بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱
معاون مالی و اقتصادی شرکت ایران تایر عنوان کرد:

تأثیر پروژه جدید رادیال سیمی بر بودجه "پتایر"

براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت ایران تایر برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 482 ریال برآورد شده این در حالی است که ....
کد خبر : ۱۳۱۹۰۰
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت ایران تایر برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 482 ریال برآورد شده این در حالی است که "پتایر" براساس عملکرد سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه 93 با زیانی معادل 42 ریال مواجه بوده است.

در همین راستا، زمانی فر، معاون مالی و اقتصادی شرکت ایران تایر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت ایران تایر به دلیل تغییر خط تولیدی خود، از خط تولید تایر بایاس به رادیال سیمی، طی عملکرد سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال 93 با زیان مواجه شده است این در حالی است که شرکت جهت راه اندازی خط تولید جدید، مجبور به تغییر ماشین آلات مربوطه شده است.

زمانی فر تصریح کرد: همچنین علت کاهش 60 درصدی در میزان تولید "پتایر" طی عملکرد سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته این است که شرکت ایران تایر خط تولید تایر بایاس را طی مدت مذکور متوقف کرده و لذا با توجه به اینکه بیش از دو سوم تولیدات "پتایر" در سال 92 مربوط به تایر بایاس بوده لذا تغییر خط تولید، منجر به کاهش حجم تولید در عملکرد سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گشته است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت ایران تایر عنوان کرد: علاوه بر این، تغییر خط تولیدی تایر بایاس به رادیال سیمی باعث افزایش تولید رادیال سیمی در سه ماهه سال 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است. بطور کلی شرکت ایران تایر در نظر دارد در قالب این پروژه، تولید رادیال سیمی را با توجه به ظرفیت اولیه تولید رادیال سیمی از 4 هزار تن به 20 هزار تن در سال برساند.

زمانی فر تصریح کرد: بنابراین، پیش بینی می گردد با توجه به افزایش سرمایه در راستای تأمین مالی پروژه مذکور، بهره برداری از پروژه رادیال سیمی در سال 94 انجام گردد.این در حالی است که در مجمع فوق العاده "پتایر" نیز به پیشرفت 78 درصدی پروژه افزایش ظرفیتی مذکور اشاره شده و در حال حاضر نیز پیشرفت پروژه به صورت مستمر ادامه دارد. بطور کلی بهره برداری کامل که تولید 20 هزار تن طی سال می باشد در سال آینده انجام می گردد و بر سودآوری شرکت ایران تایر نیز تأثیرگذار خواهد بود.

معاونت مالی و اقتصادی "پتایر" اظهار کرد: پیش بینی می گردد شرکت ایران تایر با توجه به افزایش ظرفیت مستمری که در حال انجام می باشد و همچنین به دلیل ورود ماشین آلات جدید به خطوط تولیدی، بودجه برآوردی خود را تا پایان سال جاری به طور کامل پوشش دهد.

وی در خاتمه افزود: رفع کلیه تحریم ها تأثیر مثبتی بر واردات و صنایع کشور خواهد گذاشت اگرچه این تأثیر مثبت بر کاهش قیمت تمام شده شرکت ها، مستلزم گذشت زمان است بطوریکه در سال 93 حتی در صورت رفع تحریم ها، شاهد تأثیر محسوس بر فرآیند شرکت ها نخواهیم بود. بطور کلی می توان اظهار کرد که در صورت حصول توافقات هسته ای و رفع تحریم ها، اجرایی شدن نتیجه مذاکرات تا پایان سال جاری بطول خواهد انجامید و لذا تأثیر مثبت توافقات، در سال 94 خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
سهم یکسال آینده بالای 200 تومان سود تحلیل خواهد داشت. بازار به چشم انداز آینده نگاه می کند، نه سود فعلی.