بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۷
در شکایت سهامداران بيمه دانا به رئيس جهمور مطرح شد

تقاضای محاکمه مدیر عامل بیمه دانا در دادگاه + توضیحات بورس نیوز

مدير عامل شركت، آقاي اويار حسين كه بيشترين نقش را در مهندسي و حساب سازي صورتهاي مالي داشته اند (آن هم در شركتهاي بيمه با اين همه متخصص در امر سرمايه گذاري و تعيين ريسك)، آيا نبايد هم در دادگاه بورس و هم در دادگاههاي صالحه محاكمه شوند؟
کد خبر : ۵۱۳۳۲
جمعی از سهامداران بیمه دانا با ارسال نامه ای به تحریریه بورس نیوز در خصوص واگذاری بیمه دانا به رییس جمهور شکایت کردند .



بسمه تعالي

جناب آقاي دكتر احمدي نژاد
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

سلام عليكم

ما جمعي از سهامداران بيمه دانا هستيم كه در مجمع عمومي سال مالي 1389 اين سهم در 22 تير 1390 شركت نموده اييم. ابتدا لازم دانستيم خلاصه اي از اخبار پيش از عرضه و ارزشگذاري اين سهام، روز عرضه و مدارك آن را به پيوست ارائه نماييم.

چنانچه مستحضريد، پيش از عرضه اين سهم مشمول اصل 44، بسياري از مسئولين خصوصي سازي و در راس آن رييس سابق و معاون وقت و فعلي سازمان خصوصي سازي، آقاي دكتر كردزنگنه (با يك شوخي به قول خودشان) و آقاي دكتر غلامي و مدير عامل بيمه دانا آقاي اويار حسين، در مورد ارزش آن مانور زيادي دادند و در جلسه معارفه گفتند كه اين سهم احتمالا 3000 تومان عرضه مي شود ولي 5000 تومان ارزش آن است كه جمعي از امضاء كنندگان اين نامه خود شخصا در جلسه حضور داشته اند و فيلم آن نيز موجود مي باشد.

پيش بيني سال مالي منتهي به 29 اسفند 1389 اين سهم طبق گزارشات مندرج در سايت كدال سازمان بورس در 14 و 23 مرداد 1389 (به ترتيب 12 و 3 روز قبل از عرضه در بورس) 1978 ريال سود بود.

بدين ترتيب، بيمه دانا در تاريخ 26 مرداد 1389 در بورس به قيمت 26100 ريال عرضه و كشف قيمت گرديد و علي رغم قيمت بالا، استقبال شديدي توسط فعالان بازار سرمايه از آن شد ولي فقط 2 روز پس از عرضه، سهم شروع به ريزش كرد و با صف فروشي ( كه توسط سهامدار عمده جديد آن سازمان تامين اجتماعي كه اين سهم به جاي رد ديون به آن واگذار شده بود، ايجاد گرديده بود و با خريد روزانه اين سازمان از صف فروش به اندازه حجم مبنا) ابتدا سهم به قيمت 18000 ريال و سپس تا 13386 ريال در تاريخ 4 اسفند 1390(روز متوقف شدن نماد براي ارائه پيش بيني سود سال 1390) رسيد.

در اولين مجمع پس از عرضه در تاريخ 29 شهريور 1389 براي سال مالي 88 مبلغ 383 ريال پيش بيني سود اعلام شده بود كه مطابق صورت‌هاي مالي حسابرسي‌شده مبلغ 147 ريال محقق شد و هيچ سودي تقسيم نشد. تنها نتيجه اين مجمع وعده هاي بيشمار مديرعامل (مبني بر فروش 4 ملك مازاد و افزايش سرمايه 300 درصدي مجاني در طي 2 ماه پس از مجمع ) براي مجمع سال مالي 89 بود كه شرح آن در پيوست آمده است.

نماد سهم از تاريخ 4 اسفند 89 براي ارائه گزارش پيش بيني 1390 به بورس متوقف شد و در جواب اعتراض سهامداران به متوقف ماندن طولاني سهم، مسئولين بورس دليل را اشكالات زياد در صورتهاي مالي ذكر مي كردند.


بالاخره بر طبق گزارشي كه در "كدال " در تاريخ 14 تيرماه 90 گذاشته شد، مشخص شد كه شركت تنها 662 ريال سود ساخته است در صورتي كه در گزارش حسابرس و سازمان بورس بر اساس صورتهاي مالي 29 اسفند 1389 شركت 154 ميليارد ريال زيان (معادل 1460 ريال به ازاي هر سهم) ساخته بود و در واقع زيان انباشته شركت بالغ بر 170 ميليارد (1612 ريال به ازاي هر سهم) مي گرديد كه گزارشات آن به پيوست آورده شده است.

گزارش مجمع سال مالي منتهي به اسفند 89 اين شركت


مجمع در انتهاي خيابان استخر بعد از فلكه 4 تهرانپارس و تقاطع اتوبان بابايي در باشگاه وزارت اقتصاد و دارايي ساعت 8 صبح برگزار شد. سهامداران اين شركت كه خود را مواجه با ظلمي بزرگ مي ديدند با وجود اينكه محل برگزاري مجمع بسيار دورافتاده بود، با تعداد بالا در اين مجمع شركت كرده بودند.


بر خلاف عرف مجامع، گزارش فعاليت هيات مديره و حسابرس به صورت چاپ شده توسط شركت تهيه نشده بود و حتي هنگام قرائت بندهاي حسابرس ، اين بندها بر روي صفحه نمايش قرار داده نشد كه سهامداران بتوانند بخوانند.

مجمع به رياست آقاي اويار حسين كه بر خلاف قانون 129 تجارت و تذكر حسابرس به طور غير قانوني هم رييس هيات مديره بود و هم مدير عامل تشكيل شد.

آقاي اويار حسين تاكيد زيادي بر بازپس گيري بعضي املاك و زمين هاي علي آباد لويزان كه در روز معارفه مانور زيادي بر روي ارزش اين زمينها انجام شد، داشتند و گفتند كه از همين الان چندين شركت براي پروژه هاي مشترك براي اين زمينها طرح ارايه كرده اند.

آقاي دكتر غلامي معاون سازمان خصوصي سازي در مجمع بودند و از مردم گله مي كردند كه چرا گران خريديد و حالا هم هيچ كاري نمي توانيد بكنيد؟! بعد از مجمع آقاي دكتر غلامي گوشزد كردند كه پروسه تغيير كاربري زمينهاي لويزان از مزروعي به تجاري به سالها زمان نياز دارد.

عجيب اينجاست عليرغم اينكه شركت بيمه دانا مشمول ماده 141 قانون تجارت مي شد و مي بايست بلافاصله بعد از مجمع عادي در همان روز راجع به انحلال يا ماندن شركت با ارايه راه حل فوري براي خروج از زيان تصميم گيري مي كرد. ولي مدير عامل، آقاي اويار حسين، قصد داشتند سود تقسيم كنند كه با مخالفت نماينده بورس و سهامداران اجازه تقسيم سود موهوم به ايشان داده نشد.

حال سوال اين است:

مدير عامل شركت، آقاي اويار حسين كه بيشترين نقش را در مهندسي و حساب سازي صورتهاي مالي داشته اند (آن هم در شركتهاي بيمه با اين همه متخصص در امر سرمايه گذاري و تعيين ريسك)، آيا نبايد هم در دادگاه بورس و هم در دادگاههاي صالحه محاكمه شوند؟

آيا اين است نتيجه اعتماد مردم به واگذاري هاي عمومي سهام اصل 44 كه مقام معظم رهبري اينقدر بر اجراي صحيح آن تاكيد مي كنند و حتي 3شنبه هفته گذشته مورخ 21 تير ايشان "سياست‌هاي كلي اصل 44 را‌ ريل‌گذاري جديد در اقتصاد كشور برشمردند كه با يك زاويه‌اي دقيق، مسائل اقتصادي به سمت ديگري هدايت شد ".

آقايان دكتر كردزنگنه و دكتر غلامي (رييس سابق و معاون فعلي سازمان خصوصي سازي) كه در جلسه معارفه اين همه بر ارزشمند بودن اين سهم تاكيد كردند و بعد آقاي دكتر كردزنگنه در مصاحبه مورخ 12 تير 90 ماجرا را به حساب شوخي خودشان در جلسه معارفه در اعلام ارزش 30000 ريالي اين سهم كه سرمايه گذاران آن را جدي گرفتند، نسبت مي دهند كه موجب ميليون ها تومان ضرر خريداران اين سهم گرديدند. آيا ايشان نبايد در دادگاه صالحه محاكمه شوند تا متوجه شوند كه بازار سرمايه جاي شوخي افرادي در موقعيت شغلي ايشان نيست؟

از آقاي دكترصالح آبادي، رييس سازمان بورس اوراق بهادار، كه صورتهاي مالي مخدوش و مهندسي شده اين شركت را مناسب براي عرضه در بورس تشخيص داده اند، انتظار مي رود كه نماد سهم را متوقف نگاه دارند تا به وضعيت اين سهم رسيدگي شود و از حقوق سهامداران جزء دفاع نمايند و با خاطيان اين مورد را به نحو مقتضي برخورد نمايند و ضرر سهامداران فعلي جبران شود تا اين امر در نهايت باعث اعتمادسازي مجدد سرمايه گذاري براي خريد سهام اصل 44 گردد.

در پايان نظر شما را به صفحه اول گزارش هيات مديره به مجمع امسال جلب مي نماييم:
"امروز بيمه دانا از سوي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران به عنوان بيمه گر حرفه اي و با اخلاق شناخته شده و تمايل روزافزون بيمه گذاران به اين شركت ، دليل ديگري بر توانايي اين شركت در اطمينان بخشي به توليدكنندگان ، صنعت كاران و در نهايت سهامداران مي باشد " .

ولي آيا واقعا اين چنين است؟ آيا مديرعامل و اعضاي هيات مديره اين شركت اخلاق و اعتمادي باقي گذارده اند؟

جمعي از سهامداران بيمه دانا به نمايندگي از سهامداران جرء 3 درصدي اين شركت


توضیح بورس نیوز در خصوص خبر

در روز برگزاری مجمع عادی سالانه بیمه دانا جمعی از سهامداران با مراجعه به نماینده بورس نیوز از وی تقاضا داشتند که موضوع واگذاری این شرکت و تضییع حقوق سهامداران آن را پیگیری کند بورس نیوز هم با توجه به این امر چند روزی است که تلاش وافری دارد برای تهیه و تنطیم متن کامل اتفاقات مجمع به همراه حواشی و ... که در این بین با تنی چند از سهامداران بیمه دانا در ارتباط بوده و مدارکی هم دریافت کرده است .

یکی از این موارد ارسال نامه شکواییه سهامداران  به بورس نیوز بوده که از دیروز به دنبال دریافت آن بودیم و امروز صبح متوجه شدیم که فاکسی در این خصوص به تحریریه بورس نیوز ارسال شده که این نامه در خبرگزاری محترم فارس و توسط همکار عزیزمان رضایی زاده منتشر شده است و از ما نیز تقاضا شد که این خبر را منتشر نماییم و ما هم به رسم قولی که به سهامداران در مجمع داده بودیم اقدام به انتشار کردیم.

در همین فرصت به تمام سهامداران بیمه دانا نوید می دهیم که تا آخرین لحظه کنارشان باشیم و از آنها حمایت کنیم و از همکار خود در خبرگزاری فارس هم سپاسگزاری برای انتشار نامه می نماییم . منتظر اخبار تکمیلی در این خصوص باشید .

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
این شرکت معدن مفسدان است دولت روحانی برای انتخاب بهترین مفسد از این شرکت انتخاب میکرد بهر طرف این شرکت نگاه میکنی بوی کثافت و فساد میبینی البته مقصر اصلی وزیر بی کفایت روحانی یکی از دلایل این فساد است آنقدر مغرور شده اند بیخیال اینکه همه را میتوانن خریداری کنن اگر اتفاق خوش یمنی پیش نیاید از عملکرد خود پشیمان واز جانبازی خود شرمنده میشوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
این شرکت معدن مفسدان است دولت روحانی برای انتخاب بهترین مفسد از این شرکت انتخاب میکرد بهر طرف این شرکت نگاه میکنی بوی کثافت و فساد میبینی البته مقصر اصلی وزیر بی کفایت روحانی یکی از دلایل این فساد است آنقدر مغرور شده اند بیخیال اینکه همه را میتوانن خریداری کنن اگر اتفاق خوش یمنی پیش نیاید از عملکرد خود پشیمان واز جانبازی خود شرمنده میشوم