بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
یک کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد:

خروج از رکود به کمک بازار سرمایه

با توجه به رکود در اقتصاد کشور، هم اکنون زمان آن فرا رسیده که دولت از سیاست کنترل تورم فاصله بگیرد و توجه ویژه ای به بخش های تولید در قالب ارایه تسهیلات نماید.
کد خبر : ۱۲۹۹۲۳
نویسنده :
اعتماد
با توجه به رکود در اقتصاد کشور، هم اکنون زمان آن فرا رسیده که دولت از سیاست کنترل تورم فاصله بگیرد و توجه ویژه ای به بخش های تولید در قالب ارایه تسهیلات نماید.

در همین راستا، عزیزی، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در شرایط کنونی رکود در تمامی بازارهای مالی و بخش های مختلف اقتصادی کشور سایه افکنده است شایان ذکر است با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور و همچنین بازار سرمایه نمی توان اظهار کرد که ثبات حاکم شده است. چراکه رسیدن به ثبات برای زمانی است که هم تورم و هم رکود حاکم نباشد و اقتصاد در حالت تعادل و در جریان رشد طبیعی بسر برد در نتیجه در حال حاضر اگرچه در ظاهر نرخ رشد تورم وجود ندارد اما نمی توان گفت به ثبات اقتصادی رسیده ایم.

عزیزی تصریح کرد: به نظر می رسد دولت باید اقداماتی جهت خروج از رکود از طریق ابزارهای غیر تورمی انجام دهد تا ضمن حل معضل رکود، تورمی نیز ایجاد نگرد. بنابراین شرایط کنونی وضعیت اقتصادی کشور نیاز به فاصله گرفتن دولت از سیاست کنترل تورم و توجه ویژه به ایجاد فضایی مناسب جهت تقویت تولید دارد.

وی افزود: اولویت اول دولت در سیاست گذاری های خود، کنترل تورم بود اما هم اکنون با توجه به شرایط اقتصادی باید سیاست های در جهت تحریک بخش عرضه اتخاذ شود چراکه آثار منفی رکود، پیامدهای منفی خطرناکی از پیامدهای منفی تورم دارد. علت این امر این است که رکود در بخش های تولیدی در بلندمدت منجر به کاهش عرضه می گردد و بنابراین شاهد تورمی ناشی از رکود خواهیم بود در نتیجه می توان اظهار کرد که رکود هر دوره برای دوره های بعد تورم ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس مسایل اقتصادی بیان کرد: همچنین حصول توافقات در مذاکرات هسته ای باعث می گردد که ساختار تولید و اقتصاد کلان هم از لحاظ روانی و هم از نظر واقعی با افق روشنی همراه شود. شایان ذکر است که در حوزه داخلی، عدم هماهنگی بین تصمیمات ارکان مختلف اقتصادی موجب صدمه به سیستم اقتصادی کشور می گردد بطوریکه علاوه بر افزایش بی اعتمادی با خروج نقدینگی سرمایه گذاران از بازارهای مالی همراه می گردد شایان ذکر است اعتمادسازی مجدد سرمایه گذاران نیز باعث تحمیل هزینه هایی برای کشور می شود.

وی در خاتمه افزود: پیشنهاد می گردد دولت در ادامه اتخاذ سیاست گذاری های خود، خروج از رکود را از بازار سرمایه آغاز کند. شایان ذکر است با توجه به اینکه بازار سرمایه به عنوان مولد اقتصادی می باشد لذا دولت برای تقویت عرضه و به منظور جلوگیری از طولانی شدن زمان و افزایش نرخ بیکاری، باید ضمن قبولی سطحی از تورم، سیاست هایی جهت خروج از رکود نیز اتخاذ کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر عامل سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید عنوان کرد:

رکود و رخوت بجای ثبات در بازار سرمایه دیده می شود

مدیر عامل سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید عنوان کرد:

رکود و رخوت بجای ثبات در بازار سرمایه دیده می شود

ارسال نظر