بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
طبق بررسی های بورس نیوز

آمار طلاق بورسی ها افزایش یافت

افزایش آمار طلاق همواره به عنوان یکی از معضلات اجتماعی محسوب می شود که به دنبال آن پیامدهای منفی متعددی را ایجاد می کند. طلاق آخرین راه چاره ای می باشد که برای پایان دادن به رابطه ای مشقت بار در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۱۳۳۰۶۶
سازمان ثبت احوال کشور آمار طلاق ثبت شده تا پایان خرداد ماه سال جاری را بیش از 34 هزار مورد اعلام کرد که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش چهار درصدی همراه بوده، در حالیکه آمار ازدواج در همین دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها یک درصد افزایش یافته است.

به گزارش بورس نیوز، افزایش آمار طلاق همواره به عنوان یکی از معضلات اجتماعی محسوب می شود که به دنبال آن پیامدهای منفی متعددی را ایجاد می کند. طلاق آخرین راه چاره ای می باشد که برای پایان دادن به رابطه ای مشقت بار در نظر گرفته شده است. البته جدا از طلاق واقعی، پیامدها و اثرات طلاق عاطفی چالشی جدی تر است که در هیچ کجا به ثبت نمی رسد و نمود عینی ندارد؛ اما شاید مهمترین نوع طلاق باشد. اتفاقی که این روزها در میان فعالان بازار سرمایه به شکلی متفاوت به وضوح قابل مشاهده است.

چراکه این روزها سرمایه گذاران دل خوشی از سهام و روند فرسایشی قیمت ها ندارند و این امر به دلیل عدم چاره جویی برای خروج از شرایط فعلی، میزان فعالیت آنها را از نظر تعداد و حجم ریالی کاهش داده است. چراکه طبق بررسی های به عمل آمده از کدهای معاملاتی می توان دریافت که در حالی در زمان اوج بورس طی نیمه دی ماه سال 92 بیش از 87 هزار خریدار و به عبارتی کد معاملاتی در بازار سهام فعال بوده که این رقم در روز گذشته به کمتر از 25 هزار کد رسیده است که این میزان کمتر از 29 درصد تعداد کدهای فعال در دی ماه سال قبل می باشد. البته این افت نه تنها در تعداد کدهای فعال بازار اتفاق افتاده که آثار آن را در کاهش حجم و ارزش معاملات نیز می توان به وضوح دید.

بدین ترتیب در حالی برخی از معامله گران و سرمایه گذاران نسبت به بازار سرمایه و سهام شرکت ها دچار طلاق عاطفی شده و خود را از بورس کنار کشیده اند که عده زیادی که اکثراً در سال 92 به تازگی وارد بازار شده و فعالیت سرمایه گذاری خود را آغاز کرده بودند، در پی ریزش شدید قیمت سهام و شاخص ها فرار را بر قرار ترجیح داده و گویا همانند فردی طلاق گرفته به این جمله ایمان آورده اند که "مهرشان حلال و سرمایه شان که در واقع همانند جان آنهاست، آزاد."

این اتفاق در حالی در بازار سرمایه فراگیر شده که شاید شما نیز این جمله را شنیده یا خوانده باشید که نباید با سهام ازدواج کرد. اما متأسفانه بسیاری از سرمایه گذاران پس از خرید سهام آنچنان پایبند هستند که حتی وقتی قیمت آن سیر نزولی را در پیش گرفته، بازهم حاضر به فروش آن نیستند که این عملکرد نیز چندان درست نیست. زیرا در مواردی این روند کاهشی موجب تحمیل ضررهای هنگفت به سهامداران می شود.

از این رو تنها کاری که یک معامله گر باید انجام دهد این است که معاملات خود را به دقت رصد کند و به محض اینکه بازار را در حال فروختن دید و یا نشانه هایی از ضعف یک صنعت را مشاهده کرد، سهام خود را به فروشد.

در نتیجه می توان گفت با هیچ سهمی ازدواج نکنید و عاشق هیچ یک از سرمایه گذاری های خود نشوید. این رازی است که هر معامله گری باید آن را بداند. اما آنچه این روزها برفضای کلی بازار حاکم شده، این است که این امر به دلیل خستگی ناشی از وضعیت نامطلوب و نه چندان دلچسب معاملات سهام بیش از آنکه ازدواج با سهام را شاهد باشیم، طلاق از بورس را نظاره گر هستیم که این امر خود منجر به خروج فرد از بازار و فرار سرمایه ها می شود و در نهایت افزایش بی اعتمادی ها در میان سرمایه گذاران بازگشت آنها را به بازار سرمایه دشوارتر خواهد ساخت.

پیامدی که بایستی به دنبال راهکاری برای برون رفت از آن بود. امید آن می رود که در این راستا تمهیدات مؤثری اندیشیده شود تا آمار موجود پیرامون از هم گسستگی رابطه بین سرمایه گذار و بورس و به عبارتی طلاق آنها کاهش یابد.

در پایان نمودار زیر روانشناسی به سبک بورسی را به شما خوانندگان نشان می دهد:

آمار طلاق بورسی ها افزایش یافت
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مسعودنوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
چه فایده هرچی شما از مشکلات ما سهامدارها بگین کی هست که گوش کنه؟ بیا وبی خیالشو بزار تو آتیش خودمون بسوزیم
afsar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
بی خیالی هم حدی داره تاکی منتظر اب شدن سرمایه هامان باشیم
ناشناس
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
انشالله تا سال 96 و انتخابات بعدی
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
خدايا حکم طلاق همه ما مردم را از دنيا بپذير که همه از شر ما راحت بشن. ،مجلس، دولت، صاحب خونه ، بورس اوراق بهادار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
بابا دوباره رفتی جاده خاکی راست می گی گزارشی ازشرکت سرمایه گذاری کشاورزی ایران تهیه کن درسال 76با سرمایه یک مشت کشاورزبدبخت وکارکنان وزارت کشاورزی سابق تاسیس شده و100میلیارد ازطریق بانک کشاورزی پذیره نویسی انجام داده ولی بعد از17سال هیچ خبری نیست ومشتی ازخدا بی خبر با این سرمایه درحال عیش ونوش هستند نه سودی ،نه خبری ،نه گزارشی ...........
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
در زمانی که فروش اصلا توجیه پذیر نیست حرف از خروج می زنی؟ همه که با شروع روند صعودی قادر به خرید مجدد نیستند پس بگذار به خریدشان دلخوش باشند تا شاید فرجی برسد.!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
با هیچ سهمی ازدواج نکنید
اما راز موفقیت در بورس سهامداری بلند مدت و بی توجهی به نوسانات روزانه است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
سهامداری بلند مدت؟؟؟ دلت خوشه داداش. مقاله میلیاردرهایی که به میلیونر تبدیل شدند رو در همین سایت بخون تا نتیجه سهامداری بلند مدت رو هم منوجه بشید.
محمد
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
تو که کلا تو بازار نیستی انگار!!
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
جالب بود. از نویسنده تشکر می کنم. ولی به فعالان و خاک خورده های بازار بورس می گم که زن دوم و سوم که طلاق بگیرند و جدا بشوند تازه زندگی شیرین می شه. پس بی خیال
به عنوان یکی از متضرران بی خیال می گم که بازار بورس طبیعت خاصی داره و البته برای همه افراد هم مفید نیست. کسانی که انتظار حرکت های غیر طبیعی از بورس داشتند باید جدا شوند و مطمئن هستم وقتی افراد سفته باز و جوگیر از هر بازاری خارج شوند روز رشد اون بازاره.
بابك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
بنده بورس را سه طلاقه كرده ورفتم به بازار مسكن نه استرس داره نه دلهره
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
اینم ی نوع روش تبلیغ برای رونق بازار مسکن و فروش ملک ها باد کرده
saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
ایا از همسر بورسی خود ناراضی هستید؟!
آیا همسرتون بهتون ضرر میرسونه تا سود؟!
آیا... (حوصله ندارم دیگه بنویسم)!
عاقا طلاقش بده. اصلا مال دنیا رو میخوای چیکار؟ اخرش که چی؟ جمع کنین این ابزارالات استکبار جهانیو! میدونین که بورس یک اکتشاف غرب زدس که تو هلند اختراع شده؟ (احتمالا تو امستردام!)
من که با "پتایر" عاقبت به خیر شدم... انتخاب سخته چون هیچوقت زمان به عقب برنمیگردد! (عاقلان دادند!) اگر دیدید کسی تو بورس سود کرده بدونین 3 تا فکتور داشته دانش (اطلاعات نهانی!) انتخاب درستو استفاده درست از این 2تا! اگر عقلتون درست کار نمیکنه پولتونو بگذارید بانک
محمد
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
داداش یک بار شانس آوردی، چند وفت بعد به این نوع فکرت خواهی خندید، منم منم کردن و تک سهمی اصلا با قواعد سرمایه گذاری نمی خواند، سرمایه گذاری اصولی دارد که با ترید کردن کاملا متفاوت است، اگر شما ادعا داری بفرما بازار ارز و کالا و بورس های کارا ببینم که باز هم منم منم داری؟

در ضمن بنده در همین بازه 9 ماهه بازده 50% از سرمایه گذاری در بورس داشته ام، اما اصلا برام مهم نیست، بازده ترید نبوده که در این مدت ملاک قرار داده شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
بنده بعد از 4سال فعالیت در اولین فرصت میرم ودیگر بر نمیگردم فایدهای نداره 60%سود میکنی یه شرکت دیگه 38%ضرر میکنی اگر کسی گفت میخواهم مالم را بسوزانم میگم فوری برو تالار حافظ به صورت قانونی پولت را میسوزانند
ناشناس
FRANCE
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
حضرت عباسی این مسئولین بزرگوار ما همه فن حریف هستند از همه چیز سر در میارن اما این بورس را طلاق دادند چون توی مادیات نیستند همش معنوی فکری میکنند
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
شما خودتونم نمیدونید چی میگید از طرفی از طیب نیا تا کارشناسهای ریز ودرشتتان توصیه اکید به سهامداری دارند از طرف دیگه میگید با سهامتان ازدواج نکنید .خدایا ما رو نجات بده دیگه مخمون هنگ کرده إ
پلی اکریل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
نزدیک 15 سال شاید بیشتر سهام شرکت شپلی را خریدیم بهر امید به اینده خوب سالها می گذرد دیگر جان قدیم را ندارم ولی این سهام رشد نکرد 10 روز این سهم رشد کرد وبلا فاصله نماد بسته شد تا امدم خبر دار شوم نماد بسته شد حالا هم قیمت 104 تومان است! زندگی ام را از دست دادم با همسر وفرزند اختلاف داریم و.... ایا ارزش گذاری وکنترل در داخل شرکتها این است سرمایه ام نابود وبی ارزش در زمان فعلی شده است ودر طول این مدت سودهم دریافت نکردم شرکت افزایش سرمایه انچنانی هم نداده است
صالحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
اگر این نظرات را کتابچه کنند وبه فروش برسانند خیلی ها به ثروت دست پیدا می کنند ولی در بورس ثروت نیست فقط استرس وبیماری و... شرکت پلی اکریل ایران 20 سال است توجه به حقوق سهامدار نداشته است ولی دارایی شرکت را 15 برابر بیشتر کرده ! ولی قیمت سهم 105 تومان! 20 سال از بهترین سالهای عمرم گذشت در این بورس فقط فکر کردم بدون بدست اوردن پول 5 میلیون تومان سهام شرکت را خریدم تا رشد سهم را ببینم و این سهم اکثرا نمادش بسته بود ورشد نکرد! اگر هر چیز خریده بودم در این مدت 20 تا 30 برابر شده بود ایا در بورس سرمایه ام رشد کرد؟!
عا طفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
باید در بورس توجه به خیلی مسایل مدبران داشته باشند ارزش وحرکت سهم و رشد وقیمت سهم در طول 10 تا 20 سال اخیر و افزایش سرمایه شرکت طی 10 تا 20 سال اخیر و ارزش ورشد پول سرمایه گذار و.... تا انها نابود وبیمار نشوند در بورس مدیران ارشد بایستی به شرکتها وکارخانجات تولیدی مراجع داشته باشند جهت حفظ حقوق سهامدار و..... ایا روی این موضوع دقت می شود شرکتهای مهم بورسی در شهر اصفهان واراک و..... بایستی با دقت اوضاع انجا سنجیده شود تا حقوق سهامدار بیش از 13 سال پوچ وخالی نشود
تلوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
سهام داران گرسنه تر از کار گران بعضی از شرکتها هستند زیرا در بعضی از شرکتهای بورسی صرفه جویی معنا ندارد وکمتر بعضی ها رعایت می کنند 4 سال است شرکت پارس خودرو سود پرداخت نکرده است 13 سال است شرکت پلی اکریل سود پرداخت نکرده است ولی در شرکتها دو نوع غذا مجانی هر روز برای کارکنان سرو می شود در شرکت تیم داری می کنند وجشن و.... وجو د دارد ایا انصاف این است سهامدار گرسنه باشد ودر شرکت ایرانول سالگرد تاسیس شرکت و.... را جشن بگیرند؟ بیچاره سهامدار که به فردای بهتر چشم دوخته است
امیر علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
در کشور مدرک گرایی مد شده زیرا براساس ان دولت موظف به پرداخت مزایا وحقوق بیشتر به کارکنانی که این مدرک را دریافت کنند بایستی پرداخت کند حتی مدرک پیام نور باشدو... ولی متا سفانه در شرکتها ووزارتخانه ها ازمونی از افراد گرفته نمی شود تا ببیند واقعا فرد چقدر سواد دارد ایا مدرک مهارت وسواد وخلاقیت را می سازد؟ اگر در شرکتهای بورسی وحتی اموزش پرورش به این موضوع توجه بشود کم کم مدر ک گرایی از بین خواهد رفت وانسان های با سواد وخلاق جایگزین بعضی از افراد بی سواد خواهند شد(در اموزش وپرورش و....
امیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
بازار بورس بسیار بد است سال 71 شرکت شپلی بین 1000 تا 3000 سهم به کارکنان خود سهام را بفروش رساند به قیمت 800 تومان بیش از 22 سال می گذارد شرکت هنوز ارزیابی دارایی نکرده وافزایش سرمایه مناسب هم نداشته است در حال حاضر قیمت سهم 104 تومان است ! 22 سال انتظار جهت رشد وفردای بهتر متا سفانه سرمایه یک عمر کار وزحمت در امروز دیگر ارزش ندارد در سال 1371 با دو میلیون چهار صد هزار تومان می شد یک خانه در اصفهان وحتی تهران خرید حالا ارزش سرمایه من شده بعد از 22 سال شده سی صدو پنجاه هزار تومان!!!!!! اینده روشن را دیدید
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
امروز رفتم روغن سرخ کردنی خریدم با مارک وبرند اوازه به قیمت 4000 تومان روی برچسب ان نوشته بود 79/9درصد ان دارای روغن پالم است! باور کنید اگر کنترل در روغن وشامپو و کنسرو ها و...... انجام نشود برای سود بیشتر جان انسان را به راحتی به خطر می اندازند
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
ایا بایستی شرکتهای بورسی برای قبولی فرزندان وهمسران کارکنان در دانشگاه ازاد وپیام نور هدیه ریالی 4000000تا 6000000 به بالا را در نظر بگیرند؟ بیچاره سهامدار که سود سالم وخوب هیچگاه به دست او نمی رسد زیرا در بورس شرکتهای بورسی کنترل بخوبی نمی شوند در شرکت ایرانول چه خبر است انگار در این شرکت پول وسود زیاد است ومدیران با ارایه قبولی در دانشگاه ازاد وپیام نور هدیه می دهند وسالگرد وجشن تاسیس شرکت را برپا می کنند و...... عدم کنترل باعث تضییع حقوق سهامدار می گردد
جدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
سهام خوب پارس خودرو 64 تومان شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ایا ارزش سهم بایستی در بورس اینگونه رقم بخورد عدم کنترل باعث می شود حقوق سهامدار هم در داخل شرکت تضییع شود وهم در داخل ............
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
واقعا برای این مملکت متاسفم یکساله خورده ایی هست تو ضرریم کسی به فکر مانیست اگه کشورهای دیگه بودن شب تا صبح تو بوق و کرنا صدا سیما از وضعیت بورسشون میگفتن ما مردم که ادم نیستیم دوست من سکته زد تو بیمارستانه کی جواب بچه هاشو میده...