بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
احتمال تعدیل مثبت بیش از رقم پیش بینی شده شرکت وجود ندارد و فقط همان رقم اعلام شده را پوشش خواهیم داد و چون زیان شرکت "شپارس" نسبت به شش ماه گذشته کاهش یافته است این امکان وجود دارد که بتوان وضعیت مالی شرکت را در حالت سود برآورد کرد.
کد خبر : ۱۳۰۵۷۶
نویسنده :
محمدآموخته
بخشنامه ای مبنی بر عرضه محصولات شرکت بین المللی پارس در بورس کالای ایران از سوی مدیر ناشران بورس ابلاغ شده است.

برهمین اساس یک مقام مسئول در واحد سهام شرکت بین المللی پارس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: شرکت در شرایط فعلی با مشکل خاصی مواجه نمی باشد ولی با توجه به اینکه فروش محصولات شرکت بین المللی پارس نسبت به سال گذشته با کاهش تقاضا مواجه شده است، برهمین اساس در صورت مالی شرکت همچنان اعلام زیان وجود دارد.

شهریار زارعی در ادامه افزود: در دولت قبل، مردم در خرید اجناس به صورت شتابزده و به منظور انبار کردن محصولات با اعتقاد بر افزایش مجدد قیمت ها اقدام می کردند ولی در سال جاری به دلیل اینکه محصولات شرکت بین المللی پارس با کاهش قیمت نیز مواجه شده است برهمین اساس مردم دیگر به صورت عمده نسبت به خرید محصولات اقدام نمی نمایند.

وی در خصوص بخشنامه ای مبنی بر عرضه محصولات شرکت بین المللی پارس در بورس کالا خبر داد و گفت: شرکت "شپارس" مواد اولیه محصول تولیدی خود را همچون روال سابق از طریق بورس کالا تهیه می نماید ولی به تازگی بخشنامه ای از سوی مدیر ناشران بورس مبنی بر عرضه محصولات شرکت بین المللی پارس در بورس کالای ایران ابلاغ شده است ولی تاکنون هیچ اقدامی در خصوص طی مراحل عرضه محصولات شرکت در بورس کالا انجام نگرفته است.

زارعی به افزایش قیمت مواد اولیه تولید محصولات شرکت بین المللی پارس اشاره کرد و گفت: در سال جاری مواد اولیه شرکت بین المللی پارس با رشد قیمت همراه شده و در بعضی مواقع از جمله محصول LAB از مجتمع های پتروشیمی با افزایش بیش از حد قیمت نیز مواجه شده ایم.

وی گفت: احتمال تعدیل مثبت بیش از رقم پیش بینی شده شرکت وجود ندارد و فقط همان رقم اعلام شده را پوشش خواهیم داد و چون زیان شرکت "شپارس" نسبت به شش ماه گذشته کاهش یافته است این امکان وجود دارد که بتوان وضعیت مالی شرکت را در حالت سود برآورد کرد.

مسئول واحد سهام "شپارس" ایجاد صف های خرید در سهام شرکت را براساس شایعات بازار سهام عنوان کرد و گفت: هیچ عامل خاصی مبنی بر ایجاد صف های خرید در سهام شرکت بین المللی پارس وجود ندارد و مردم نسبت به شایعات بازار، اقدام به خرید سهام شرکت می نمایند.

وی در پایان در خصوص دلیل توقف نماد "شپارس" گفت: سازمان بورس از شرکت گزارش حسابرسی 9 ماهه را درخواست کرده که با توجه به اقدامات انجام گرفته احتمالاً تا هفته آینده نماد "شپارس" بازگشایی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
دوستان بور نیوز از آنجا که رسالتت شما شفاف سازی می باشد. گزارشی تحلیلی از وضعیت شپارس تهیه کنید. شرکت محصول قابل رقابت هوم کر را تولید و مرتب در ماهواره تبلیغ میکنه اما تو هیچ فروشگاهی دیده نمیشه !!!سودهای انباشته سه برابر سرمایه را به 20 میلیارد رسوندن یعمی 10 میلیارد به حساب زیان گذاشتن!! 150 درصد افزایش سرمایه داشتن از انباشته بگید چی شد؟؟؟؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
شپارس فقط مشکل مدیریتی داره البته شرکت چون خانوادگیه بیش ااز 70 درصد اون مال اعضای یک خانوادست!!!والا پتانسیل سودآوری بالایی داره مدیران شرکت محصولشونو دپو کردن شاید میخوان ترشی بیندازن!!!
lمحمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
با توجه به متکی بودن تصمیم گیریهای مدیریتی شرکت فقط توسط مالک اصلی شناسائی سود وزیان ازطرف ایشان دیکته میشود وسهامدارن خرد زیان دیدگان حتمی خواهند بود
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
یعنی فقط بورسبازی میکنن وسود میکنن من که محصولات پاگسان رو میخرم . اینا این همه پول تبلیغاتو میکشن رو محصولات . هر شبکه داخلی رو بگیری یاهومکر یا پریل