بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
مستطيل شيشه اي تالار

سهام یاب ابزار لازم بورس تهران

بورس تهران همچنان محل هجوم سرمایه های سرگردان در جامعه است و اشتهای سیری ناپذیری در جذب این سرمایه ها دارد بطوریکه دیگر به راحتی می توان گفت بورس در معادلات اقتصادی کشور نقش مهمی دارد و معاملات روزانه بیش از 500 میلیارد تومان در این بازار عادی شده است.
کد خبر : ۱۱۲۸۷۵
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 92.09.26 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 202 واحد کاهش به رقم 66497 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1393 واحد کاهش عدد 161391 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 419 واحد افت به رقم 87692 واحد رسيد.

همچنین در این روز گروه مپنا با 49 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 166 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 9 واحد افت به رقم 894 واحد رسید.

در این شرایط امروز هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پتروشیمی جم با 3 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 6185 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران همچنان محل هجوم سرمایه های سرگردان در جامعه است و اشتهای سیری ناپذیری در جذب این سرمایه ها دارد بطوریکه دیگر به راحتی می توان گفت بورس در معادلات اقتصادی کشور نقش مهمی دارد و معاملات روزانه بیش از 500 میلیارد تومان در این بازار عادی شده است.

در چنین شرایطی و با توجه به اینکه قیمت سهام بسیاری از شرکت ها به سقف انتظاری سرمایه گذاران رسیده مسئله مهم پیدا کردن گزینه های جدید و مطمئن برای سرمایه گذاری است که به نظر می رسد بازار در حال تست کردن صنایع مختلف است و بهترین جواب را فعلاً از گروه روی گرفته و به نظر می رسد تا پایان سال از این گروه بیشتر خواهیم شنید.

به نظر می رسد معاملات پرحجم در نماد "کروی" یادآور روزهای طلایی این گروه باشد هرچند که رشد قیمت جهانی روی می تواند محرک خوبی برای ادامه روند صعودی گروه باشد.

در گروه ساختمان نیز امید به برگزاری مجامع شرکت ها و فروش اموال آنها همچنان مورد بحث سهامداران است و تا برگزاری مجامع شرکت سرمایه گذاری مسکن، بین المللی توسعه ساختمان و ساختمان ایران به عنوان هلدینگ های این گروه جو مثبت کماکان ادامه دارد هرچند که نوسانات قیمت جزیی از ذات بازار است.

از سوی دیگر اخباری مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودرو باعث عدم فروش اتومبیل خارجی در بازار فیزیکی شده و تب و تاب افزایش قیمت انواع خودروی خارجی امید به افزایش قیمت خودروهای داخلی را نیز همچنان بالا نگه داشته و این گروه به واسطه این اخبار و برداشته شدن تحریم ها در اسرع وقت و مشارکت خودروسازان خارجی همچنان مورد توجه هستند و این موارد باعث رونق گروه خودرویی در بورس تهران شده هرچند که هنوز اتفاق واقعی در این صنعت رخ نداده است و بیشتر امید سهامدران به آینده است.

از سایر نکات مهم بازار معاملات پرحجم در نماد کنتورسازی ایران بود که نشان از خروج حقوقی ها و خرید پرقدرت حقیقی ها داشت که به واسطه خط حمایت تکنیکالی اقدام به خرید کرده اند.

در نماد "ومعادن" هم شاهد خرید پرحجم بودیم که دلیل آن اقبال بازار به سمت سهام "فملی" است که وزن مناسبی در پرتفوی "ومعادن" دارد و در چند ماه اخیر رشد متناسب بازار نداشته است.

یکی دیگر از شرکت هایی که توجه بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کرده کمباین سازی ایرن است که به نظر می رسد خریدهای هیجانی در آن ادامه دارد و قیمت سهم را دستخوش تغییر بزرگی بدون پشتوانه بنیادی لازم کرده که جا دارد نسبت به آن دقت بیشتری شود.

در آخر هم باید به سهام ایران ترانسفو اشاره کرد که تعدیل سود آن برخلاف انتظار بازار بوده و به همین دلیل نوسان منفی گریبانگیر آن شده. لذا به نظر می رسد در چنین شرایطی باید در بورس تهران یک ابزار سهام یاب خوب داشته باشید که سهام شرکت های بالاتر از ارزش ذاتی را خریدای نکنید و سرمایه گذاری مناسبی انجام دهید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر