بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ایران مولفه‌های رسیدن به نظام ژئوپلیتیک جهانی را در اطراف خود دارد که قطعاً خوشایند آمریکا و غرب نخواهد بود.
کد خبر : ۱۳۳۸۲۲
"حسین  متفکر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه اساس سیاست غرب به ویژه آمریکا، ایجاد دشمن فرضی برای ایران است، اظهار داشت: تاکید بر دشمن فرضی و خطرناک بودن آن در صحنه روابط بین‌الملل برای ایجاد ابهام در اذهان ملت‌ها، نسبت به موضوعاتی که منافع آمریکا را تامین نمی‌کنند یا کشورهای مخالف سیاست‌های راهبردی آمریکا در جهان است.  

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به نگرانی اصلی غرب به تولد ایران به عنوان یک قدرت برترجهانی با وجود پیشینه امپراطوری تاکید کرد: ایران مولفه‌های رسیدن به نظام ژئوپلیتیک جهانی را در اطراف خود دارد که قطعا خوشایند آمریکا و غرب نخواهد بود.  

وی افزود: آمریکا و غرب با ایران مخالفت ندارند؛ بلکه اختلاف آنها با انقلاب اسلامی و اندیشه سیاسی امام است که نظام جدیدی را در صحنه منطقه به وجود آورده و جایگاه ژئو‌پلیتیکی ایران را به سطح جهانی گسترش می‌دهد. 

متفکر در پایان خاطرنشان کرد: غربی‌ها این حرکت جمهوری اسلامی ایران را مخالف منافع خودشان قلمداد می‌کنند و در این 35سال اخیر نیز  به دنبال برخورد با انقلاب اسلامی و نظام مقدس آن  بوده‌اند.  
اشتراک گذاری :
ارسال نظر