بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
مستطيل شيشه اي تالار

"قاسم" هم آمد!

معاملات امروز تالار شیشه ای نیز همانند روزهای گذشته همچنان بی رونق پیگیری شد و خبر خاصی در میان بورس بازان به گوش نمی رسید، تنها چند موضوع امروز مطرح بود که سرمایه گذاران به بحث پیرامون آن پرداختند.
کد خبر : ۱۳۳۳۷۳
نویسنده :
کیوان فر
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 93.06.26 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 18 واحد افزایش به رقم 52433 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 116 واحد افزایش عدد 141783 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 35 واحد رشد به رقم 71443 واحد رسيد.

همچنین در این روز "اخابر" با 41 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وامید" با 6 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افت به رقم 808 واحد رسید.

در این شرایط امروز "مارون" با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "میدکو" با 0.86 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1328 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 846 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، معاملات امروز تالار شیشه ای نیز همانند روزهای گذشته همچنان بی رونق پیگیری شد و خبر خاصی در میان بورس بازان به گوش نمی رسید، تنها چند موضوع امروز مطرح بود که سرمایه گذاران به بحث پیرامون آن پرداختند. اولین مورد حذف کارگزار ناظر بود که توسط رییس سازمان بورس اعلام شد و البته در خصوص نحوه اجرای آن اطلاع رسانی خاصی نشد. صحبت از اجرای این طرح در حالی به میان آمده که برای حذف کارگزار ناظر ابهامات زیادی مطرح است و معلوم نیست نحوه پوشش ریسک کارگزاران از بابت مشتریان اعتباری چگونه خواهد بود! بدین ترتیب انتشار این خبر کارگزاران را به ویژه در خصوص سرمایه گذاران با حجم سرمایه میلیاردی نگران کرد و این سوال را در ذهن آنها به وجود آورد که در صورت حذف کارگزار ناظر چه ضمانت هایی برای تسویه اعتبارات دریافتی توسط مشتریان اعمال می شود.

البته اخبار پیرامون کارگزاری ها به همین جا هم ختم نشد؛ چراکه امروز سازمان امور مالیاتی بخشنامه جدید اعتبارات کارگزاری ها را ابلاغ کرد. بطوریکه شرکت های کارگزاری تحت نظارت سازمان بورس به موجب دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس و فرابورس که توسط سازمان مذکور در 9 دی ماه 1391 صادر شده، مجاز به دریافت تسهیلات از بانک ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی مجاز و اعطای اعتبار به مشتریان از محل آن جهت خرید سهام و حق تقدم سهام شده اند. بنابراین طبق این بخشنامه، موضوع مذکور به عنوان موضوع فعالیت شرکت های کارگزاری محسوب و هزینه سود و کارمزد تخصصی یا پرداختی به بانک ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی مجاز با رعایت مقررات ماده 147 و بند 18 ماده 148 قانون مالیات های مستقیم قابل قبول است.

همچنین قطعی سامانه معاملاتی در برخی استیشن ها نیز از جمله معدود اخباری بود که در خلوتی سالن های معاملاتی بازار سهام و نبود نقدینگی در جریان، قوز بالای قوز شد.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع

"سیمانی ها": منتفی شدن ورود سیمان به بورس کالا نیز امروز در حالی از سوی معاونت معادن و صنایع معدنی اعلام شد که مدتی قبل دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان از ورود مجدد سیمان به تالار شیشه ای بورس کالا خبر داده بود. البته از این موضوع نباید زیاد تعجب کرد؛ چراکه این روزها تأیید و تکذیب اجرای برنامه های جدید بین مسئولین و مدیران بسیار رواج پیدا کرده و می توان گفت به نوعی اپیدمی در بین آنها تبدیل شده است.

"پترول": امروز در میان سهم های مختلف قابل معامله در تالار، این نماد "پترول" بود که در سکوت حاکم بر تالار شیشه ای توانست قدری خبرساز شود؛ چراکه این نماد پس از مدت ها حضور در بازار پایه فرابورس با رشد دو درصدی قیمت، به بازار دوم منتقل شد.

"تسه": طی روز جاری قیمت اوراق امتیازهای تسهیلات مسکن نیز که طی معاملات این هفته سقف 100 هزار تومانی را شکست، بازهم با فاصله اندکی از این مرز معامله شد تا به همه ثابت کند که خیالی برای پایین آمدن ندارد.

همچنین قطعی سامانه معاملاتی در برخی استیشن ها نیز از جمله معدود اخباری بود که در خلوتی سالن های معاملاتی بازار سهام و نبود نقدینگی در جریان، قوز بالای قوز شد.

در مجموع این روزها چندان صحبت از بیم و امید برای روند آتی بورس نیست و اکثر سهامداران و سرمایه گذاران بیشتر به دنبال حفظ سرمایه و کسب بازدهی های اندک از نوسان گیری های روزانه خود هستند که دلیل اصلی آن می تواند دل بریدن از بازار و یا عادت به شرایط کنونی باشد.

معاملات سایر سهم ها اما همانند روزهای گذشته بدون تغییر محسوسی پیگیری شد تا در روزهای سوت و کور تالار حافظ درج نماد "قاسم" مربوط به شرکت قاسم ایران متعلق به گروه تجارت خرده فروشی مواد غذایی، نوشیدنی ها و دخانیات در فروشگاه های تخصصی، خبرساز شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ساري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
با سلام اي كاش دانشگاه ازاد را هم مى تونستند وارد بورس مي كردن چرا ؟چون افزايش شهريه داده وزارت علوم هم ايراد گرفته اما هيچكس كوشش بدهكار نيست اگر سهمش در بورس بود الان جز برترينها بود حالا حكايت بورس ماست دانشگاه شهريش رفته بالا همه چي هم در حال افزايش اما سهام ما نزولي است واز همه بدتر به نسبت ارزش ريال و دلار هم پول هاي ما نزول هم كرده
شعباني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
قاسم سهله اگه كاظم هم بياد اين بورس درست بشو نيست
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸
قاسم با جاسم امد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۴
در کل نام نمادهای بورسی به نظر بنده ی حقیر سراپا تقصیر جزو زشت ترین نامها و این سیستم نامگذاری در نهایت بی سلیقگی و نابهنجاری شکل گرفته... که هیچگونه ضابطه تلفظ صحیحی هم ندارن. واقعا شرم آوره.