بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
با بررسی سهام شرکت پتروشیمی جم به دست آمد:

احتمال افزایش سودآوری از محل تغییر نرخ ارز

با توجه به تغییر نرخ قیمت گذاری محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ارز مبادله ای به ارز آزاد و تأثیر آن بر سود شرکت ها می توان به پتروشیمی جم به عنوان یکی از واحدهای پتروشیمی تأثیرپذیر از این اتفاق نگریست.
کد خبر : ۱۲۸۱۵۷
نویسنده :
محمدآموخته
با بررسی صورت های مالی سال 93 شرکت پتروشیمی جم به نظر می رسد سود پیش بینی شده 3204 ریالی این شرکت در سال مالی مذکور بتواند با توجه به برخی تغییرات انجام شده در نرخ قیمت گذاری ارز فروش محصولات در بورس کالا با تغییری حدوداً 7 تا 8 درصدی مواجه گردد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، با توجه به تغییر نرخ قیمت گذاری محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ارز مبادله ای به ارز آزاد و تأثیر آن بر سود شرکت ها می توان به پتروشیمی جم به عنوان یکی از واحدهای پتروشیمی تأثیرپذیر از این اتفاق نگریست.

براین اساس در بررسی صورت مالی سال 93 شرکت پتروشیمی جم در کل 3204 ریال سود برای شرکت پیش بینی شده است که از این میزان حدوداً هفت درصد که رقمی در حدود 20 تا 22 تومان می باشد می تواند به سود شرکت از محل مذکور اضافه شود.

طبق پیگیری های خبرنگار بورس نیوز، با توجه به کاهش 24 درصدی قیمت سوخت مصرفی واحدهای پتروشیمی و پرداخت در مجموع 202 تومان به ازای هر مترمکعب گاز مصرفی و خوراکی می توان به این نکته اشاره کرد که قیمت گذاری های انجام شده در وضعیت مالی سال 93 پتروشیمی جم مورد بررسی قرار گرفته است ولی این کاهش هزینه ها به میزانی نمی باشد که از این محل بتوان تعدیل مثبتی را برای سهام شرکت مذکور برآورد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر