بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر : ۱۳۰۰۰۶
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای کمیسیون با پیشنهاد تخصیص 50 درصد از منابع فروش نفت به مناطق محروم، به دلیل مغایرت با توسعه متوازن مخالفت کردند.

روح الله عباسپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در تشریح جزئیات جلسه کمیسیون گفت: بخشی از جلسه امروز مربوط به گزارش سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به استان خراسان رضوی و بازدید از واحدهای صنعتی منطقه بود.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگر درباره اصلاح ماده 132 قانون برنامه پنجم بود، در این اصلاحیه آمده بود که 50 درصد از منابع درآمدهای نفتی هر منطقه در مناطق محروم و 2 درصد نیز به همان منطقه اختصاص یابد که اعضای کمیسیون صنایع و معادن این موضوع را مغایر با توسعه متوازن دانسته و آن را رد کردند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران بود که چند ماده با پیشنهادات جزئی اصلاح و بند 6 ماده 8 هم عینا تصویب شد.

وی تصریح کرد: در بند 6 ماده 8 آمده که ایجاد، توسعه، استفاده و حفاظت از خطوط انتقال نفت تا مبادی تحویل پالایشگاهی و انتقال نفت به پایانه های صادراتی از وظایف و اختیارات شرکت ملی نفت است.

تبصره 7 ماده 86 هم که مربوط به منع احداث بنا و ساختمان در طرفین خطوط لوله انتقال گاز مصوب 1350 در مورد خطوط لوله نفت و مشتقات نفتی بود به دلیل مخالفت نمایندگان اصلاح و مقرر شد که وزارت نفت آیین نامه اجرایی را آماده و دولت در این زمینه تصمیم گیری کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت:

اشکال در تجهیزات حفاظتی ایستگاه مخابراتی منطقه اصفهان

معاون مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت:

اشکال در تجهیزات حفاظتی ایستگاه مخابراتی منطقه اصفهان

ارسال نظر