بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
مدیر پرتفوی شرکت سرمایه گذاری نواندیشان عنوان کرد:

منتظر گزارش های مالی مطلوب این سه گروه باشید

در صورت کاهش نرخ بهره بانکی، نقدینگی پارک شده به سمت بازار سرمایه سرازیر خواهد شد. این در حالی است که در سایر بازارهای موازی نیز شاهد رکود جدی هستیم. بطوریکه شدت رکود در سایر بازارها، بسیار جدی تر از بازار سرمایه می باشد.
کد خبر : ۱۳۱۹۰۲
نویسنده :
اعتماد
دولت مصمم است که بدون تورم از وضعیت رکودی خارج شود. در حالی که رکود و تورم توأم با یکدیگر می باشد لذا این موضوع، علاوه بر وجود تحریم ها، پیچیدگی و مشکلات را بیشتر کرده و موجب رکود عمیق تر در بازار سرمایه شده است.

در همین راستا، رضازاده، مدیر پرتفوی سرمایه گذاری نواندیشان با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: پیش بینی می شود روند کلی قیمت سهام در بازار سرمایه توأم با نوسان مثبت و منفی باشد این در حالی است که ادامه روند بازار سرمایه بسته به نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای مشخص خواهد شد اگرچه انتظار می رود روند کوتاه مدت قیمت سهام در بورس، روندی نسبتاً منفی خواهد بود.

رضازاده تصریح کرد: به نظر بنده در مقطع فعلی بهترین زمان جهت خرید سهام و نگهداری آن می باشد بطور کلی می توان اظهار کرد در شرایط کنونی که با ابهام در خصوص روند مذاکرات رو به رو هستیم، بهترین و مؤثرترین گزینه جهت خروج از رکود بازار سرمایه، کاهش نرخ بهره بانکی می باشد.

مدیر پرتفوی سرمایه گذاری نواندیشان عنوان کرد: بنابراین در صورت کاهش نرخ بهره بانکی، نقدینگی پارک شده به سمت بازار سرمایه سرازیر خواهد شد. این در حالی است که در سایر بازارهای موازی نیز شاهد رکود جدی هستیم. بطوریکه شدت رکود در سایر بازارها، بسیار جدی تر از بازار سرمایه می باشد.

وی در خصوص تأثیر صندوق زمین و ساختمان بر روند بازار سرمایه افزود: صندوق زمین و ساختمان بسته به حجم پروژه ای که برای آن تعریف می گردد، بر روند بازار سرمایه تأثیرگذار خواهد بود در نتیجه این صندوق در حجم کم، اثر قابل توجهی بر روند بورس نخواهد گذاشت.

رضازاده بیان کرد: با توجه به رکود در تمامی بازارها توصیه می گردد در شرایط کنونی، سرمایه گذاران بخش قابل توجهی از سرمایه خود را به صورت نقد و یا اوراق مشارکت نگهداری کنند این در حالی است که در شرایط عادی گفته می شودکه سرمایه گذار، 20 درصد سرمایه خود را نقد نگه دارد اما به دلیل رکود فعلی پیشنهاد می شود که نقدینگی خود را به 80 درصد نیز افزایش دهند.

وی در خاتمه افزود: در شرایطی که تصمیم دولت در خصوص خروج از رکود، بدون ایجاد تورم می باشد این قضیه باعث شده که علاوه بر معضل تحریم ها، رکود بازار سرمایه نیز عمیق تر گردد و نتوان انتظار رشد قیمتی را در بازار سهام طی کوتاه مدت متصور شد. حال، نتیجه نهایی مذاکرات طی آذر ماه سال جاری می تواند منجر به گشایش روابط اقتصادی گردد بنابراین می توان اظهار کرد که تا مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکرات روند بازار سرمایه به همین منوال خواهد بود همچنین انتظار می رود در مهر ماه سال جاری، شاهد گزارشات 6 ماهه مطلوبی در سه صنعت خودرو، پتروشیمی و قطعه سازی باشیم بطوریکه پیش بینی می شود گزارشات مذکور، بهتر از انتظار بازار باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
با توجه به اصلاح قیمتی اونس و دلار بهترین موقعیت خرید برای خرید سکه به وجود آمده، از هفته قبل نیز. سکه از 930 هزار به قیمت 953 هزار بالا رفت و شاید امروز در اصلاح بازار بتوان در قیمت 948 هزار خرید کرد
قلندری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
آقا اسمی از اون سه گروه برده نشده تو گزارش. کدوم سه گروه؟
کارگزار جوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
پس سه صنعت خودرو ، قطعات و پتروشیمی چی بود