بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
مدیر حسابداری مدیریت شرکت ایران یاساتایر و رابر:

ظرفیت تولید ایران یاساتایر افزایش می یابد

شرکت ایران یاساتایر و رابر در نظر دارد در سال جاری با اجرای طرح های توسعه ای سطح تولیدات خود را نسبت به سال گذشته 27 درصد وسطح فروش کل را از لحاظ مقداری و ریالی به ترتیب 24 و52 درصد ارتقاء دهد. به منظور تأمین هزینه های این امرخطیر، برنامه افزایش سرمایه "پاسا" از 60 میلیارد به 80 میلیارد ریال در حال اجرایی شدن می باشد .
کد خبر : ۱۰۲۵۶۰
شرکت ایران یاساتایر و رابر در نظر دارد در سال جاری با اجرای طرح های توسعه ای سطح تولیدات خود را نسبت به سال گذشته 27 درصد وسطح فروش کل را از لحاظ مقداری و ریالی به ترتیب 24 و52 درصد ارتقاء دهد. به منظور تأمین هزینه های این امرخطیر، برنامه افزایش سرمایه "پاسا" از 60 میلیارد به 80 میلیارد ریال در حال اجرایی شدن می باشد .

مدیر حسابداری مدیریت شرکت ایران یاساتایر و رابر با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این شرکت با بررسی وضعیت تقاضا برای محصولات تولیدی خود در بازار فروش و همچنین برآورد میزان قابلیت افزایش ظرفیت تولیدات خود، در نظر دارد در راستای تحقق برنامه چشم انداز تدوین شده طبق مجوزهای اخذ شده از مراجع ذی صلاح (پروانه بهره برداری) طی سنوات آتی حداکثر تا 25 هزار تن ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

داوود عسگری با اشاره به در نظر گرفتن مدت زمان پنج سال برای اتمام پرژه ها و اقدامات اجرایی برنامه ریزی استراتژیک تدوین شده و اجرای آن طی چندین مرحله افزود: برهمین اساس برآورد افزایش ظرفیت سه هزار تنی تولید برای محصولات تایر و تیوپ که از مزیت نسبی برخوردارند در بودجه سال مالی جاری در نظر گرفته شده است.

وی در ارتباط با نحوه تأمین مالی جهت اجرای طرح توسعه ای شرکت نیز گفت: همانطور که عنوان شد افزایش سرمایه شرکت طی دو مرحله به اجرا در خواهد آمد که مرحله ابتدایی آن شامل افزایش 33 درصدی سرمایه "پاسا" تاحد 80 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران بوده که این برنامه در حال فروش حق تقدم به سر می برد و در مرحله دوم به منظور ابقاء در بازار دوم بدنبال افزایش سرمایه شرکت تا سقف 200 میلیارد ریال می باشد.

این مقام مسئول در ارزیابی عملکرد سه ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 اظهار داشت: با توجه به تغییر ترکیب تولید و فروش و همچنین بهبود فرآیند های ساخت و افزایش بهره وری در نهایت حاشیه سود مناسبی طی دوره عملکرد مذکور عاید شرکت شده است.

مدیر حسابداری مدیریت شرکت ایران یاساتایر و رابر در ارتباط با رشد نرخ فروش محصولات طی مدت زمان باقی مانده از سال جاری بیان کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و انتظار فعالان بازار برای ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز و روند قیمتی آن، افزایش قابل توجه نرخ فروش محصولات طی دوره های عملکرد آتی پیش بینی نمی شود. البته به این موضوع می بایستی اشاره نمود که نرخ فروش محصولات متاثر از افزایش احتمالی نهاده های تولید خواهد بود .

عسگری افزود: این در حالی است که افزایش بهای تمام شده محصولات ناشی از بکارگیری مواد اولیه خریداری شده با قیمت های فعلی برای 9 ماهه آتی برآورد شده. اما توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که "پاسا" با برگزاری جلسات متعدد و مستمر کمیته های قیمت گذاری فروش محصولات و بررسی چگونگی روند قیمتی مواد مصرفی مورد نیاز و نیز نرخ فروش محصولات، سعی در کسب سود مناسب از برآیند روند صعودی بهای این دو متغیر مهم و اثرگذار بر وضعیت سودآوری شرکت دارد.

وی افزود: علاوه بر این، "پاسا" در راستای کاهش هزینه های متغیر، درصدد استفاده از تمام توان تولید خود برآمده تا بدین ترتیب مانع از کاهش حاشیه سود ناشی از رشد بهای تمام شده محصولات شود.

این مقام مسئول در خصوص واردات مواد اولیه مصرفی تصریح کرد: حدود 45 درصد از مواد مصرفی مورد نیاز از کشورهای آسیای جنوب شرقی فراهم می شود. همچنین واردات این مواد در پاره ای از موارد با ارز مبادله ای و مابقی با ارز آزاد انجام می پذیرد، به گونه ای که به طور میانگین مواد اولیه با نرخ ترکیبی از ارز مبادله ای و آزاد خریداری می شود.

این مقام مسئول در خاتمه پیرامون صادرات محصولات شرکت اظهار داشت: درآمدهای حاصل از صادرات محصولات تولیدی نیز در برخی اوقات به دلیل استفاده از مزیت معافیت مالیاتی با ارز مبادله ای و در پاره ای از موارد جهت واردات مواد اولیه مورد نیاز با نرخ ارز آزاد در حساب ها و صورت های مالی شرکت تسعیر می شود. علاوه بر این طی دوره مذکور حدود دو میلیون و 800 هزار دلار درآمد ارزی معادل 69 میلیارد ریال و با نرخ ارز مبادله ای از محل صادرات محصولات عاید این شرکت شده است. کل حجم صادرات درسال گذشته 2072 تن بوده که در بودجه سال جاری این مقدار به میزان 20824 تن برآورد گردیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر