بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر : ۱۳۱۰۵۱
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه طرح جامع مسكن در مراحل پاياني تدوين قرار گرفته است، خطاب به صاحب نظران تاكيد كرد: انتظار مي رود پس از انتشار تدريجي طرح در هفته هاي پيش رو، صاحبنظران و نخبگان حوزه مسكن، اين طرح را از نظرات و نقدهايشان محروم نسازند و رونمايي رسمي از سند طرح جامع مسكن در تاريخ 25 شهریورماه جاری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس آخوندي به مناسبت رونمايي از "طرح جامع مسكن" در پيامي اظهار داشت: طرح جامع مسكن را مي توان منسجم ترين بسته سياستي بخش مسكن دانست كه با پشتوانه 5 دهه برنامه ريزي در ايران و بر بستر برنامه هاي توسعه قبل و پس از انقلاب شكل گرفته است. برنامه هاي توسعه هر يك بر اساس الزامات و شرايط خاصي طراحي شده اند و طرح جامع را در واقع مي توان پاسخي همه جانبه به نگرش هاي حاكم بر طرح هاي قبلي و در راستاي كاهش نواقص آنها ارزيابي كرد.

وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: به اجمال مي توان طرح جامع مسكن را نقشه راه نيل به اهداف بخش مسكن دانست. بر اين اساس دولت مي بايست، مسير پيش روي را به طور مستمر بازنگري و با توجه به دستاوردها، ناكامي ها و شرايط اجتماعي و اقتصادي موجود، اصلاحات احتمالي را در مسير دستيابي به اهداف اعمال نمايد؛ هرچند اين سخن نافي نقش بي بديل بخش خصوصي در نيل به اهداف ذيربط نمي باشد.

وي افزود: گذشت حدود 8 سال از تدوين طرح جامع مسكن، بروز تحولات جمعيتي به روايت سرشماري هاي نفوس و مسكن سالهاي 1385 و1390، اجراي بسيارگسترده يكي از راهكارهاي طرح جامع مسكن تحت عنوان واگذاري حق بهره برداري از زمين (طرح مسكن مهر) و بالاخره تغييرات اساسي در رشد اقتصادي و به تبع آن تحولات محسوس در نحوه توزيع درآمد و حجم خانوارهاي كم درآمد را مي توان از جمله دلايلي دانست كه لزوم بازنگري در نقشه راه طرح جامع مسكن را دوچندان كرد.

آخوندي ابراز داشت: بدين منظور شوراي راهبردي بازنگري طرح جامع مسكن، تشكيل و با انتخاب دانشگاه صنعتي شريف به عنوان مجري طرح و تشكيل كارگروه هاي تخصصي(مديريت زمين و توسعه شهري، نظام تامين مالي و مالياتها، صنعت ساختمان، مسكن كم درآمدها، بهسازي بافتهاي فرسوده و سكونتگاه هاي غير رسمي و مسكن روستايي) بازنگري همه جانبه طرح از نيمه دوم سال 1392 آغاز شد.

وزير راه و شهرسازي يادآور شد: اينك كه به مدد الهي و با همت دست اندركاران، اين طرح در مراحل پاياني تدوين قرار گرفته است انتظار مي رود پس از انتشار تدريجي طرح در هفته هاي پيش رو، صاحبنظران و نخبگان حوزه مسكن، اين طرح را از نظرات و نقدهايشان محروم نسازند تا انشاالله پس از اخذ نظرات و اعمال جمع بندي نهايي، رونمايي رسمي از سند طرح جامع مسكن در تاريخ 25/6/1393 در مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي صورت پذيرفته و شاهد گام ديگري در توسعه بخش مسكن باشيم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
از آنجایی که آقای آخوندی اعتقادی به کاهش قیمت مسکن ندارند پس باید با اجرای این طرح شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم .