بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر : ۱۲۸۸۲۸

عباس یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، با اشاره به تغییر محدوده نوسان قیمت مجاز کالاهای مورد معامله در بورس کالای ایران، اظهار داشت: از فردا دامنه نوسان گروه‌های کالایی بر اساس تصمیم جدید بورس کالای ایران تغییر خواهد کرد.

وی افزود: در گروه محصولات پتروشیمی محدوده نوسان قیمت مجاز 10 درصد و محدوده نوسان پایه بر اساس قیمت بورس‌های منطقه‌ای و جهانی، هزینه‌های مترتبه و ارز متقاضی تغییر خواهد کرد.

یعقوبی تاکید کرد: کالاهای کربنات سدیم سبک و سنگین، جوش شیرین، مونومر، وینیل استات، دی‌اتیلن هگزانول، سود کاستیک،اسید سولفوریک، اسید کلرید بدون در نظر گرفتن محدوده نوسان قیمت مجاز (باز) مورد معامله قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به گروه فرآورده‌های نفتی، گفت: محدوده نوسان قیمت پایه این گروه بر اساس قیمت بورس‌های منطقه‌ای و جهانی، هزینه‌های مترتبه و با در نظر گرفتن ضوابط و مصوبات وزارت نفت‌ با سقف 10 درصد و کف قیمتی نیز به صورت باز در نظر گرفته شده است.

مدیر امور ناظران و تالارهای بورس کالای ایران گفت: در گروه‌های طلا، کنسانتره، سولفور مولیبدن، کک، مس و آلومینیم سقف قیمت باز و محدوده نوسان پایه نیز بر اساس بورس‌های منطقه‌ای و جهانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در گروه کالاهای فولادی، کشاورزی نیز محدوده نوسان قیمت مجاز 10 درصد و کف قیمتی نیز بر اساس قیمت بورس‌های جهانی باز خواهد بود.

یعقوبی تاکید کرد: این اقدام با توجه به ایجاد تعادل در بازار انجام خواهد شد و امکان کاهش قیمت در برخی گروه‌های کالایی و اینکه سقف نوسان با توجه به افزایش میزان عرضه پر نشود، وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر