بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
یک مقام مسئول در گفتگو با بورس نیوز اعلام کرد:

مزایای عضویت در کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران

معضلات مالیاتی، گزارشگری برون سازمانی و حسابرسی از جمله مشکلات اعضاست و تبدیل کانون به پایگاهی برای حل این تنگناها، انجام کار کارشناسی بر روی آنها، انعکاس آن به مراجع قانون گذار و پیگیری آن تا حصول نتیجه از جمله خدماتی است که کانون به اعضاء ارائه می دهد.
کد خبر : ۷۰۴۰۲

رئیس هیأت مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با اشاره به چشم انداز و افق روشن عرصه سرمایه گذاری در ایران بر تحقق اهداف مهم این کانون بویژه توسعه و تعمیق بازار سرمایه، شفافیت قیمت ها و رشد بورس تأکید کرد.

به گزارش بورس نیوز حیدری افزود: در راه عملیاتی شدن این اهداف، در صدد ایجاد بستر های لازم جهت بحث و تبادل نظر آزادانه و همگرایی نگرش نخبگان بازار هستیم .

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی گفت: کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، اتاق فکر طرح و بررسی مشکلات راهبردی بازار و نهادهای سرمایه گذاری است و با هدف نیل به انسجام فکری بین نخبگان، پذیرای نظرات و مشارکت اعضاء و صاحبنظران خواهد بود.

وی تصریح کرد: نهادهای مالی مشمول ثبت نزد سبا، شامل شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های هلدینگ و تأمین سرمایه، انواع صندوق های سرمایه گذاری از جمله صندق بازنشستگی و دیگر نهادهای سرمایه گذاری از اعضای کانون هستند.

رئیس هیأت مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با تبیین مزایای شرکت ها برای عضویت در کانون افزود: معضلات مالیاتی، گزارشگری برون سازمانی و حسابرسی از جمله مشکلات اعضاست و تبدیل کانون به پایگاهی برای حل این تنگناها، انجام کار کارشناسی بر روی آنها، انعکاس آن به مراجع قانون گذار و پیگیری آن تا حصول نتیجه از جمله خدماتی است که کانون به اعضاء ارائه می دهد.

وی تقویت بخش های همگن بازار، تشکیل کار گروه های شرکتهای تأمین سرمایه، شرکت های مشاور سرمایه گذاری و صندوق های سرمایه گذاری برای تجمیع پتانسیل موجود و هم صدا کردن این بخش ها و برقراری تعامل نزدیکتر بین آنها را از دیگر مزایای عضویت در کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران برای شرکت ها برشمرد.

حیدری گفت: در حوزه تعمیق بازار سرمایه و تقویت تصمیم سازی مبتنی بر اطلاعات، کانون تعامل خوبی با بخشهای نرم افزاری و سیستمی و شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات دارد. سامانه های تحلیل شاخص های مالی، تحلیل روند و دیگر سامانه ها از محصولاتی است که در تعامل کانون با صنعت فناوری اطلاعات مناسب سازی شده و قابل ارائه به اعضای کانون است.

وی با اشاره به موفقیت نسبی کانون در دستیابی به اهداف خود افزود: هیأت مدیره جدید کانون در صدد است تا در آینده نقش و جایگاه کانون را در بازار سرمایه ارتقاء دهد ، در حال حاضر شرکتهایی با حدود 20 در صد از ارزش بازار سرمایه عضو این کانون هستند و تلاش داریم این تعداد افزایش یابد.

حیدری افزود: کانون پتانسیل های خوبی دارد که تاکنون از این ظرفیتها بطور کامل استفاده نشده است ، با انجام پژوهشهای کاربردی و فعالیتهای شرکتهای زیر مجموعه و گسترش بخشهای آموزشی کانون می توان از در آمدهای غیر محتمل و محافظه کارانه به در آمد های پایدار دست یافت.

رئیس هیأت مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران از ثبت کانون در اتاق بازرگانی ایران خبر داد و گفت : در صدد هستیم کانون را به عنوان یک NGO در اتاق بازرگانی ایران به ثبت برسانیم.

وی افزود : کانون جهت اعتلای بازار سرمایه و حمایت از منافع اعضای خود با حضور در اماکن، نهادها و بویژه همراهی و همگامی و ثبت در اتاق بازرگانی ایران می تواند بصورت یکصدا در جهت طرح مسائل و مشکلات اعضاء و رفع آنها اقدام کند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در خصوص استقلال کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران گفت: کانون تشکلی خود انتظام به شکل غیر دولتی، غیر تجاری، غیر انتفاعی، غیر سیاسی و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است و از مصادیق کانون های تعریف شده در بند 5 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار محسوب می شود.

حیدری، نهاد ناظر بر بازار را تنها نهاد ناظر دانست و افزود: نهاد ناظر بازار تنها درخصوص( صدور مجوز تأسیس) و(تصویب اساسنامه نهادها و کانون های تعریف شده در قانون بازار اوراق بهادار ) تصمیم گیر بوده و در فعالیت جاری این نهادها دخالتی ندارد و کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران از استقلال لازم بر خوردار است .

گفتنی است در حال حاضر در کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران بیش از 60 شرکت سرمایه گذاری ، هلدینگ ، شرکت تأمین سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری و بازنشستگی عضویت دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر