بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
در نماد "کرمان" نیز شرکت عمران و توسعه فارس فروشنده یک میلیون سهم آن بود و شرکت سرمایه گذاری تدبیر به ترتیب پنج میلیون سهم بانک پارسیان و یک میلیون سهم "وبوعلی" را به فروش رساند.
کد خبر : ۱۱۰۰۸۱
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 223 واحد نزول از 77 هزار و 118 واحد به 76 هزار و 895 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 14 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 255 میلیارد ریال دست یافت که 98 درصد آن را معاملات خرد و مابقی را معاملات بلوکی رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با نزدیک به 12 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 719 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "تاپیکو"، "شبندر" و "وبصادر" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان بیش از پنج میلیون سهم بانک پارسیان به تملک شرکت ایده گستر دور اندیش درآمد و شرکت گروه مالی ملت بیش از 10 میلیون سهم "ومعادن" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین سه میلیون سهم بانک ملت و نیز نزدیک به دو میلیون سهم بانک تجارت توسط شرکت بین المللی عمران رضوی عرضه شد و شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن یک میلیون سهم شرکت سیمان سپاهان را واگذار کرد.

در نماد "کرمان" نیز شرکت عمران و توسعه فارس فروشنده یک میلیون سهم آن بود و شرکت سرمایه گذاری تدبیر به ترتیب پنج میلیون سهم بانک پارسیان و یک میلیون سهم "وبوعلی" را به فروش رساند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری سامان مجد عرضه کننده یک میلیون و پانصد هزار سهم بانک پاسارگاد بود و شرکت سرمایه گذاری سایپا یک میلیون سهم "خزامیا" را از تملک خود خارج کرد.

شرکت سرمایه گذاری سپه دو میلیون سهم "شپدیس" و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت پنج میلیون سهم "ونفت" را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت توسعه سرمایه گذرای سامان عرضه کننده یک میلیون سهم شرکت شیشه همدان بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر