بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
بازار سهام در حالی از پتانسیل رشد و رونق برخوردار است که به نظر می رسد روند آتی بورس در مسیری مثبت همراه با افت و خیزهایی پیش رود.
کد خبر : ۱۲۸۶۱۴
نویسنده :
جمشیدی
بازار سهام در حالی از پتانسیل رشد و رونق برخوردار است که به نظر می رسد روند آتی بورس در مسیری مثبت همراه با افت و خیزهایی پیش رود.

مدیر عامل شرکت تدبیرگران فناوری با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به افت های اخیر و کاهش قیمت ها به نظر می رسد سهام شرکت های بورسی مستعد رشد قیمتی هستند و بازار سهام آمادگی لازم برای صعود را دارد.

محمدیوسف امین داور افزود: گزارشات عملکرد سه ماهه سال جاری اغلب شرکت های بورسی در حالی مناسب بوده که این امر در کنار کاهش قابل توجه ارزش سهام این مجموعه ها حاکی از پتانسیل های آنها برای صعود است.

وی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: امید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و ایجاد رونق در صنایع مختلف در حالی امسال وجود دارد که سال گذشته در شرایط نامناسب اقتصادی به سر می بردیم.

علاوه بر این، انتظار می رود تا دولت برنامه هایی برای حمایت از تولید نیز در نظر داشته باشد و نسبت به برخی موارد همچون تسویه بدهی های خود به شرکت های مختلف توجه ویژه ای مبذول کند و در اجرای سیاست ها و برنامه های خود هماهنگی بیشتری داشته باشد.

این مقام مسئول در خصوص شرایط سیاسی کشور نیز تصریح کرد: اگرچه پیش بینی نتایج نهایی مذاکرات هسته ای کشور دشوار به نظر می رسد، اما به نظر می رسد هدف دولت گشایش روابط و تعاملات بین المللی است و به این امر نیز دست می یابد.

برهمین اساس می توان گفت تحقق امیدها برای بهبود روابط سیاسی بسترهای لازم برای جهش اقتصادی کشور را فراهم می کند.

مدیر عامل شرکت تدبیرگران فناوری افزود: با توجه به مطالب عنوان شده انتظار می رود تا نرخ سود بانکی طی ماه های آتی کاهش یابد و متناسب با میزان آن نسبت پی بر ای بازار سهام نیز کاهش یابد.

امین داور در خصوص چشم انداز صنایع مختلف بورسی نیز گفت: در صورت کاهش یا لغو تحریم های بین المللی انتظار شکوفایی و رونق اغلب صنایع مختلف می رود، حال آنکه به طور قطع این امر طی بازه زمانی بلندمدت رخ می دهد. چراکه مواردی همچون انتقال تکنولوژی و ورود سرمایه گذاران خارجی به صنایع داخلی زمان زیادی به طول می انجامد و آثار مثبت ناشی از پیامد مهم سیاسی در وضعیت اقتصادی سال آتی کشور نمود پیدا می کند.

این در حالی است که آثار مثبت روانی ناشی از لغو تحریم تا حدودی بر روند بازار سهام در کوتاه مدت مؤثر واقع خواهد شد.

وی در خاتمه به صنایعی همچون خودرو، لیزینگ و دارو اشاره کرد و گفت: وضعیت تولید و فروش مجموعته های فعال در صنایع مذکورمناسب پیش می رود و پیش بینی می شود این روند طی شش ماهه دوم امسال با رشد همراه شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر