بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر : ۱۳۲۴۹۸
مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده گفت: فشارها مانع معرفي زنان بيشتري در دولت به عنوان فرماندار در شهرستان هاي مختلف کشور شد.

به گزارش ايرنا 'فهميه فرهمند پور' در نشست با فرهيختگان و مشاوران زن در دستگاه هاي اجرايي خراسان شمالي گفت: با وجود اين، براي نخستين بار بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اين دولت چهار زن را به عنوان فرماندار معرفي کرد.

وي گفت: به توانمندي زنان در اداره کشور اعتقاد داريم و به همين دليل اين قشر بايد در تمامي دستگاه ها حضور داشته باشد تا نگاه ها تنها منحصر به يک جنسيت نشود.

مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده گفت: فرمانداران زن بايد موفق شوند تا توانمندي خود را ثابت کنند و من معتقدم که اين قدرت را نيز دارند.

وي با بيان اينکه در معرفي زنان به عنوان فرماندار موج مخالفت زياد بود اظهار کرد: زنان بايد به هم کمک کنند تا توانمندي خود را به مردان و جامعه نشان دهند.

مشاور وزير کشور در امور بانوان خانواده گفت: اکنون مشکلات و چالش هاي زيادي در کشور وجود دارد که بايد از سوي دولت برطرف شود اما به اندازه کافي منابع مالي و انساني وجود ندارد.

فرهمند پور بر بهينه سازي مديريت منابع تاکيد کرد و افزود: اکنون بايد اين مهم در کشور مورد توجه قرار گيرد تا بخشي از مشکلات جامعه برطرف شود.

وي همچنين بر همکاري بين دستگاهي نيز اشاره کرد و گفت: راه برون رفت از مشکلات مشارکت و همدلي ارگان هاي مختلف با هم است.

مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده در ادامه با بيان اينکه نگاه ها در مديريت ها بايد برگرفته از نگاه زنانه نيز باشد گفت: اکنون نگاه مديران و مسوولان ما همه مردانه است.

وي گفت: مديران دستگاه هاي مختلف کشور در اجراي برنامه ها و برنامه ريزي ها بايد يک نگاه متفاوت از نگاه مردان نيز داشته باشند زيرا نيمي از جمعيت را بانوان تشکيل مي دهند.

وي افزود: اما در تمامي برنامه ها نگاه تنها جنسيتي و آن هم مردانه است که اين امر در جامعه مشکل ايجاد خواهد کرد.

وي گفت: بيش از سه دهه از انقلاب گذشته است و تمامي برنامه ها و برنامه ريزي ها نيز مردانه بوده است آيا در حوزه هاي مختلف موفقيت داشته ايم.

مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده با بيان اينکه در انجام هرکاري بايد از نگاه زنان نيز به آن موضوع توجه کرد افزود: در اجراي برنامه ها بايد به نيازهاي تمام گروه ها توجه شود.

در اين نشست تعدادي از بانوان دستگاه هاي اداري خراسان شمالي و فرهيختگان، گسترش آسيب هاي اجتماعي، افزايش آمار طلاق، بيکاري، مشکلات زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست، نبود امکانات ورزشي و فرهنگي اختصاص براي زنان و دختران، کمبود امکانات و خدمات بهداشتي، آموزشي براي اين قشر را از جمله مشکلات زنان و دختران اين استان عنوان کردند.

اين نشست با حضور زنان فرهيخته و مشاوران زن در دستگاه هاي اجرايي خراسان شمالي در سالن استانداري اين استان برگزار شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر