بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر : ۱۲۹۷۰۶
معاون عمرانی وزیر کشور گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها بیش از سه برابر نیاز واقعی خود نیروی انسانی دارند و در بین دستگاه‌های اجرایی شهرداری‌ها بیشترین نیروی انسانی مازاد را در اختیار دارند.
 
به گزارش ایسنا، هوشنگ خندان‌دل در هفتمین جلسه شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه است، گفت: این سرمایه در اختیار مدیریت محلی و پشتوانه ارزشمند شهرداری است و در واقع اعتماد عمومی تحت هیچ شرایطی نباید به آن خدشه وارد شود.
 
وی افزود: در حال حاضر، شهرداری‌ها بیش از سه برابر نیاز واقعی نیروی انسانی دارند و در دستگاه‌های اجرایی شهرداری‌های کشور نیروی انسانی مازاد وجود دارد.
 
وی با اشاره به شفافیت اداری به عنوان عنصری اعتمادساز، گفت: باید به شفافیت اداری توجه شود، چرا که باعث اعتمادسازی عمومی در جامعه می‌شود. فساد اداری امروز در تمام جوامع به عنوان یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که منجر به آسیب به اعتماد عمومی می‌شود.
 
معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه شهرداری‌ها را به عنوان دستگاه اجرایی بزرگ عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین و بی‌بدیل‌ترین نقش را این دستگاه‌ها در شهرها ایفا می‌کنند. سال گذشته شاهد این بودیم که منابع مالی شهرداری‌ها در رابطه با عمران و آبادی فراتر از میزانی بود که دولت توانست هزینه کند.
 
وی در رابطه با توجه به محیط زیست عنوان کرد: محیط زیست موضوعی است که باید در دستور کار شورا باشد و اگر مورد بی‌مهری قرار بگیرد قابل جبران نخواهد بود. مسائلی از قبیل دفع نامناسب پسماند می‌تواند مساله آب را تهدید کند.
 
خندان دل در این خصوص افزود: از نظر دفن پسماند در شهرها استانداردهای لازم رعایت نمی‌شود و اغلب شهرها و مناطق ، حاشیه‌ای را برای دفن پسماندها در نظر می‌گیرد که سبب نابودی حاشیه‌ها می‌شود.
 
معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه چندین سال است که کشور وارد چرخه خشکسالی شده است، گفت: در بسیاری از مناطق کشور با مشکل محدودیت منابع آب مواجه هستیم.
 
خندان دل از تکمیل و تقدیم لایحه درآمد پایدار شهرداری به دولت خبر داد و افزود: این لایحه مراحل بررسی خود را در کمیسیون خاص کلان‌شهرها طی کرده تا دولت آن را پیگیری و به زودی به مجلس تقدیم کند.
 
وی همچنین مدیریت یکپارچه شهری و مجموعه آن در قالب یک لایحه به دولت ارائه شد.
 
وی در رابطه با اینکه رتبه‌بندی شهرداری‌ها در چارچوب‌های یکسان کار شایسته‌ای نیست افزود: ما با شهرهایی که جمعیت زیر 10 هزار نفر در کنار شهرهای پرجمعیت بالای هفت میلیون روبرو هستیم این امکان وجود ندارد که در این چارچوب درجه‌بندی‌ها انجام شود.
 
خندان دل تاکید کرد: اگر قرار بر رتبه‌بندی شهرداری‌ها باشد باید در قالب دو پارامتر بودجه و جمعیت مورد ارزیابی قرار بگیرد چرا که برخی از پرداخت‌ها به موضوع رتبه شهرداری ارتباط پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
چرا مردم باید هزینه بار اضافی پرسنل شهرداریها را بدهند آنها که هم از توبره می خورند و هم از آخور . علاوه بر این شهرداری برای حقوق آنان با تراکم فروشی و عوارض و ... پدر مردم را درآورده و علاوه بر آن اینهمه آلودگی هوا و نبود جای پارک و ترافیک سنگین بخاطر تراکم فروشی شهرداری است . شهرداری محترم بهتر است کمی به تعدیل نیرو فکر کند .