بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر : ۱۲۹۵۲۰

دبیر مرجع ملی حقوق کودک ۱۶سال که پس از پیوستن مشروط ایران به پیمان نامه جهانی حقوق کودک، برای اجرای مفاد این پیمان نامه، در وزارت دادگستری تشکیل شده است، در بخشی از گفت و گوی خود با یک خبرگزاری تفسیر عجیب و پرابهامی از پرونده تعرض یک ناظم به چند دانش‌آموز ارائه کرده است.

مظفر الوندی دبیر مرجع ملی حقوق کودک در بخش‌هایی از گفت و گوی خود با خبرگزاری کار ایران، ایلنا به برخی چالش‌های موجود در حوزه کودکان مانند کودک آزاری و تعرض یک ناظم مدرسه به دانش آموزان پرداخته و از جمله گفته: من اعتقاد دارم که تمامی این موارد به زور نبوده و در برخی موارد گرایشی دو طرفه وجود داشته است.

الوندی در مورد یکی از موارد اخیر کودک آزاری که مربوط به تعرض یک ناظم به دانش آموزان مدرسه است، گفته: متاسفانه در هر مکانی که به صورت متمرکز از کودکان نگهداری می‌شود احتمال وقوع چنین اتفاقاتی نیز وجود دارد و این یک مساله جهانی است.میزان فراگیری این گونه موارد در کشور برای مامشخص نیست، اما برای پیش گیری از وقوع آزار‌های جنسی موارد مختلفی همچون نظارتهای درونی در مدراس، کنترل رفت و آمد‌ها و گزینش معلم می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داده: از نظر علمی نیز برخی اعتقاد دارند این کشش‌ها و گرایش‌ها به صورت دو طرفه در برخی مقاطع سنی وجود دارد. من هم معتقدم تمامی این موارد به زور نبوده و در برخی موارد این گرایش، دو طرفه بوده است. بنابراین باید زمینه این گونه گرایش‌ها از بین برود؛ فضاهای مجازی و ماهواره بر روی کودکان تاثیر می‌گذارند؛ و به نظر می‌آید که کارهای فرهنگی و آموزش می‌تواند موثر‌تر از اقدامات قضایی در این زمینه باشد.

شایان توجه است که حدود سه ماه پیش والدین ۲ دانش‌آموز یک دبستان پسرانه در شهرک دانشگاه تهران به دادگاه کیفری مراجعه و از ناظم مدرسه پسرشان شکایت کردند. آنها در شکایتشان گفتند متوجه شده‌اند که ناظم مدرسه، پسرشان را آزار و اذیت جنسی داده است. بعد از آن معاون این مدرسه بازداشت شد و پرونده در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری تهران در جریان است.

پیش از این حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش در باره روند رسیدگی به این پرونده ضمن تائید ضمنی تعرض به حداقل شش دانش‌آموز در گفت و گو با روزنامه شهروند گفته بود: «حس من این است که رسانه‌ای شدن این اتفاقات، ضربه‌ای که به جامعه می‌زند به مراتب بیشتر از نکته‌های مثبت آن است. ببینید، یک موقع هست همین یکی دو مورد که مثلا الان در تهران داریم در یک شهر شده ۲۰ یا ۳۰ مورد، در این صورت من حرف شما را قبول دارم ولی در تهران بزرگ در طول یک سال، یکی دو مورد اتفاق افتاده و این قابل رسانه‌ای کردن نیست.»

منبع: تابناک

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
اگه بچه خودت هم بود همینو میگفتی؟
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
سلام
این آقای نا مح ... چرا حرف مفت می زند اگر اعلام عمومی و رسانه ای نمی شد که والدین هوشیار نمی شدند !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
سکوت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
یعنی کودک 7-8 ساله از ناظم محترم درخواست کرده لطفا بیایید به من تجاوز کنید .بنده به اون خدای احد واحد اگر این اتفاق برام میافتد اون ناظم جوری براش برنامه میریختم که واسه تمام آموزش پرورش وتاریخ عبرت بشه . خجالت هم خوب چیزی است.
مریم
Germany
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
واقعا عجیبه! ایشون مثلا دبیر مرجع دفاع از حقوق کودک هستن؟ معلومه که تعریف ایشون از ازار جنسی کودک تغریف ناقصیه که چنین اظهار نظری کرده ن! آخه یه بچه از مسایل جنسی چی میدونه که شما به همین راحتی عنصر رضایت رو وارد این قضیه می کنید و با این حرف اسیب بیشتری به روح و روان بچه می زنید. درست مثل آدمهای قدیمی نسل های گذشته که اگه ذره ای از موضوع چیزی می فهمیدن سریع میگفتن: حتما خودتم میخواستی"!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
ایشون داره کم کم تقصیر را به گردن بچه ها میاندازه. سوال من این است: اگر بچه خودت هم جزء اینها بود باز هم همین حرف را میزدی؟
حافظ
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
متاسفانه این مشکل فقط به تو ختم نمی شود جناب الوندی آقای کفاش هم مشکل شما رو داره(و بیشتر مسئولین) تنها دلیلش هم اینه که از کیسه مردم دارید بخشش میکنید . دوستان خوب گفتند این قضیه برا خودتون اتفاق میافتاد همین نظرو داشتید ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
به نظرم این قضیه کمتر از قتل نفس نیست بنابراین لازم و واجبه که برای پیشگیری از تکرار چنین جنایتهایی عکس کامل و واضح چنین افرادی در رسانه ها چاپ شود تا این افراد از ترس ایجاد آبروریزی برای خانواده هایشان شاید از چنین اقدامات ننگینی دوری کنند . متاسفانه به اسم دفاع از حقوق متهم از چاپ عکس کریه متجاوزان ، قاتلین و فاسدین اقتصادی جلوگیری می شود که باید این قانون اصلاح شود و درج عکس آنها پس از روشن شدن عمل ننگینشان در همه روزنامه های کثیر الانتشار اجباری شود .
ناشناس
United States of America
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
واقعا که!!! شما دارید از بچه های دبستان صحبت میکنید، رضایت و گرایش در این سنین .......!!!! خجالت داره مطرح کردن این موضوع خجالت
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
توی ایران همه همینطور جواب درد وناراحتی مردم رومیدن . نمونش اتفاقی که برای دانش اموزهای مدرسه شین اباد افتاد واون جواب رییس... اموزش پرورش
سالار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
این بابا لواط کرده و حکمش اعدامه .....
توریست
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
سلام. آفرین به این مسئول باغیرت وآگاه به حقوق کودکان نمیخواهم آرزو کنم که این اتفاق شامل کسی بشه که صحبت از تا حدی عادی بودن و امکان راضی بودن بچه ها به این قضیه کند.
چون خودم دارای فرزند می باشم
حمید کلباسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
کافر همه را به کیش خود پندارد .