بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰
طبق قانون تجارت، شرکت ها حداکثر ظرف مدت 8 ماه از تاریخ برگزاری مجامع و تصویب سود نقدی، می بایست مبادرت به پرداخت سود نقدی نمایند. لذا شرکت ملزم است در صورتی‌که براساس اعلام خود پیشنهاد پرداخت سود را قبل از مهلت 8 ماهه اعلام نموده باشد، براساس برنامه‌ زمان بندی خود سود را پرداخت نماید.
کد خبر : ۱۱۹۷۴۷
برخی سرمایه گذاران و سهامداران فعال در بازار سهام در این وانفسا که قیمت سهام طی هفته های اخیر روند چندان دلچسبی را نداشته، با نگاه بلندمدت اقدام به سرمایه گذاری کرده و به سود نقدی سهام دلخوش هستند. حال آنکه نمونه های متعددی در بازار سهام مشاهده می شود که پرداخت سود سهام طبق زمان بندی اعلام شده صورت نمی پذیرد.

به گزارش بورس نیوز، طبق قوانین و مقررات بازار اوراق بهادار شرکت ها حداکثر طی هشت ماه پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه صاحبان سهام مهلت دارند سود مصوب را به سهامدارانشان پرداخت کنند. اما در عمل بسیاری از شرکت ها این امر را رعایت نکرده و در برخی موارد حتی جدول زمانبندی بابت نحوه پرداخت سود به سهامداران را نیز در سامانه اطلاع رسانی کدال منتشر نمی کنند.

حال آنکه طبق ماده 12 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، ناشر موظف است جدول زمان بندی پرداخت سود نقدی پیشنهادی توسط هیأت مدیره را 10 روز قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی افشا نماید. در صورتی که مجمع عمومی عادی سود نقدی بیشتری را نسبت به پیشنهاد هیأت مدیره تصویب نماید، جدول زمان بندی پرداخت سود نقدی می بایست متناسب با آن اصلاح و حداکثر ظرف 30 روز پس از تاریخ مجمع افشا گردد.

اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 92 بسیاری از شرکت هایی که در خرداد و تیر ماه امسال اقدام به برگزاری مجامع عادی سالیانه خود کردند، تاکنون سود نقدی تقسیمی را به حساب سهامدارانشان واریز نکرده اند. از این رو این سوال مطرح است که آیا سازمان بورس و یا شرکت های بورس و فرابورس به عنوان مدعی العموم و در راستای حمایت از حقوق سهامداران پا به میدان عمل می گذارند و یا پیگیری این امر تنها بر عهده خود سهامدار است؟

نحوه برخورد با متخلفین چگونه است؟

همچنین بایستی دید فرآیند رسیدگی به شکایات سهامداران در خصوص تأخیر و یا عدم پرداخت سود نقدی سهامداران چگونه است؟ و در چنین شرایطی جرایم و نحوه برخوردهای قانونی موجود با شرکت های متخلف چیست؟

البته طبق بند 6 ماده 25 دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس، عدم پرداخت سود نقدی مطابق جدول زمان بندی اعلام شده توسط ناشر، موضوع ماده 5 همین دستورالعمل منجر به اخطار کتبی به ناشر و مدیران ارشد آن با درج در پرونده و اعلام به عموم می گردد.

این موارد بازدارندگی در حالی طی دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس در نظر گرفته شده است که تاکنون نمونه ای مبنی بر برخورد با مدیران متخلف در خاطر سهامداران و سرمایه گذاران ثبت نشده است. زیرا نمی توان به یادآورد که نام شرکت و یا مدیری در خصوص عدم رعایت مواد قوانین و مقررات بازار اوراق بهادار و برای نمونه در زمان عدم رعایت زمان بندی اعلامی در پرداخت سود سهام به عنوان متخلف اعلام عمومی شده باشد.

سهامداران حق شکایت دارند

در همین ارتباط مدیر سابق نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: طبق قانون تجارت، شرکت ها حداکثر ظرف مدت 8 ماه از تاریخ برگزاری مجامع و تصویب سود نقدی، می بایست مبادرت به پرداخت سود نقدی نمایند. مطابق ماده 12 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، شرکت ها موظفند که برنامه‌ زمان بندی پرداخت سود خود را قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی ارایه نمایند و در صورتیکه مجمع سود نقدی بیشتری از پیشنهاد هیأت مدیره مصوب نماید، شرکت می بایست حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ برگزاری مجمع، برنامه پرداخت سود را اصلاح و ارایه نماید. لذا شرکت ملزم است در صورتی‌که براساس اعلام خود پیشنهاد پرداخت سود را قبل از مهلت 8 ماهه اعلام نموده باشد، براساس برنامه‌ زمان بندی خود سود را پرداخت نماید.

امیرحمزه مالمیر معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس افزود: همچنین مطابق تبصره 3 ماده 5 دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس تهران، شرکت ها موظفند سود متعلق به سهامداران را به حساب بانکی که اعلام نموده اند، واریز نمایند. در صورتی‌که شرکتی سود سهامداران خود را مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده یعنی حداکثر ظرف مدت 8 ماه پس از مجمع پرداخت ننماید، مدیریت نظارت بر ناشران سازمان موضوع تخلف را به مدیریت پیگیری امور تخلفات اعلام کند تا رسیدگی های لازم پیرامون آن انجام شود. براساس بند 6 ماده‌ 25 دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس تهران، اخطار کتبی با درج در پرونده به مدیران ارشد شرکت خواهند داد.

وی ادامه داد: سهامداران نیز می‌توانند شکایت خود را به مدیریت نظارت بر ناشران و یا مدیریت پیگیری امور تخلفات ارایه نمایند تا موضوع در دست رسیدگی قرار گیرد و در صورت پیگیری و عدم واریز سود سهامدار، موضوع به هیأت داوری ارجاع خواهد شد.

مالمیر در خاتمه سخنان خود گفت: پس از آن هیأت داوری نیز براساس ماده‌ 15 قانون توسعه‌ ابزارها و نهادهای مالی جدید، سود متعلق به سهامداران را از شرکت دریافت و به حساب سهامدار مربوطه واریز خواهد شد. اجرای این رویه در خصوص مقررات و الزامات پرداخت سود بین شرکت‌های بورسی و فرابورسی هیچ تفاوتی وجود ندارد.

طرحی که باید فراگیر شود

براساس این گزارش چندی پیش طرحی تعریف و اجرایی شد تا پرداخت سود سهامداران شرکت ها از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه صورت پذیرد؛ اما متأسفانه این طرح تنها به درخواست خود ناشران متقاضی بوده و در قالب قانونی تصویب نشده تا بتواند به صورت فراگیر و یکسان برای تمامی شرکت ها به مرحله اجرا در بیاید. حال آنکه بهتر به نظر می رسد که چنین رویه ای به صورت قانونی باشد تا ناشران ملزم به رعایت آن شوند.

زیرا در بسیاری موارد این احتمال نیز وجود دارد که شرکتی زمان بندی قانونی را در پرداخت سود سهام خود رعایت کند، اما سهامدار مدتی بعد از برگزاری مجمع عادی سالیانه و پیش از رسیدن به موعد زمانی پرداخت سود، سهام خود را بفروشد و این موضوع را فراموش کند که شرکت مذکور با برگزاری مجمع سهامداران به هر سهم خود چه مبلغی سود داده است. از این رو بهتر به نظر می رسد که این طرح در قالب یک طرح جامع و فراگیر برای پرداخت سود تمامی شرکت ها اجرایی شود تا این قبیل مشکلات نیز مرتفع گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ياحق
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۲
بسمه تعالي
بلکه شکايت کنيد ولي کو گوش شنوا جاي که فرياد نرسد....
برو سراغ اين شرکت لاستيکي سهند ببين تو پرداخت سود دست به چه ...زده و مثل پارسال طبق جدول اعلامي سودي پرداخت نمي کند.
hamed
Australia
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۷
من بیش از سه ساله که سود کشتیرانی را چنر غاز هم بیشتر نیست نتونستم ازشون بگیرم بارها با امور سهام شرکت تماس گرفتم و هر دفعه وعده سر خرمن میدهند
ارحام
United States
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۹
اگر سپرده گذاری بتواند این امر بسیار شدنی پرداخت سود را براورده کند کار بزرگی انجام شده
hamidan
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵
با تشکر از مقاله شیوا ایشان ضرورت توجه به چند نکته غیر قابل انکار است :
1- سهامدار جز توان پیگیری حقوقی ندارد تازه اگر هم بخواهد پیگیری کند با سیستم قضائی موجود یا باید هزینه سنگینی بپردازد یا در مسیر طولانی پیگیری قضائی از سود منصرف شود
2- مسئولیت سازمان بورس با خرید سهم تمام نمیشود بلکه همانگونه که باید با نظارت مالی عملکرد شرکت را کنترل نماید باید حقوق صاحبان سهام که سود تقسیمی هم یکی از انها میباشد مدنظر و مورد حمایت قرار دهد که این امر لازمه اعتماد به بورس است
3- پرداخت سود سهامدارن میتواند بعنوان یک شاخص در عملکرد و رضایت از شرکت مثل شاخص مالی یا صنعت تدوین و بعنوان پارامتر ارزیابی مدنظر خریداران قرار گیرد این مورد میتواند بعنوان شخص حفظ حقوق صاحبان سهام یا چیزی مشابه مد نظر باشد
حامد
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹
بورس نیوز سال نو مبارک وخسته نباشی

جای تشکر از شرکت توسعه ملی(وتوسم) دارد که 6 روز بعد از مجمع سود من واریز کرد.

شرکتهای هم باید اینطوری باشند تازه گفتند ساختمان برزیل اول سال 1393 می فروشند وبه هر سهم 500 ریال سود تعلق می گیرد

وتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوسم
محمد
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲
کچینی یکی از این شرکت های .... به نظر شما غیر اینه؟
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵
یه خدا پدر آمرزیده ای پیدا بشه و این بند رو قانون بکنه خیلی عالی میشه ... (( پرداخت سود سهامداران شرکت ها از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه صورت پذیرد )) پدرمون درمیاد برای سود هر سهم ... کلی فکس و دنگ و فنگ ...
sfg
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
ای مالمیر به حاشیه رفته!!! ...
saeed.
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
یکم زوده
رضا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
بورس نیوز جان این خبر برای ما نون نمیشه و و نظارت بر ناشران هم تلفن رو جواب نمیدن در کل آقای مالمیر شعار داده یا زمان خودشون اینجور بوده که الان اینجور نیست و بنده شخصا حدود 5میلیون از 4 ماه پیش تا الان باید از چند شرکت بورسی سود سهام بگیرم یکیشون سرامیک اردکان شرکت رو دادن به چند اصفهانی ... که حق سهامدار رو هم تضعیع می کنند شایدم شرکت توان پرداخت بدهی هاشو نداره چون ...
محمد تقی کمانی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
باسلام، فلوله هنوز بعد از 20ماه سود سهام سال 90 را پرداخت نکرده است؟!!!
عزیز
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
همه سهامداران جز موافق این موصوع میباشند
pasyar
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
واقعا اگر سپرده گذاری مرکزی طرح پیشنهادی خود را پیش ببرد در حق سهامداران خرد لطف بزرگی کرده است.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
ای بابا جوشکاب یزد که برج 10 سال 91 مجمع برگزار کرد و 20 تومان تقسیم کرد تا الان این سود بین سهامدارانش توزیع نکرده عملا پول مارو خورد
ثقبلثقفبل
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
اگر این کار عملی بشه خدمت بزرگی به سهامداران انجام میشه ، نمونش شرکت حمل و نقل توکا ، وقتی هم که با مدیر مالیش صحبت میکنی تازه طلبکارت هم میشه و با تندی جواب میده !!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
هیچ کس جوابگو نیست حق ما رو خوردن تا حالا
محسن
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
سرامیک صنعتی با نماد کسرا حتی تو 8 ماه بعد مجمع هم پرداخت نکرده.چون شرکت زیر بدهیه!!؟
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
خب بعد از اختار کتبی قانون چه راه کاری داره؟؟؟؟؟؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
جای تشکر دارد از 2 شرکت توسعه معادن روی و توسعه فلزان و معادن که در پرداخت سود نقدی به موقع عمل میکنن
محمد
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کسرا ...سود ما رو نمیده...
رضا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
سرامیک صنعتی اردکان.سود ما رو پرداخت نمیکنه و هر چقدر تماس میگیریم را به جایی نبرده..
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
شرکت سرامیک صنعتی اردکان سود مجمع امسال را نه تنها طبق تاریخ اعلامی پرداخت نکرده.بلکه در فرصت8ماه هم پرداخت نمیکنه.اخه چرا؟!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
کسرا سود را پرداخت نکرده.
پژمان
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
کسرا پول مونو نداده.از پرداخت سود امتناع میکنه...
اکبر
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کسرا سود را نداده.
شروین
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
************* شرکت معادن منگنز ایران (کمنگنز) هم طبق تصمیمات مجمع عمومی سال 91 (تاریخ مجمع 92/4/19 ) و بر اساس اطلاعیه جدول زمانبندی سود، قرار بود از تاریخ 92/9/16 پرداخت سودها رو آغاز کنه. اما الان با گذشت بیش از 8 ماه از تاریخ مجمع، سود نقدی رو پرداخت نکرده. امور سهام شرکت هم کسی به تلفنها پاسخ نمیده. از مسوولین محترم بورس خواهشمندیم رسیدگی فرمایند. با تشکر ****************
رجبعلی خوش اندام
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
ضمن تقدیر وتشکر از مسئولین سرمایه گذاری غدیر سر بلند که در پرداخت سریع وبموقع سود سهامداران اقدام می نمایند بایست گفت کنتورسازی ایران به صورت صوری زمان پرداخت سود سهام را اعلام می نماید ولی در عمل با تاخیر زیاد سود ناچیز سهامدار جز را می دهد مسولین مربوطه پی گیری نمایند
ت
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
اما حق شکایت از سازمان را ندارند
A
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
در عرضه سهام ارفع از 99.743 میلیون سهم - 55 درصد برای آنلاین درنظر گرفته شد چرا برای عرضه سهام پاکشو از 70 میلیون سهم - 14 میلیون معادل 20 درصد. آیا برای نور چشمی هاست و بخور بخورها
سیدعلیرضادیباجی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
معادن منگنزسود3سال قبل رابه من نداده درحالیکه شماره حسابم راداشته ومراجعه حضوری هم داشته ام
ميلاد
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
كطبس كه تو دغل بازي دست همه رو ازپشت بسته ،هنوز سود سال91 رو نتونستم ازشون بگيرم اخ اگه كاره اي تو مملكت بودم حتما ...
A
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
سهمیه آنلاین برای ارفع 55 درصد بوده ولی برای پاکشو 20 درصد . ...
حسین
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
بابا آخر سال شوخی میکن.جدی نگیرید
حسین
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
کهرام 8ساله سود مرانداده
مقدسی
United States
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
با سپاس از شرکت سپرده گذاری این ثشاهد هم با سود دادن انگار داره چون به جان افرین تسلیم میکنه گرچه خانم ها همیشه در پاسخگویی و انجام وظیفه برتر از مردها هستند امام خانم محترم امور سهام خیلی بد برخورد میکنه یک بار امتحان کنید
سهامدار
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
ومعادن از 8 ماه هم متجاوز شده ولی سودی پرداخت نکرده است.
چرا مدیریت نظارت بر ناشران در مقام ناظر هیچ کنترلی نداره؟
چرا مگانیزمی توسط این اداره طراحی نمی شه که به صورت سیستمی بر این قسم از فعالییت شرکتها نظارتی صورت پذیرد؟
احتمالا طرح مسله از باب شوخی بوده، ظاهرا در کشور عزیزمان تعطیلی نظارت شمولی گسترده و مطلق دارد!
من
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
چی بگم از بانک سرمایه انواع بلاها رو سر ما آورد .ما روبدبخت کرد سود؟سود چیه انگار این بانک اصلا ......
شاکی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
از کارگزاری های ...چی؟ از اونا هم میشه شکایت کرد؟!!
نیما
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
بدتر اين کارگزاري .... ... وجود نداره..هنوز تو سيستمه من زده ثبت در سيستم معاملات!!!!!!
قبلش که زده بود در حاله ارسال....بعدش که سهم تموم شد تازه ثبت کرده....اينترنتي هم که به هيچ کس سهم نميدن همشو واسه خودشون برميدارن....کحا بايد شکايت کنيم؟به کي؟نبايد جلويه اين حروم خوريا گرفته بشه؟؟ همين چند تا دونه انلاين هم با هزارتا روشه نميزارن بگيري....خدايا
مهمان
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
در عرضه اولیه اهن وفولاد ارفع از 100میلیون سهم54 میلیون سهم به انلاینها داده میشود ولی در عرضه اولیه پاکشو از 70 میلیون سهم 14 میلیون داده میشود وارتباط اینترنت انلاینها نیز از ساعت 12 تا 12:30 قطع میشود که خیلی ها از جمله خودم نتوانستم بگیرم حالا اگر راست میگویید معاملات پاکشو را باطل اعلام فرمایید.
نیما
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
هنوز واسه دوتا سهمه عرضه اولیه تو سيستمه من زده ثبت در سيستم معاملات!!!!!!
قبلش که زده بود در حاله ارسال....بعدش که سهم تموم شد تازه ثبت کرده....اينترنتي هم که به هيچ کس خیلی از کارگزاریها سهم تخصیص نميدن همشو واسه خودشون برميدارن....بوری نیوزه عزیزکجا بايد شکايت کنيم؟به کي؟نبايد جلويه اين گونه موارد گرفته بشه؟؟ همين چند تا دونه انلاين هم که به حقیقیها با هزارتا منت میدنو بازی سرش در میارن...خواهش میکنم نظره منو ثبت کن...
دزدگیر
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
....کجا از تو میشه شکایت کرد؟!!!
ali
Netherlands
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
حالا چرا سپرده گذاري همه چي انحصاري؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
با سلام،
ایده پرداخت سود شرکتها از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ایده بسیار مفید و راهگشایی است که باید دست اندرکاران بازار سهام بایست با پیگیری بیشتر به نتیجه برسانند. البته باید از برخی شرکتها مانند پتروشیمی پردیس نیز تقدیر وتشکر کرد که دراین مورد بسیار منظم و متعهد بوده اند.
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
شرکت کمنگنز هنوز سود سال 91 رو پرداخت نکرده و هر موقع تماس میگیریم کسی جواب گو نیست
یاری
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
امروز با ز هم نادانی و فریبکاری .... بر من مسجل شد با این دلایل یک عمدا دو تا عرضه همزمان انداختند اخرین روز سال که احدی وقت و حق اعتراض نداشته باشه دوم از بیست نفر دوستان و اشنایان پرسیدم احدی نتونسته بود پاکشو بخرد و به پرتفوی دوستان و اشنایان اقایون رسید سوم همزمانی با اخر سال و اینکه فشار شدید روی سیستم بانکی و عدم عملکرد صحیح رایان هم افزا طوریکه برای پرداخت پول باید میرفتی حافظ و قطعی مکرر اینترنت دولتی و چهارم قرار بود 60 درصد سهام پاکشو به انلاین ها برسه که در فریبکاری و ... عجیب امروز به جای 40 میلیون فقط دقت کنید فقط 14 میلیون سهم انلاینها شد و عمدا اخر سال که کسی نتونه اعتراض کنه برات متاسفم ...
یاسر
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کوتاه نظراگه خبرنداری بدان سهامداران سرامیک اردکان همگی بالای۷۰درصدتعهددادن به هیات مدیره که سودرابرای افزایش سرمایه نگه دارن توحساب شرکت
ابتین
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
به ما که امروز پاکشو نرسید این معامله باید ابطال بشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
بورس نیور سلام وخدا قوت، جدول سود سهام در کدام سایت هست،من فخوز خریدم و نمی دانم کجا سودش را اعلام کرده اند
ترابی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
بله اگه این اتفاق بیفته و این موضوع تبدیل به قانون بشه شرکت ها نمی تونند با پول ملت برای خودشون سرمایه گذاری کنند .
این قشیر رو ببینید که تا بحال سود سال 90 و 91 رو با ده ها بار تلفن و پیگیری های مکرر و ارسال چندین باره اطلاعات حساب نتونستم بگیرم و هر بار زنگ می زنم به همدیگه پاس می دن.
علی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
سلام شرکت حتوکا قراربود سود سهامش را در تاریخ 10/10/92 الی 30/10/92 پرداخت کنه که متاسفانه تاکنون پرداخت نکرده بورس نیوز لطفا یه گزارشی بنویس از این شرکت بی اخلاق وبد و ودیگه چی بگم
دوستدار
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰
امید است هر چه زودتر ایت طرح اجرا شود وکلیه سودهائی سهامداران در سالهای دور گذشته از شرکتها طلبکارند پرداخت شود شما وقتی پانصد هزار تومان طلبکاری بخواهی شکایت کنی دو میلیون باید خرج کنی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
تشکر از مسولین محترم بورس و بورس نیوز گرامی که پیگیر مطالبات و سوالات سهامداران بورس است
برخی شرکتها واقعا سود را درست و بموقع پرداخت میکنند که جای تقدیر دارد
اما برخی شرکتها نیز واقعا سهامدار را عاجز میکنند
این شرکتها عمدتا مشکل مدیریتی نیز دارند و سود زیادی نیز اعلام نمیکنند
اما سازمان دیگه نباید بگوید جای خالی شرکت سپرده گذاری!!
بهتر است شرکتها را ملزم به پرداخت سود سهام از طریق سپرده گذاری و تسویه وجوه نماید
تشکر
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
بابت دلت خوشه ها
بنده 6 ساله از سایرا 100 هزار طلب سود دارم
زمانی که سکه هم همون حدود قیمتی بود!
مظلوم ترین قشر صنفی تو ایران همین سهامدار حقیقیه که دستش به هیچ جایی بند نیست و راحت حقشو میخورن
احمدی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸
بهترین کار برای گام نخست این است که است که سود سهامداران حقیقی و خرد از طریق سپرده گذاری پرداخت شود
بمپنا
United States
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷
بمپنا نیاز به حقوقی بازار گردون داره تا شتران شماره 2 بشه و سودساز
شهرام
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
سکارون قراربوده سودرواز19اسفندتا 29پرداخت کنه امامتاسفانه تا امروزکه تمامی ادارات وبانک ها بستن هنوزسودواریزنشده
راهی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۲
چرا پاکشو به ماها نرسید
اونم با درخواست 300 تا به جاری 1000 تا
اکبر
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
با سلام
حرفهای این آقا رو بریزید در جوی آب، تا شاید جوی آبا ببره
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
چرا یک بار برای همیشه این کار را سازمان بورس انجام نمیدهد که سود سهام سهامداران را به حساب بورسی آنها واریز نمی کند تا اینکه نه مسولان بورس و نه مدیران شرکتها در قیامت گرفتار نشوند
محمد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
شرک نفت پاسارگاد سود را خیلی زود می دهد یک ماه بعد مجمع پرداخت می کنه واقعا عالی است.این سهم پدیده تازه بورس خواهد شد..فقط سهام داری کنید امسال....دیگه زمان سهام بازی به پایان رسیده
احد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
از مالمیر به کجا باید شکایت برد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اکبری
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۳
با تبریک سال نو" تقاضا داریم موضوع قطع سایت کاگزاری ها در زمان عرضه های اولیه بعنوان یک سوژه مورد پیگیری قرار بگیرد این مشکل یک نفر و یا دو نفر نیست . با تشکر از بورس نیوز
محسن
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۳
شرکت سرامیک صنعتی اردکان(کسرا) سود مجمع را پرداخت نکرده...
محمد سلیمی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
اقا این شرکت لاستیکی سهند هنوز سود سال 90 یه سریهارو نداده .سود سال 91 هم که هم اکنون 10 ماهه از مجمع گذشته هنوز پرداخت نشده به هر جا هم مراجعه میکنیم نتیجه نداره مگر اینکه بورس نیوز یه کاری برامون بکنه
حامدیان
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
سهامدار وتوسم
افزایش سرمایه و فروش پروژه برزیل در اوایل سال جاری
وتوسم
علی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
منم به نوبه خودم از شرکت غدیر تشکر میکنم
علی محمدی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
وبانک
وتوسم
غدیر
در کمترین زمان پرداخت سود و بهترین شرکتهای سرمایه گذاریها
علی ممد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
چرا شرکت چرخشگر افزایش سرمایه شو ثبت نمیکنه
سهیل
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
خدا به داد ما برسه چند ماه پول سود ماداخل شرکت بلوک میشه وقتی هم به سپرده گذاری داده بشه اونهم چند ماه نگه میداره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
مسئولین محترم همانطور که بقیه دوستان هم فرمودند، روند فعلی پرداخت سود سهام شرکت ها بسیار ابتدایی و عقب مانده است. واقعا دلیلی ندارد مثلا کسی که مالک 50 نوع سهام مختلف است برای دریافت سود آنها مجبور باشد یا در اکثر بانکها حساب باز کند و یا با مراجعه حضوری به بانک های مختلف موجب هدر رفتن وقت و هزینه و ترافیک و ... گردد. مسئولین محترم آیا به راستی شأن مردم و سهامداران این است ؟ آیا نمی شود با سازوکاری تمامی شرکتهای بورسی و فرابورسی را مجاب کرد که تنها از طریق مثلا شرکت سپرده گذاری و تسویه وجوه پرداخت سود را انجام دهند و هر سهامدار با هر تنوع سهام تنها با داشتن یک حساب و در یک بانک بتواند سود خود را تمامی شرکت هایی که سهامدار ان است دریافت کند؟؟؟
آشنا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۳
کچینی پول من را نداده
وظیفه سازمان به عنوان مدعی العموم در قانون بازار سرمایه ، پیگیری این موضوع است. سازمان از حقوق سهامداران خرد بدبخت دفاع کند.
شکایت هم که می کنید باید کلی برید و بیایید و هیچ هزینه و خسارتی بابت رفت و آمد به شما پرداخت نمی شود. باید بدین صورت باشد که اگر من توانستم عدم پرداخت سود را ثابت کنم ، حداقل 100.000 تومان هم خسارت بگیرم
صدر
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
کجینی متاسفانه از شرکتهایی است که هیپگونه تههدی نه تنها در پرداخت سود سهام (علیرغم اعلام زمانبندی کتبی و در یک نوبت دیگر پرداخت در اسفند ماه 92)ندارد بلکه پاسخگویی تلفنی به سهامداران خود نیز نمی باشد . و اگر قوانین نظارتی سازمان بورس جدی است باید این شرکت مورد رسیدگی و اخطار قرار گیرد .
دهنوی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
آقا این شرکت کف سود ۵ سال پیش را هنوز پرداخت نکرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ss
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
خواهشا به داد سهامدارهای پتروشیمی اصفهان برشید ...
احمد مکانیک
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۲
سلام
آقای مالمیرشماچقدربه گفته های خود اعتقاددارید آیا دوست داریدتیتر رسانهاباشیدیاواقعامیخواهیدکاری انجام دهید مردم قانون تجارت 80 سال پیش کاملاحفظ هستند نیاز به تکرار ازجانب شما نیست بلکهاجرای آنرا ازجانب شما انتظاردارند سیمان کارون نمونه است سری بزنید بررسی کنید پرداخت سود سال91 را
حسن
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
شرکت ایرانیت سود سال 86 را هنوز پرداخت نکرده
آیدین
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
دوستان هر کی سودشو سر وقت نگرفته یه صفحه شکایت بنویسه فکس کنه واسه سازمان رسیدگی میکنن.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
به کی شکایت کنیم بیمه دانا سهامش مارا بدبخت کرد
آرش هاشمي
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
شركت ... پول حق تقدم خريداري شده را پرداخت نمي كند
محمد صالخ فرجي
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
پتروشيمي اصفهان پيش از ده ماهه هنوز سود پرداخت نكرده وضعيت ان هنوز مشخص نيست 2- بانك پارسيان بقيه سود را هنوز پرداخت نشده
رخشاني
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
سود سالهاي 90-91-92 فلات هنوز پرداخت نشده است.
حسین
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
حق تقدم های تکمبا کمباین سازی هم پرداخت نشده . هرکی اینو میخونه تورخدا سهم تکمبا نخره که بدبخت میشه
کاظم
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
خداییش اخابر و همراه تو این مورد خیلی مردن! دمشون گرم
هادی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
با سلام یکی به داده سهامدارای تکمبا برسه خداییش نامردیه که این مدت پول حق تقدما رو بلوکه کردن و کسی یه فکری به حالش نمیکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۷
داداش کارگذار بانک پارسیان ۳ماه است که سهام مارا گرفته و یک ماه است که همشو فروخته اما پول مارا نداده پس چرا کسی پیگیری نمیکنه؟ اگه راست میگید پول مردم را از شان بگیرد
علی
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵
اره بخدا بانک پارسیان اصلآ انتظار این حرکت را نداشتیم پول مارا بلوکه کرده ما خبر داریم و ار سامانه پرسیدیم گفت تا ۲۷ مرداد تمام سهامتان را فروخته اند و شده ۵۶۰۰ بگید بریزن براتون هرچی به کارگذاری بانک پارسیان زنگ میزنم جواب درستی نمیدهند باید چکار کنیم ما ایا کسی هست که صدای مردم را بشنود
علی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰
بانک پارسیان ۳ماه است که پول مارا نمیدهد بعد ۳ ماه آمده یک صد هزار و یک ۱۷۰ هزار داده آخه شرم آور نیست چرا قانون وجود نداره چی بگیم بکی بگیم
مجتبی باقری
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
سلام الان دوماه شرکت پول فروش سهام منونداده الان یه سایت درست حسابی نیست اگه هست بگین تامن شکایت کنم
مجتبی باقری
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
سلام الان دوماه شرکت پول فروش سهام منونداده الان یه سایت درست حسابی نیست اگه هست بگین تامن شکایت کنم