بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
معاون نظارت و عملیات فرابورس خبر داد:

آغاز واگذاری های شرکت ملی گاز در فرابورس ایران

کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 120 میلیون و 536 هزار و 280 ریال است به صورت نقد و یا ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری مرکزی واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.
کد خبر : ۶۳۳۷۶

معاون نظارت و عملیات فرابورس ایران گفت: سازمان خصوصی­سازی100 درصد از سهام شرکت خدمات غیر صنعتی گاز ایران را 20 فروردین از طریق بازار سوم فرابورس عرضه می­کند.

به گزارش بورس نیوز، حسن محمدتبار با اعلام این خبر گفت: تعداد سهام مورد عرضه شرکت خدمات غیر صنعتی گاز ایران هزار سهم، که تعداد 50 سهم از آن ترجیحی است و قیمت پایه هر سهم آن 4 میلیون و 17 هزار و 876 ریال و ارزش کل آن 4 میلیارد و 17 میلیون و 876 هزار ریال تعیین شده است.

محمدتبار یادآور شد: عرضه­ به صورت یکجا و در بازار سوم و با شرایط نقد است و مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای حداکثر 9 روز کاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله است.

وی در خصوص فعالیت این شرکت 100 میلیون ریالی توضیح داد: زمینه فعالیت شرکت خدمات غیر صنعتی گاز ایران که سهامدار عمده آن شرکت ملی گاز ایران است حفظ و نگهداری، احداث و توسعه منازل سازمانی و اماکن تفریحی، فرهنگی برای کارکنان و خانواده­های آنان، احداث و توسعه فضای سبز و زیبا سازی است.

محمدتبار تصریح کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 120 میلیون و 536 هزار و 280 ریال است به صورت نقد و یا ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری مرکزی واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

معاون نظارت و عملیات فرابورس در مورد شرکت خدمات غیر صنعتی گاز ایران تاکید کرد: با توجه به تغییر فعالیت شرکت و انتقال خدمات صنعتی به شرکت گاز پارس جنوبی کلیه اموال منقول و غیر منقول شرکت در اختیار و استفاده مجتمع مذکور قرار گرفته است و بر اساس مصوبات شرکت مقرر شده است تا پایان سال جاری بخش قابل توجهی از دارایی های ثابت نیز انتقال یابد، تنها 5 میلیارد ریال از داراییهای ثابت باقی بماند.

وی ادامه داد: خریدار یا خریداران سهام شرکت متعهد می­شوند به نسبت سهام خریداری، جانشین صادرکنندگان دولتی ضمانتنامه­ها شوند و آزاد­­سازی سهام واگذار شده منوط به انجام تسویه حساب بدهی­های شرکت به نسبت سهام واگذار شده به شرکت مادر تخصصی و سیستم بانکی اعم از دولتی و غیر دولتی، صندوق ذخیره ارزی و خزانه حسب مورد، منعکس در صورت­های مالی مبنای ارزیابی سهام شرکت خواهد بود.

وی در پایان افزود: چنانچه خریداران سهام کنترلی در زمان امضای قرارداد واگذاری شرایطی از جمله انجام اقداماتی نظیر سرمایه­گذاری جدید، ارتقای کارائی و بهره­وری، تداوم تولید و ارتقای فن­آوری و تثبیت سطح اشتغال در بنگاه مورد واگذاری را بپذیرند، در صورت احراز شرایط از تخفیفات موضوع دستور العمل نحوه اخذ تعهدات، درج شروط و اعطای تخفیفات هیات واگذاری برخوردار خواهند شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر