بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۳
باید گفت جهان به خوبی می داند که تهدیدات نظامی که اسرائیل از آن به خوبی در سال های 2011 تا 2013 استفاده می کرد، دیگر کابردی ندارد و واقع بینانه نیست.
کد خبر : ۱۳۴۵۱۶

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه جروازلم پست (jpost) در مطلبی تحلیلی با عنوان " اسرائیل بیشتر از گذشته نگران نرمش غرب در مقابل ایران است" نوشت: در حالیکه نخست وزیر اسرائیل، نتانیاهو، در سازمان ملل در روز یکشنبه سخنرانی می کند و با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد، ترس اصلی  این است که روابط بین ایران و آمریکا در حال گرم شدن می باشد.

 

 

 به نظر می رسد به منظور جلوگیری از داعش، آمریکا و قدرت های غربی بیش از پیش آماده نرم کردن مواضع خود در قبال برنامه هسته ای ایران و  مذاکرات هسته ای ایران هستند.

این احساس در حالی شدت گرفته است که خبر ها حاکی از این است که  آمریکا برای حمله به داعش در سوریه، با ایران هماهنگی هایی را انجام داده است.

 

 

اسرائیل به شدت نگران این است که پیشنهادات همکاری با ایران، باعث شود که ایران با دست بازتری  به سمت تولید سلاح هسته ای پیش برود.

 

این اضطراب و نگرانی اسرائیل، چهارشنبه گذشته در زمانی که وزیر امور استراتژیک اسرائیل خبرهای جدیدی از برنامه سلاح اتمی ایران منتشر کرد، بیشتر هم شد.

 

 

در مذاکرات هسته ای اخیر نظریه ها و پیشنهادات زیادی مطرح شده، اما موضع اسرائیل این است که هر توافقی که با ایران انجام شود باید باعث توقف تمام سانتریفیوژهای ایران شود و یا اینکه تنها 1000 سانتریفیوژ در چرخه بماند.

 

 

احساس تهران نیز بر این است که می تواند در صورت ایستادگی بر مواضع خود به توافقات خوبی با غرب برسد. ایران می داند که می تواند کمک بزرگی برای غرب در راستای از بین بردن داعش باشد. این در حالیست که انقلاب شیعی در یمن، برای ایران نویدبخش این است که اتفاقات منطقه ای را  به نفع خود در حال رقم خوردن بداند.

 

 

به خاطر اینکه نتانیاهو باعث شده است تا هیچ گونه رابطه ای بین ایران و اسرائیل وجود نداشته باشد، باید گفت در هر گونه دستاورد و توافق ایران با غرب، بازنده اصلی اسرائیل است. سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل و دیدار او با اوباما تلاشی از سوی نتانیاهو است تا تلاش کند از اثرات منفی این شکست بکاهد و آن را به حداقل برساند و باید گفت که بعید است که او در این تلاش پیروز شود.

 

 

باید گفت جهان به خوبی می داند که تهدیدات نظامی که اسرائیل از آن به خوبی در سال های 2011 تا 2013 علیه ایران استفاده می کرد، دیگر کاربردی ندارد و واقع بینانه نیست.

 

 


اشتراک گذاری :
ارسال نظر