بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
رییس هیأت مدیره شرکت کارگزاری آثل عنوان کرد:

سیاست های اقتصادی دولت عاملی بر کاهش نقدینگی بازار سرمایه

دلایل اساسی در کاهش رونق معاملات بازار سرمایه ناشی از سیاست های اقتصادی دولت در راستای کنترل تورم می باشد که در نهایت منجر به کاهش نقدینگی بازار سرمایه شده است.
کد خبر : ۱۳۳۷۵۷
نویسنده :
محمدآموخته
دلایل اساسی در کاهش رونق معاملات بازار سرمایه ناشی از سیاست های اقتصادی دولت در راستای کنترل تورم می باشد که در نهایت منجر به کاهش نقدینگی بازار سرمایه شده است.

در همین راستا، رییس هیأت مدیره شرکت کارگزاری آثل در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: بسیاری از سرمایه گذاران فعال حقیقی و حقوقی بازار سرمایه به دلیل حجم پایین نقدینگی بازار بورس و همچنین ریسک نقد شدن به موقع سهم های خریداری شده تمایلی به ورود به این بازار و تغییر پرتفوی خود را ندارند و همچنان منتظر ایجاد رونق چشمگیری در اقتصاد کشور می باشند.

آقادوست در خصوص عدم تأثیر پیشرفت مثبت مذاکرات هسته ای در حجم معاملات روز گذشته بازار سرمایه افزود: گزارش اخبار مثبت از مذاکرات هسته ای همراه با شک و شبهه می باشد و احتمالاً درچند روز آینده با اعلام اخبار رسمی مبنی بر توافق هسته ای و همچنین لغو تحریم های اروپا علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شاهد ایجاد شوک مثبت در بازار سرمایه خواهیم بود.

وی در خصوص دلایل وضعیت حال حاضر بازار سرمایه گفت: دلایل اساسی در کاهش رونق معاملات بازار سرمایه ناشی از سیاست های اقتصادی دولت در راستای کنترل تورم می باشد که منجر به کاهش نقدینگی بازار سرمایه شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطر نشان کرد: دستیابی به توافق در مذاکرات گروه 1+5 منجر به آزادسازی پول های بلوکه شده ایران و در نهایت افزایش حجم نقدینگی بازار سرمایه می گردد ولی در مجموع بازار سرمایه بیشتر تحت تأثیر مسائل اقتصادی داخل کشور قرار می گیرد.

آقادوست گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران به دلیل قوانین سخت گیرانه ای که برای ورود سرمایه گذاران خارجی لحاظ گردیده بسیار محدود می باشد که منجر به عدم اطمینان سرمایه گذاران خارجی در بازار ایران می گردد.

رییس هیأت مدیره کارگزاری آثل خواستار حمایت دولت از بازار سرمایه شد و افزود: اگر دولت 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی کشور را در اختیار بانک ها قرار دهد به راحتی می توان از طریق ورود بانک ها به بازار سرمایه رونق را به بازار بورس بازگرداند و ویترین اقتصادی کشور را رونق بخشید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر