بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
اغلب شرکت های بورسی گروه ساختمان در حالی طی روز گذشته با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند که دلایل این امر چندان مشخص نبود.
کد خبر : ۱۲۸۵۶۰
نویسنده :
محمدآموخته
اغلب شرکت های بورسی گروه ساختمان در حالی طی روز گذشته با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند که دلایل این امر چندان مشخص نبود.

براساس گزارش بورس نیوز، با توجه به رکود نسبی حاکم در بازار مسکن و عدم افزایش قیمت فروش ساختمان علیرغم رشد هزینه های تحمیلی بر مجموعه های این گروه، این سوال مطرح می شود که دلایل اقبال دوباره فعالان بازار سرمایه به سهام این مجموعه ها چیست؟

در همین راستا، یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز پیرامون این موضوع و امکان تداوم افزایش تقاضا برای این گروه بورسی، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی بازار سهام و رشد قیمت سهم های شرکت های ساختمانی می توان رفتار هیجانی سهامداران و عدم توجه به وضعیت سودآوری شرکت ها را یکی از اصلی ترین علل رخداد این امر بیان کرد. به نظر می رسد این افراد با تحلیل بنیادی اقدام به خرید سهام نمی کنند و با تکیه بر اخبار و گمانه زنی ها و تحلیل های نادرست برای خرید سهام شرکت های ساختمانی به صف می نشینند.

این کارشناس بازار مسکن، رشد قیمت سهام های شرکت های ساختمانی را بی ثبات و کوتاه مدت عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش نقدینگی در بازار مسکن و همچنین عدم حمایت دولت برای تزریق نقدینگی به این بازار، انتظار ایجاد رونق در آن و نیز رشد قیمتی سهام این مجموعه ها نمی رود.

وی در ادامه گفت: تا زمانیکه دولت بازنگری در سیاست های خود لحاظ نکنند، به طور قطع حداقل طی چهار ماه آینده هیچ تغییری نیز در وضعیت کلی این گروه ایجاد نخواهد شد.

این کارشناس بازار مسکن در خاتمه به سهامداران گروه ساختمانی اطمینان خاطر داد که شرکت های فعال این گروه با توجه به تهاتری عمل کردن در فروش واحدها و خرید نهاده های ساخت و زمین می توانند به سود برآوردی خود پایان سال مالی دست یابند و سود نقدی تقسیمی اعلامی به سهامداران خود را محقق کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر