بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر : ۱۳۰۶۲۷
بر اساس یک گزارش، گروه تکفیری داعش با هدف جذب افراد مسلح برای جنگ با دولت سوریه گذرنامه صادر می‌کند.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل در گزارشی نوشت: "با وجود عدم استقبال از به رسمیت شناخته شدن گذرنامه‌های گروه دولت اسلامی داعش، این گروه ۱۱ هزار گذرنامه با نام و پرچم دولت اسلامی صادر کرد که بر روی آن‌ها نوشته شده است: برای حمایت از دارنده این گذرنامه در مواجه با خطر، لشکرکشی می‌کنیم."

با این وجود، این جمله بر روی گذرنامه‌های جدیدیی که گروه تروریستی داعش صادر می‌کند درج نشده است.

"ماگنوس رانستورب"، کارشناس سیاسی، در صفحه توئیتر خود نوشته است که صدور این گذرنامه‌ها تبلیغ برای ایجاد جنگ روانی و نیز توهم این گروه شبه‌نظامی در تشکیل یک دولت است. این روزنامه انگلیسی افزود هدف داعش از صدور این گذرنامه‌‎ها برای جذب شبه‌نظامیان در مبارزه مسلحانه با دولت سوریه است و عوامل این گروه برای نخستین بار در لندن با پخش اعلامیه‌هایی جوانان را برای پیوستن به گروه تکفیری داعش فراخواندن.

این در حالی است که برخی کشورهای اروپایی گفتند صدها و یا شاید هزاران نفر از شهروندان اروپایی تا به حال به گروه تکفیری داعش پیوسته‌اند. کشورهای اروپایی نگران هستند که شبه‌نظامیانی که در سوریه مهارت‌های نظامی را فرا گرفته‌اند، به کشورهای خود بازگردند و در کشورهای متبوع دست به اقدام‌های تروریستی بزنند.

ناآرامی‌های خونین از سال ۲۰۱۱ گریبان‌گیر سوریه است. گفته می‌شود بیش از ۱۶۰ هزار نفر در جریان این خشونت‌ها کشته و میلیون‌ها نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنان به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان سوریه حمایت می‌کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری :
ارسال نظر