حالي از سال 76 تاكنون در سمت هاي مخلتفي در شركت مديريت فناوري بورس تهران فعاليت مي كرد و حدود 10 سال مديرعامل اين شركت مهم بازار سرمايه بود كه اقدام به استعفاء كرد و اين استعفاء هم با موافقت هيئت مديره روبرو شد.

با اين اتفاق، وي كه با انتقاداتي روبرو بود به عنوان مشاور رئيس سازمان بورس در حوزه فناوري اطلاعات منصوب شد تا پيگير پروژه هاي مرتبط با فناوري اطلاعات باشد.
از طرف ديگر با برگزاري مراسم توديع و معارفه ايي در صبح امروز (با حضور رييس سازمان بورس و اوراق بهادار) ، عباس احمدي كه داراي مدرك مهندسي مكانيك است، جايگزين خزانه داري و به عنوان مديرعامل جديد شركت مديريت فناوري بورس تهران منصوب شد.

اين تغيير و تحولات مديريتي در شرايطي رخ داد كه با بروز اختلال بي سابقه نرم افزار معاملات سهام در 24 ارديبشهت ماه شايعاتي مبني بر دست كاري در شاخص و نفوذ جريان انحرافي در بازار سرمايه شنيده شد اما علي صالح آبادي رئيس سازمان بورس در گفت وگو با فارس و همچنين در جريان برگزاري نشست مطبوعاتي اين شايعات را تكذيب كرد.

براساس اين گزارش، از سوي ديگر قرار بود تغيير مديرعامل شركت مديريت فناوري بورس تهران در همان ارديبشهت ماه و حتي زودتر صورت گيرد و حتي احمدي آماده كه از "مگفا " كناره گيري كرده بود، تحويل اين پست بود اما از قرار معلوم به دليل مخالفت خزانه داري در آن زمان و بروز اختلال در شاخص بورس ، برخي از مديران مياني و تعيين كننده در سازمان بورس احمدي را به سمت مديرعاملي شركت فناوران بازار سرمايه منصوب كردند تا در فرصتي ديگر اقدام به تغيير مديرعامل مديريت فناوري بورس تهران كنند.

با اين جريان ها برخي از آگاهان از نفوذ غير مستقيم و چند لايه ايي جريان انحرافي سخن گفته اند چون به عقيده اين گروه چرا فردي مانند احمدي كه داراي مدرك مهندسي مكانيك است بايد عهده دار يكي ازحساس ترين شركت هاي بازارسرمايه باشد؟ چرا اين تغيير و تحول پيش از اين رخ نداد؟ و آيا فردي لايق تر و خبره تر در حوزه تكنولوژي اطلاعات وجود ندارد؟

ازجانب ديگر برخي فعالان مطلع از چند و چون شركت مديريت فناوري بورس تهران بر اين باورند مديريت چنين شركت با اهميتي بايد توسط فردي با سابقه عالي در حوزه برنامه نويسي و كامپيوتر و مرتبط با بازار سرمايه باشد و حتي مهندس IT هم قابليت اداره چنين شركتي را ندارد چه برسد به كسي مانند احمدي كه مدرك مكانيك داشته و از جزئيات نرم افزارهاي بازار سرمايه اطلاع چنداني ندارد و به جز اينكه قائم مقام مديرعامل و عضو هيأت مديره مگفا (مركز گسترش فناوري اطلاعات و وابسته به ايدرو) بوده سابقه ايي در بازار سرمايه ندارد. با اين همه بايد مسئولان سازمان بورس چه پاسخي به اين موضوع دارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر