بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
مستطيل شيشه اي تالار

بزنم به تخته رنگ و روت سبز شده

همچنان اخبار خوب و امیدوار کننده از نیویورک ادامه دارد، شاخص بورس هم که بزنیم به تخته رنگ و روش سبز شده در کل فعلاً یک دو روزی است که همه چی آرومه سهامداران هم خوشحالند.
کد خبر : ۱۳۳۸۵۴
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 93.06.31 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 128 واحد رشد به رقم 52679 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 116 واحد افزایش عدد 141835 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 140 واحد رشد به رقم 71658 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فخوز" با 44 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فخاس" با 5 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 6 واحد افزایش به رقم 816 واحد رسید.

در این شرایط امروز "مارون" با 5 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "پترول" با 0.91 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1576 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 889 میلیارد ریال رسید.

همچنان اخبار خوب و امیدوار کننده از نیویورک ادامه دارد، شاخص بورس هم که بزنیم به تخته رنگ و روش سبز شده در کل فعلاً یک دو روزی است که همه چی آرومه سهامداران هم خوشحالند.

براساس گزارش بورس نیوز، یک نکته خیلی جالب در دولت تدبیر و امید وجود داره اگر دقت کرده باشید این دولت توانایی منحصر به فردی در بازگرداندن امید به بازارها داره یعنی در صدم ثانیه جمعی ناامید و درمانده آنچنان امیدوار و هیجان زده می شوند که گویی انگار اصلاً این افراد هیچ ارتباط و نسبتی با آن افراد درمانده و خسته چند ساعت پیش ندارند، حداقل این موضوع در بین اهالی بازار سرمایه که به خوبی نمایان است.

به هر حال فعلاً جو روانی مثبت حاکم بر مذاکرات در نیویورک و نیز حضور رییس جمهورمان برای نشست عمومی سران در آمریکا، بیش از پیش امیدها را برای رسیدن به یک توافق جامع هسته ای افزایش داده و این موضوع نیز رنگ و بوی بازار سرمایه را نیز عوض کرده است.

امروز ارزش معاملات در هر دو بازار بورس و فرابورس تقریباً دو برابر روز گذشته بود و جو کلی بازار سرمایه نیز مثبت بود لذا تصمیم داریم در شرایط فعلی خیلی مزاحم بازار سرمایه و اهالی آن با انتشار برخی اخبار و یا شایعات نشویم، آنچه که مهم است در حال حاضر اخبار خوب داخلی و خارجی زیاد به گوش می رسد اما نکته مهم واکنش صنایع و شرکت ها به این اخبار است که در شرایط حال حاضر کاری به واکنش آنها نداریم و مهم این اخباری است که هر لحظه از راه می رسند.

امیدواریم همانگونه که معاملات امروز بهتر از دیروز بود معاملات فردا نیز بهتر از امروز باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
انشااله که اینطور باشد
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
فکر کنم باز هم کامنت من و نمیزارین.ارزش معاملات و برین خوب دقت کنید. ارزش واقعی معاملات خیلی کمتر بوده. بلوک فخوز و فارس و وبملت و وگردش و اوراق مشارکت ها رو کم کنید متوجه میشید که ارزش معاملات واقعی چقدر بوده..در ضمن کامنت های من و تا حالا قرار ندادین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
حسن هم حسین رو ملاقات کنه دیگه می ریم فضا.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
((فعلاً یک دو روزی است که همه چی آرومه سهامداران هم خوشحالند.))

واقعا خسته شدم از این طرز نوشتن مسخره شما که رو اعصابه.

اینها سهمهای منه : میشه بگی تو این دو روز چه غلطی کردند :

فولاد
سفارس
سغرب
ساراب
سخاش
غبشهر
غمارگ
والبر
دتولید
رمپنا
پاسا
وبملت
وپاسار
وتجارت
فارس
اطلس
تاپیکو
شبندر
شسپا
وملت

میشه بگی کدومش یه ریال رفت روش؟
شما بجز سهمهای خودرویی خودتون بقیه بازار را هم چک میکنی ؟

چرا آخه با اعصاب ما بازی میکنی ؟
این چه طرز نوشتنه ؟
چرا دروغ میگید ؟
یاسر
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
سلام علی آقا جسارتا میشه سرمایتون تو بورس و مدت زمان حضورتون تو این بازار رو بفرمایی؟ عرضی دارم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
انشاا...که خیراست.اول خدا بعد امید
سعیدد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
علی آقای عزیز شما که جای سبد سهام یه کامیون سهام ریز ودرشت ردیف کردی چند تا خودروی هم بهش اضافه می کردی .دور از شوخی علی آقای گل سبدت رو با مشورت افراد با تجربه به حداکثر8سهم در چند صنعت که داخل پرتفوی می باشدبرسون باکمی صبوری در نیمه دوم سال انشالله وضیعت بهتر می شه
علی
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
سلام
راستش دیشب خیلی از طرز نوشتن گزارش بچه های بورس نیوز عصبانی شدم- هر روز فقط پایین میرم ولی ایشون میگفت 2 روزه ما خوشحالیم .
ممنون از توصیه تون.
من اولش همه ی سرمایه ام تو خودرو بود اما در سال 91 با زیان 40 درصدی مواجه شدم- بعد از یک سال اومدم بیرون و شروع کرد به رشد - ازشون متنفرم و نمیخوام دیگه داشته باشمشون.
هر چند الان هم در زیان 60 درصدی روغنیها و 40 درصدی سیمانیها گیر افتادم.
دوستان عزیز بورس نیوز !
بیشک من یکی از مخاطبان همیشگی شما بوده ام. میدونم که دیشب تند واکنش نشون دادم و شرمنده ، اما ازتون خواهش میکنم درین شرایط افتضاح، همه ی بازار را مورد تحلیل قرار بدید و گزارش بنویسید نه فقط شاخص که هر روز با 4 تا بلوک جعلی مثبت میشه.

تشکر و عرض ارادت
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
سلام آقا یاسر
من 4 ساله در بورسم اما متاسفانه 70 درصد سرمایه اصلی ام در پائیز 92 وارد بورس شد و متحمل بدترین ضرر ممکن شدم.

رقم سرمایه ام هم که بخش عمده ی اون امانت دوستان و خانواده ام بود ، اینقدری بود که کسی بخاطرش بعد از این فاجعه نابود بشه.