بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس به پیشنهاد حذف مالیات عایدی املاک از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم رای مثبت دادند.
کد خبر : ۱۳۳۷۳۰

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن در دستور کار مجلس قرار گرفت و موادی از آن بررسی شد. نمایندگان در بند 17 این لایحه که مربوط به مالیات عایدی املاک بود بنا بر پیشنهاد محمود شکری آن را حذف کردند. 

براساس این ماده 80 درصد عایدی اشخاص از هر نقل و انتقال قطعی ملک و نقل و انتقال حق واگذاری محل، پس از اعمال تعدیلات تورمی برحسب نرخ تورم اعزامی توسط بانک مرکزی مشمول مالیات بر عایدی می‌شد و نرخ مالیات بر عایدی املاک در 3 سال اول اجرای این قانون 3 درصد و پس از پایان مدت مذکور هر سال به میزان 2.5 درصد افزایش یافته و حداکثر معادل 28 درصد می‌شود.

این پیشنهاد با 127 رای موافق، 57 رای مخالف و 19 رای ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در صحن رای آورد و براین اساس بند 17 لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم حذف شد.

در ادامه، نمایندگان به بند 33 این لایحه درباره معافیت مالیاتی در مناطق کمتر توسعه یافته، مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی پرداختند که این ماده نیز بنا به پیشنهاد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر