بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر : ۱۳۲۸۷۰
سخنگوی وزارت کشور به خبر آغاز عملیات خیابانی وسیع «انصار حزب‌الله» برای حذف کسانی که «مفسدان و حامیانشان» نامیده شده‌اند، واکنش نشان داد.

به گزارشعصرایران،حسینعلی امیری به «پیام نو» گفت: «وزارت کشور در برابر هیچ گروهی که بخواهد کار بدون مجوز انجام دهد عقب نمی‌نشیند.»دبیرکل «انصار حزب‌الله» چهارشنبه در دیدار با خانواده «علی خلیلی» گفته بود: «شهادت غریبانه برادرمان، اراده حزب‌الله را برای آغاز یک حرکت منسجم به حرکت درآورد و اکنون قصد بر این است تا با وجود همه حملات شبانه‌روزی معاندان و منافقان برای مجریان ‌ام‌الفرایض، شیوه انجام عملیات به‌گونه‌ای باشد که مفسدان را که به‌دلیل فضای تسامح حکومتی تجری یافته‌اند، منکوب و حامیان آنان را از صحنه عمل حذف کند.»

به گزارش سایت خبری «انصار حزب‌الله»، «عبدالحمید محتشم» افزوده بود: «گستره عملیات «انصار حزب‌الله» کشوری است و میدان عمل در تهران بسیار وسیع و حجم عملیات بالا خواهد بود.» اما سخنگوی وزارت کشور در واکنش به این خبر گفت: «من از این موضوع اطلاع ندارم که اینها چه برنامه‌ای دارند، اما یک موضوع کلی وجود دارد و برای همه هم صدق می‌کند و آن اینکه هر تجمع یا اقدامی که بخواهد در حوزه نیروهای مردمی انجام شود نیاز به مجوز وزارت کشور دارد و تجمعات و اقدامات بدون‌مجوز، غیرقانونی هستند.»این در حالی است که دبیرکل «انصارحزب‌الله» با تایید خبر عملیات خیابانی وسیع «انصار حزب‌الله» به «شرق» گفته بود: «مراحل قانونی برای انجام این کار صورت گرفته و هر کاری لازم باشد طبق قانون انجام داده‌ایم و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.»

حسینعلی امیری در ادامه درباره احتمال اقدامات آتی «انصار حزب‌الله» گفت: «اگر اقدام غیرقانونی و بدون مجوزی توسط هر گروهی انجام شود، بدون‌شک نیروی انتظامی به وظیفه ذاتی خودش عمل خواهد کرد و در این زمینه هیچ اغماض و چشم‌پوشی‌ای در کار نیست. ملاک عمل ما قانون است و نمی‌توانیم مسایل قانونی را در فضایی با معیارهای دوگانه انجام دهیم.»

او تاکید کرد: «نمی‌شود هرکس به موضوعی انتقاد یا اعتراض داشت، بخواهد بدون‌مجوز هر کاری که خواست انجام دهد. قطعا این وضعیت موجب سلب آسایش و آرامش جامعه می‌شود و وزارت کشور و نیروی انتظامی به عنوان حافظ این امنیت، به وظیفه خود عمل خواهند کرد.»سایت خبری «انصار حزب‌الله» اعلام کرده، قرار است اعضای «انصار حزب‌الله» در قالب تیم‌های چندده‌نفره برادران و خواهران، در نقاط مختلف شهر فعال شوند. «عبدالحمید محتشم» در همین پیوند به «شرق» گفت: «مدت‌هاست روی این موضوع کار می‌کنیم... فعالیت ما در ملأعام و کف خیابان است.»

پیش از این وزیر کشور گشت‌های موتوری «انصار حزب‌الله» را غیرقانونی دانسته و گفته بود: «اینکه هرکسی و هرروزی احساس تکلیف کرد، بخواهد بیاید در جامعه و احساس تکلیفش را عملیاتی کند قانون این اجازه را نمی‌دهد.»
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
منتظر خواهیم بود تا ببینیم مجلس شورای اسلامی در برخورد با اینگونه حرکات و فعالیتهای خارج از قانون چه عکس العملی از خودش نشون میده. اگه حسن نیت داره!!! گرچه ناگفته پیداست...
همه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
امیدوار بودیم این حس تکلیف دلواپسان در مورد مفسدان مالی انجام میشد نه مردمی که هیچ دلخوشی ندارند
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
مگه هر کی هر کیه؟ الان قرن بیست و یکمه. مطمئن باش ملت آگاهن.
خيرالامور اوسطها
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
اگه واقعا اينجوري باشه فرصت خوبيه براي سركوب گروه هاي تندرو، فرصتيكه براي هميشه تند روي را محو كرد. البته اگر واقعا اراده جدي براي مبارزه با تندروي وجود داشته باشه