بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر : ۱۲۹۶۸۱
وزیر آموزش و پرورش گفت: ریشه‌ تعارض در سند تحول نظام آموزش و پرورش باید از بین برود.

به گزارش مهر، علی‌اصغر فانی پنچشنبه شب در گردهمایی مدیران و معاونین کل آموزش و پرورش سراسر کشور در محل خانه معلم مشهد اظهار کرد: ریشه‌های تعارض در سند تحول نظام آموزش و پرورش باید خشکانده شده و هدف‌های عالی مشترک در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش بیان کرد: برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش از ماه گذشته آغاز شده و تا روز اول مهرماه تدوین خواهد شد، در حال حاضر این پروژه به تمامی حوزه‌های استانها، مراتب و مدارس ابلاغ شده و این طرح برای استقبال از سال تحصیلی 93-94 آماده شده‌ است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مهمترین بحث در آموزش و پرورش، مدیریت در منابع است اما مشکلات آموزش و پرورش تنها با تزریق منابع مالی حل نمی‌شود بلکه باید نگرش‌های مدیران را اصلاح کرد البته برای کاهش تخلفات نسبت به تغییر نگرش‌ها نیز باید اقدام کنیم.

فانی در زمینه تعارضات در آموزش و پرورش یادآور شد: این سازمان یک میلیون نفر کارمند ومعلم دارد و بر این اساس ادراک و سلایق نیز متفاوت است و به نوعی با پدیده تعارض در این سازمان روبرو هستیم. این تعارضات باید مدیریت شود و باید در نظر داشت که تزریق منابع جدید می‌تواند سبب حل تعارضات و اختلافات در بین همکاران آموزش و پرورش می‌شود.

وی بیان کرد: برخی از نظریه‌پردازان جامعه جهانی وجود تعارضات را در حد سازنده خوب می‌دانند و در برخی از متون مدیریتی نیز عنوان شده که اگر در یک سازمان تعارض وجود نداشته باشد خود باید تعارض را ایجاد کنیم تا آن سازمان به نتایج و دستاوردهای مطلو‌بتری برسد.

وی با تاکید بر اینکه وجود تعارض در تمام سازمانها ضروری است، گفت: اکنون تعارض در تمامی سازمانها وجود دارد و در حقیقت این تعارض باید وجود داشته باشد چرا که ما نباید انتظار داشته باشیم همه همانند ما فکر کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ضرورت دارد تا از تمام تفکرات در یک سازمان استفاده کرد و بتوان آستانه تحمل خود را در پذیرفتن نظرات همکاران بالا ببریم. آموزش و پرورش با نظرات متفاوت و با حضور افراد و تفکرات دوجانبه می‌تواند به رشد و توسعه برسد.

به گفته وی با حذف و عزل کردن نمی‌ توان مشکلات آموزش و پرورش را حل کرد لذا باید از تمام نقطه نظرات مدیران در این حوزه استفاده کرد.

فانی با اشاره به اینکه ما بعد از گذشت 35 سال از عمر انقلاب  راهی به جز استفاده از امکانات بخش خصوصی نداریم، افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد و سال جاری دولت 26 درصد بودجه ‌آموزش و پرورش را افزایش داده اما امسال افزایش بودجه دولت در مجموع 11 درصد افزایش داشته و با این وجود باز هم امسال 4 هزار الی 5 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش قسمتی از مشکلات آموزش و پرورش را به زیرساخت ها مربوط دانست و گفت: بعضی از مشکلات در این وزارتخانه به ساختار و پایه‌ریزی بازمی گردد و تغییر ساختار در آموزش و پرورش 3 سال از وقت وزیر را می‌گیرد.

وی یادآور شد: یکی از متغیرات در حوزه آموزش و پرورش بخش نیروی انسانی است و بینش‌ها و نگرش‌ها در این حوزه مقدمه تغییر رفتار است و در این راستا تغییر دادن متغیرهای ساختاری موجب کاهش بخش نیروی انسانی شده و باید برای از بین بردن تعارضات روی آن کار کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر