بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۴
پرنده ای که به تنهایی هر سال با آغاز فصل سرما در سیبری برای قشلاق رنج هزارها کیلومتر سفر را به خود هموار می کند و تا اسفند ماه در تالاب های ایران می ماند و تمامی خطرات سفر را به جان می خرد تا خود را از سرمای شدید سیبری در مناطق شمالی روسیه حفظ کند.
کد خبر : ۱۳۳۷۵۶
نویسنده :
کیوان فر
آیا سرمایه گذاران روسی از سیبری به قطب یخی بورس ایران کوچ می کنند؟

یادتون هست پاییز سال 89 درنای روسی به خاطر بدی آب و هوا و شرایط نامساعد جوی به کشور ما نیامد؟

پرنده ای که به تنهایی هر سال با آغاز فصل سرما در سیبری برای قشلاق رنج هزارها کیلومتر سفر را به خود هموار می کند و تا اسفند ماه در تالاب های ایران می ماند و تمامی خطرات سفر را به جان می خرد تا خود را از سرمای شدید سیبری در مناطق شمالی روسیه حفظ کند.

به گزارش بورس نیوز، این بار هم همسایگان روسی به جای راهی کردن درنا، هیأتی از تاجران و مدیران حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، مواد غذایی و نیز خودرو را راهی ایران کردند تا از جذابیت های این منطقه بهره ببرند.

اما در کنار تلاش برای کسب منفعت، سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران هم ذهن روس ها را به خود مشغول کرده و به نظر می رسه بازدید هیأتی از تجار سرزمین سرما از تالار حافظ به بهانه وجود جذابیت سرمایه گذاری در اون و تبلیغات ایرانی ها باشه؛ البته بایستی به مسافران کشور تزارها یادآوری کرد که "زهی خیال باطل"؛ چون هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه" و اگر سرمایه گذاری در بورس ایران در این شرایط جذاب بود، خود ایرانی ها که همه جا دستی بر آتش دارند، فرصت و به هیچ احدالناسی نمی دادند.

مخصوصاً اینکه ایرانی ها همیشه در صف نشینی ها رو دست همه دنیا بلند می شن و حتی میشه گفت خودشون خالق پدیده "صف" هستند؛ مخصوصاً زمانی که پای پول و سود در میون باشه که اون وقت هیچ کس، حتی نزدیک ترین بستگان خودشونو هم نمی شناسن!

حالا هم که هوای این روزهای بورس دست کمی از آب وهوای سیبریایی روسیه نداره و امسال نه تنها در گرم ترین روزهای فصل تابستان هم خبری از گرمای معاملات بازار سهام نبود، بلکه سرمای استخوان سوز هم به جان سهامداران بخت برگشته خرد و حقیقی افتاد و اگر گرمایی هم بود باعث ذوب سرمایه آنها شد تا این قشر از جامعه آب شدن نقدینگی خود را جلوی چشمانشان شاهد باشند و تالار شیشه ای فعلا تالار یخی شده که هیچ  حرارتی ندارد .

با این اوصاف گویا سرمایه گذاران روسی به کاهدون زده اند و به نظر می رسد همانند درنای سیبری به دلیل نامساعد بودن شرایط، در عمل به ایران نیایند و مثل خرس های قطبی، خانه یخی خود را در میان سرزمین های برفی سیبری به قطب یخ زده بورس ایران ترجیح دهند.

آیا سرمایه گذاران روسی از سیبری به قطب یخی بورس ایران کوچ می کنند؟

بدین ترتیب شاید سرمایه گذاران روسی پس از ورود و سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران سرنوشتی مشابه "امید"، تک درنای سیبری پیدا کنند که در این راه پرفراز و نشیب تنها ماند و رفته رفته امیدش ناامید شد؛ بطوریکه در سال 89 دیگر خبری از کوچ این پرنده زیبا به تالاب های ایران نبود.

البته مردمان سرزمین پارس هم بایستی گوش به زنگ باشند و کلاه خود را سفت نگه دارند که باد آن را نبرد! بطوریکه باید ایرانی ها در اعطای مجوزهای سرمایه گذاری خارجی به روس ها و انعقاد قراردادهای جدید حواس خود را جمع کنند؛ چراکه به گفته بیژن زنگنه وزیر نفت در شهریور ماه امسال، روس ها در اکثر همکاری های خود با دیگر کشورها دبه در می آورند و هر طور که می خواهند طرف مقابل خود را می رقصانند!

قابل توجه کارگزاران محترم، حواستان باشد از حول حلیم تو دیگ نیافتید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بابك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷
شما هم لطفا آيه ياس نخوانيد سالها روسها ايران را غارت كرده و بود ونبود اين ملت را برده اند بزار بيايند تا بلكه اين بورس ما با روبلهاي روسي رونق بگيره ملت ايران هم از روسها يك خيري ببرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
سلام به نظر من به جاي روس ها آقاي احمدي نژاد با همكارها و وزراي سابقشون بيان بورس زودتر رونق ميگيره
حسین
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
دکتر کجایی که یادت بخیر
يدالله
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
احمدي نژاد مي گفت بورس قماربازخانه است
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
بورس نیوز تو خودت هم خوب میدونی که بورس الان ما بهترین فرصت برای سرمایه گذاری هستش با توجه به کاهش تورم ، قیمتهای الان واقعا داره باورنکردنی میشه.پس از نطر من روسها اشتباه نمی کنن.
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
لعنت به روسها.
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
بنظر من اگر روسها تصمیم به سرمایه گذاری در بورس تهران بگیرند بر روی چند سهم معین مثل مپنا تمرکز می کنند و با زد و بند و در پوشش برخی واسطه ها سهام مدیریتی این شرکت ها را بدست می گیرند و سپس با شرط گذاری و اعمال نقوذ این شرکت ها را دروازۀ ورود کالاهای سرمایه ای و غیر سرمایه ای بنجل روسی در شرایط غیر رقابتی و با زدو بندهای مافیایی قرار می دهند. ما هم روزی از خواب بیدار می شویم و می بینیم که به اسم سرمایه گذاری اجناس بنجل خود را با قیمتهای نجومی به ما قالب کرده اند. آنوقت تازه اگر بخواهیم بنحوی دستشان را از خوان یغما کوتاه کنیم با شکایت به دادگاه های بین المللی غرامت های سنگینی هم از ما ظلب می کنند.
الحذر از روسها الحذر