بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
مدیر عامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا عنوان کرد:

وابستگی روند بازار سرمایه به سیاست های دولت و نتیجه مذاکرات هسته ای

روند قیمت سهام در بازار سرمایه تا پایان زمان تمدید مذاکرات وسانی همراه با کاهش و یا رشد ملایم خواهد بود. چنانچه طی 4 ماه آتی در مذاکرات هسته ای توافقات قطعی صورت پذیرد این قضیه می تواند نوید بخش خروج از رکود و ایجاد امیدواری در بازار سرمایه شود.
کد خبر : ۱۲۸۵۳۵
نویسنده :
اعتماد
روند قیمت سهام در بازار سرمایه تا پایان زمان تمدید مذاکرات وسانی همراه با کاهش و یا رشد ملایم خواهد بود. چنانچه طی 4 ماه آتی در مذاکرات هسته ای توافقات قطعی صورت پذیرد این قضیه می تواند نوید بخش خروج از رکود و ایجاد امیدواری در بازار سرمایه شود.

در همین راستا، بشارت احسانی، مدیر عامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: چشم انداز بازار سرمایه طی سال 93 در هاله ای از ابهام در خصوص نتیجه توافقات هسته ای و همچنین ابهام در خصوص سیاست ها و اقدامات دولت در راستای خروج از رکود می باشد.

احسانی تصریح کرد: به نظر می رسد بسته حمایتی دولت جهت خروج از رکود تأثیر جزیی بر روند بازار سرمایه بگذارد شایان ذکر است که اولویت در سیاست های دولت مربوط به کنترل تورم می باشد که همین قضیه منجر شده از حجم نقدینگی موجود در دست اشخاص حقیقی و شرکت ها کاسته شود این در حالی است که جهت خروج از رکود باید اقداماتی در طرف عرضه بازار انجام گردد که اولاً این قضیه بسیار زمانبر است و ثانیاً با توجه به اینکه راحت ترین کار جهت خروج از رکود به منظور تقویت تقاضای کالا و خدمات، افزایش در میزان نقدینگی است، بنابراین این قضیه با سیاست اول دولت که کنترل تورم می باشد در تناقض می باشد.

مدیر عامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا عنوان کرد: در نتیجه خروج از رکود و تقویت عرضه نیازمند برنامه ای بلندمدت و مستلزم گذشت زمان است یکی از راهکارها جهت خروج از رکود، تشویق سرمایه گذاری است اگرچه رونق تولید نیازمند گذشت زمان می باشد بطور کلی به نظر می رسد بسته حمایتی دولت در جهت خروج از رکود در کنار توافق هسته ای طی 4 ماه آتی می تواند محرکی جهت رشد قیمت ها در بازار سرمایه باشد و موجب ایجاد امیدواری و انگیزه در بازار سرمایه شود. بنابراین اگرچه اقدامات مذکور زمانبر هستند اما در نهایت می توانند موجب آغاز حرکت و رشد بازار سرمایه و رونق اقتصادی شوند.

بشارت احسانی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی بازار سرمایه، اعمال سلیقه های شخصی در تصمیم گیری و مصوبات می باشد که این قضیه منجر شده که بی اعتمادی در بازار سرمایه تشدید شود و تصمیم گیری افراد در خصوص صنایع مختلف بر روی روند طبیعی آن صنایع تأثیر بگذارد. بنابراین تا زمانیکه اجازه تعیین قیمت تعادلی توسط عرضه و تقاضا داده نشود و اقتصاد به سمت بازار آزاد نرود، مشکل بازار سرمایه نیز حل نخواهد شد.

وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده روند قیمت سهام در بازار سرمایه تا 4 ماه آتی نوسانی توأم با کاهش و یا افزایش ملایم قیمت سهام خواهد بود حال چنانچه در مذاکرات هسته ای توافق حاصل شود، امیدواری در بازار ایجاد می گردد که خود می تواند نویدبخش خروج از رکود نیز باشد. همچنین پیش بینی می شود در صورت عدم توافقات هسته ای امیدواری از بین خواهد رفت و مشکل تورم و رکود نیز باقی خواهد ماند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر