بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
روند نزولی شاخص بورس در دومین روز از هفته جاری ادامه یافت تا همچنان این نماگر با سیر منفی خود در آستانه رکوردی دیگر در روند رکودی قرار بگیرد. همچنین در معاملات روز جاری شاهد معامله بلوکی سهام شرکت های سرمایه گذاری غدیر، چادرملو، صندوق بازنشستگی کشوری و سرمایه گذاری دارویی تأمین بودیم.
کد خبر : ۱۳۲۹۹۰
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.06.23 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 56 واحد افت به رقم 52348 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 298 واحد کاهش عدد 141715 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 99 واحد افت به رقم 71386 واحد رسيد.

همچنین در این روز "کچاد" با 11 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تایپکو" با 26 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحد افت به رقم 809 واحد رسید.

در این شرایط امروز "شپاس" با 0.34 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با 3 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1104 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1189 میلیارد ریال رسید.

روند نزولی شاخص بورس در دومین روز از هفته جاری ادامه یافت تا همچنان این نماگر با سیر منفی خود در آستانه رکوردی دیگر در روند رکودی قرار بگیرد. همچنین در معاملات روز جاری شاهد معامله بلوکی سهام شرکت های سرمایه گذاری غدیر، چادرملو، صندوق بازنشستگی کشوری و سرمایه گذاری دارویی تأمین بودیم.

بنابر گزارش بورس نیوز، نکته جالب این روزهای بازار معاملات بلوکی سهام شرکت ها در نوسانات مثبت است که بسیار تأمل برانگیز نیز می باشد چراکه خرید سهام به صورت بلوکی در نوسانات مثبت و در بازاری منفی دل شیر می خواهد و بس. آقا دستخوش با این کار هم سهامتون رو می خرید هم یه نیمچه کمکی به شاخص ما می کنید و البته بی تأثیر هم نیست در این بازاری که همه به دنبال خط حمایت و مقاومت هستند این اتفاقات برای اهالی چارتیستی خوشایند است.

از طرفی دیگر همچنان شاهد اقبال بازار سرمایه به برخی سهام کوچک هستیم. در شرایط فعلی نه حرف تازه ای هست و نه اتفاق جدیدی رخ داده از همین رو کماکان نظاره گر روند نزولی بزرگان بازار و جولان کوچک ترها هستیم که این موضوع در کنار حجم اندک معاملات و کاهش بسیار محسوس ارزش معاملات مؤید حضور متداوم نااطمینانی میان سرمایه گذاران می باشد.

اما شاید بد نباشد در بازار پرتلاطم و منفی این روزها یادی از خوشحال ترین سهامداران حال حاضر بورس داشته باشیم. خیلی جالب است بدانید ناراحت ترین سهامداران دیروز خوشحال ترین سهامداران امروز هستند. بله سهامداران گروه پالایشی که در بدترین روزهای بورس، سهامشان از گزند نوسانات منفی بدور است و حداقل خیالشان راحت است که امروز اگر اکثر اهالی تالار در حال شناسایی زیان هستند اما سهام آنها در قیمت دو ماه قبل خود فعلاً باقی مانده خوشحال ترین افراد حال حاضر بورس هستند و از آنجاییکه این گروه جز خوش شانس ترین گروه های بورسی می باشد احتمالاً در بازاری مثبت نمادشان بازگشایی خواهد شد و اگر رشد قیمتی را تجربه نکنند حداقل افت قیمتی را هم نخواهند دید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
یکم صبر کنی اشک اینها را هم میبینی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
الکی نگید. من خوشحال نیستم.
بابايي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
با سلام ،بخدا قسم من با زيان دشمن خودم هم خوشحال نخواهم شد تا اينكه بخواهم با زيان تك تك سهامداران خوشحال شوم ،ولي با تزوير و.... بسيار مخالفم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
تجربه نشون داده پالایشا پس توقف طولانی موقع بازگشایی کام سهامداران رو شیرین کردندودر همین رکود بازار هم سهامی هستند که برخلاف روند شاخص سهامدارانشون رو خوشحال میکنند اما در کل هیچ کس خوشحال نیست چون امیدی به اینده نیست.
محمد خان
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
تجربه را بیخیال شو ..... باید دید دولت تدبیر و امید بالاخره با چه فرمولی میخاد با پالایشیها حساب کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
از کجا معلوم باز بشه 50 درصد منفی نخوره.
jalal
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
فقط یکی از سهامهای این گروه رو نگاه کن بعد اظهار نظرالکی نمی کنی.جناب بورس نیوز سهم شاوان از 42000ریال به 18000ریال رسیده ، دوست داری بازم پایین بیاد.؟ ما سودتون رو نمی خوایم فقط پول خودمون برگرده .
مهدی بیجار
UNITED STATES
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
عـزیـزان ممنون از زحمـاتـتـان

آقــا یـه آمـاری از "ســمگـا " مـیگیریـد!! لطفـآ
مـمـکـنه پـدیـده شـانـدیز بـورس بـشه!!!
خـدا قـبول کـنه !! ریــا نـشه !!تک سهمم .
خـدا دلتـونـو شـاد کنـه . رهــا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
بورس نیوز پاچه خوار ترسو. حتی هنوز نمیتونی حرف دل ملت رو بزنی؟!! تو اومدی تو لفافه حرف میزنی؟
حمید رضا
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
بورس نیوز جزء با شهامت ترین سایت هایست که ما می شناسیم اکثرا راحت و بدون پرده حرفشو زده و از عواقبش هم فکر میکنم نمی ترسه
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
خوشحالترین سهامداران بورس اونایی هستند که چند ماه قبل تمام سرمایه خود را از بورس بیرون برده اند
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
يك فعال شكست خورده بازار سرمايه هستم همه جوره توي اين زمينه اقتصادي! تجربه دارم . يه نصيحت به همه ميكنم اميدوارم كه بهش توجه كنند."تحت هر شرايطي ، چه كم بخريد چه زياد ، چه روي كف قيمت بخريد چه در اوج قيمت،چه سهام شركتهاي صنعتي چه سهام شركتهاي واسطه گر مالي، چه سبد تشكيل بديد چه روش ديگري سرمايه گذاري كنيد ، چه ....... در هرصورت سهامدار خرد بازنده است گرچه دوروز هم برنده شده باشد. به اعصاب خورديش نمي ارزه
ناشناس
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
منم به حرف شما رسیدم واقعا همین طوریه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
پپپپپپپپپرت و پلا نگو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
سه سال پیش همین تاریخ شپنا413تومن شبریز190تومن دوسال پیش شبندر190تومن شراز406تومن شتران 7500تومن شاوان یکسال پیش 715تومن خریدم .دوستانی که ناراحتند یا دیر به بورس رسیدند و یاتجربه کافی در سهامداری ندارند.
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
اگه برای یه بار هم که شده حقیقیها متحد بشن و تا یک ماه سهام نفروشند همه چیز درست میشه
حافظ
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
اتحاد کجا بود برادر من ؟در صورت بودن هم سهام دار خرد کاری از پیش نمیبره
qazal
UNITED KINGDOM
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
ما پالایشی ها هم افت قیمت رو دیدیم زمانی که سقوط آزاد بود تو قیمت ها
هدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
خسته نباشید خوشحالترین سهامداران کسانی هستند که سهام فولاد. بانکی و تاپیکو را دارند چون یقینا زمین نخواهند خورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارگزار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
سهام پالایشی نزول و ضریه خودشون خیلی زودتر خورده اند از حضرات . سهم پالایشی نزولشون از آبان سال قبل شروع کرده برای مثال شبندر 1800 را تا 1000 کشاندند در آن روزهایی که بورس و شاخص هر روز به قله های جدید دست میافت پالایشی ها نزول کرده و راکد بودند.
پلی اکریل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
در بورس خوشحالی 14 ماه است که معنا ندارد سهام پارس خودرو از 260 تومان با 200 در افزایش سرمایه شده 63 تومان ! ایا رشد این است؟ بعضی از شرکتهای بورس 14 تا 20 سال است رشد نکرده اند یعنی قیمت سهام همان 100 تومان است!!!!!!!!!!! نا بودی سرمایه این است در دانشگاه ازاد در هر سال 20 درصد شهریه و.... را گران می کنند ولی در بورس 16 سال قیمت یک سهم را ثابت نگه می دارند
شپلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
سهام شپلی را 7 ماه پیش 360 تومان خریدم جهت اینده ورشد ولی بعداز 7 ماه قیمتش شده 107 تومان (به ازا هرسهم) زند گی ام نا بود شد افسرده شدم و.......
با امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
با سلام:شبندر خریدم 1700تومن 4ماهه بستست خیلی لطف کنن 1000بازش کنن اونم با صف فروش چند میلیونی .خدا جون من چقده خوشحالم.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
وقتی شاوان 4300تا 1700 هم نزول کرده دیگه اگر بازم بود فکر کردید بیشتر از این نزول میکرد !!!بابا ما قبل از این حرفا بدبخت شدیم !!!!دیگه به حالمون فرقی نمی کنه !!!!!
توانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
در بورس مدیران ارشد بایستی بازید از شرکتهای بورسی بعمل اورند و از اوضاع واینده شرکت با خبر شوند بعضی از سهامداران در بعضی از شرکتها سالهاست که گرسنه و........ هستند سرمایه خود را در زمان فعلی بی ارزش می بیند ایا 14 سال سهامداری وصبوری کردن کم است در شرکت پلی اکریل؟
لادنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
سرمایه سهامدار به جای رشد در بورس ثابت وبا کاهش روبرو می شود فقط کافی است به 8 در صد بعضی از شرکتها هم نگاه شود که اصلا رشد نکرده اند بلکه سرمایه شان بی ارزش شده ایا این بی انصافی نیست قیمت شرکتهای سیمان ونفتی و.... به 600 تا بیش از 4000 تومان برسد وبعضی از شرکتها مدت 17 تا 22 سال در قیمت 70 تا 105 تومان قیمت گذاری شده باشند! ایا حفظ ارزش پول این است؟ جالب اینکه این شرکتها در این مدت افزایش سرمایه هم نداشته اند وارزیابی دارایی هم نشده اند (متا سفانه در بورس بعضی از شرکتها را به حساب نیاورده اند و...)