بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
طی روزهای آتی بازار معاملات سکه و طلا، احتمالاً کاهش 20 دلاری در بهای اونس طلای جهانی را تجربه خواهد کرد. برای از میان بردن رکود بایستی پارامترهای تأثیرگذاری در بازار طلا انجام گیرد که از جمله آن، تغییر قیمت جهانی طلا و دیگری روند معاملاتی دلار می باشد.
کد خبر : ۱۳۱۳۰۸
نویسنده :
محمدآموخته
طی روزهای آتی بازار معاملات سکه و طلا، احتمالاً کاهش 20 دلاری در بهای اونس طلای جهانی را تجربه خواهد کرد.

مدیر بازار طلا و ارز مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: چند وقت اخیر بازار طلا و ارز، همچون سایر بازارهای دیگر کشور با یک رکود قیمت مواجه گردید که همچنان نیز این رکود بازار طلا را تحت تأثیر قرار داده است و با توجه به سیاست های در نظر گرفته شده از سوی دولت، تغییری در وضعیت رکودی این بازار در مدت زمان کوتاه برنامه ریزی نشده است.

سرمدی در ادامه گفت: برای از میان بردن رکود بایستی پارامترهای تأثیرگذاری در بازار طلا انجام گیرد که از جمله آن، تغییر قیمت جهانی طلا و دیگری روند معاملاتی دلار می باشد.

وی در خصوص امکان لغو تحریم ها علیه ایران گفت: نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای ایران در آذر ماه سال جاری تأثیر بسزایی در کاهش قیمت دلار خواهد گذاشت و تمامی فعالان بازار طلا، منتظر نتیجه مذاکرات می باشند تا تصمیم گیری های لازم را انجام نمایند.

این کارشناس مسئول در خصوص شرایط افت قیمت دلار گفت: در مدت زمان کوتاهی هیچگونه انتظاری به منظور افت قیمت دلار امکان ندارد و دلار در همان قیمت حدود 3 هزار و 170 تومان می باشد.

وی به افزایش قیمت نرخ ارز اتاق مبادله ای کشور اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی قیمت دلار اتاق مبادله ای را به طور مجدد افزایش داده است که به عبور از قیمت دلار محاسباتی بودجه کشور منجر شده است و هم اکنون قیمت دلار مبادله ای در حدود 2 هزار و 650 تومان می باشد و این رشد قیمت ها باعث افزایش قیمت دلار در بازار آزاد خواهد شد.

سرمدی در خصوص پایان حباب منفی قیمتی در بازار اونس طلای جهانی گفت: در مدت زمانی شرایط بازار سکه و طلا به گونه ای رقم خورده بود که طلا از طریق شهرهای مرزی از کشور خارج و در مقابل دلار به داخل کشور عرضه می گردید که با افت در حدود 70 دلاری اونس طلای جهانی حباب منفی در قیمت طلا از بین رفت و در آینده ای نزدیک بازار طلای داخلی هم راستای بازار طلای جهانی خواهد شد.

سرمدی گفت: طی روزهای آتی بازار معاملات سکه و طلا، احتمالاً کاهش 20 درصدی در بهای اونس طلای جهانی را تجربه خواهد کرد و اونس جهانی طلا به قیمت یک هزار و 250 دلار خواهد رسید ولی در میان مدت به طور مجدد به کانال یک هزار و 300 دلاری باز می گردد و این افت اونس طلا، فرصت خرید را در بازار ایجاد می کند و درخواست تقاضا وارد بازار می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما، مبنی بر اینکه حجم معاملات بازار سکه و طلا نسبت به آخرین روز معاملاتی سال گذشته چگونه بوده است گفت: حجم معاملات به شدت کاهش یافته است و در سه هفته اخیر، کم حجم ترین روزهای معاملاتی بازار سکه و طلا در دو سال گذشته را شاهد بودیم و به دلیل کاهش دامنه نوسانات بازار سکه و طلا، معامله گران نظاره گر بازار می باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر