بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر : ۹۲۸۲۲
فرارو-به دلیل آنکه بازار ساخت و ساز مسکن افراد بسیاری از جمله غیر حرفه ای ها را در این مدت جذب خود کرده است به نظر می رسد با طولانی تر شدن دوره رکود در بازار مسکن این افراد به دلیل انباشت سرمایه در یک نقطه و در نتیجه احتیاج به نقدینگی حاضر به فروش املاک خود به قیمتی پایین تر از قیمت بازار شوند.

به گزارش فرارو، با آغاز فصل بهار و رونق ساخت و ساز در حوزه مسکن اینک بازار خرید و فروش املاک و مستقلات با چند نکته مواجه است:

1-افزایش قیمت مصالح ساختمانی در نتیجه ی افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد و با شروع فصل ساخت و ساز در این حوزه این افزایش قیمت هر چه بیشتر خود را نشان خواهد داد.

2-افزایش قیمت ارز موجب کاهش ارزش ریال در نتیجه کاهش قدرت خرید خریداران در بازار مسکن شده است و رکود موجود در صورت افزایش قیمت مسکن تشدید خواهد شد.

3-انتظار کاهش قیمت ارز در آستانه انتخابات و دورنمای مذاکرات هسته ای در خریداران این حوزه انتظارات کاهش قیمت را دامن می زند که این به نوبه خود باعث تشدید رکود در بازار مسکن خواهد شد.

4-به دلیل آنکه فعالان بخش مسکن همچنان در انتظار واقعی شدن قیمت در این حوزه متناسب با افزایش قیمت در بخش های دیگر هستند، کاهش قیمت در این بازار بسیار دور از ذهن به نظر می رسد. بر این اساس فاصله قدرت خرید خریداران از قیمت های پیشنهادی در بازار تنها می تواند به تثبیت قیمت ها در ابین بازار بیانجامد.

5- به دلیل آنکه بازار ساخت و ساز مسکن افراد بسیاری از جمله غیر حرفه ای ها را در این مدت جذب خود کرده است به نظر می رسد با طولانی تر شدن دوره رکود در بازار مسکن این افراد به دلیل انباشت سرمایه در یک نقطه و در نتیجه احتیاج به نقدینگی حاضر به فروش املاک خود به قیمتی پایین تر از قیمت بازار شوند.

به نظر می رسد بازار مسکن در سال جدید به دلیل فاصله چشمگیر قیمت و قدرت خرید دیگر شاهد نوسانات سال قبل نباشد و ما با تثبیت نسبی قیمت در این بازار مواجه باشیم. اما نبایدنباید این نکته را از نظر دور داشت که فعالین این بخش همچنان در انتظار واقعی شدن قیمت ها به سر می برند.

قیمت واحد های 55 تا 70 متری در نقاط مختلف تهران:


اشتراک گذاری :
ارسال نظر