بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
با وجود کاهش تلفات حوادث رانندگی در پنج ماهه نخست امسال، ‌در مرداد ماه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی ۱. ۴ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۳۴۶۷۵

در پنج ماهه نخست سال جاری هفت هزار و ۴۸۹ در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات حوادث رانندگی هفت هزار و ۷۰۱ نفر بود، ۸. ۲درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در پنج ماهه نخست امسال پنج هزار و ۷۷۹ مرد و یکهزار و ۷۱۰ زن در حوادث رانندگی جان باختند این در حالی است که تعداد مردان کشته شده در حوادث رانندگی پنج ماهه سال گذشته پنج هزار و ۹۳۴ و تعداد زنان یکهزار و ۷۶۷ نفر بود.

در این مدت استان‌های فارس با ۶۵۰، خراسان رضوی با ۵۸۰ و تهران با ۵۵۸ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۵۲، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱ و اردبیل با ۹۴ کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

در پنج ماهه نخست امسال آمار مصدومین حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند نیز با کاهش ۷. ۵ درصدی مواجه بود به نحوی که این آمار از ۱۴۲ هزار و ۹۹۳ مصدوم در پنج ماهه نخست سال گذشته با ۱۳۴ هزار و ۸۱۹ نفر در پنج ماهه امسال رسید.

با وجود کاهش تلفات حوادث رانندگی در پنج ماهه نخست امسال، ‌در مرداد ماه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی ۱. ۴ درصد افزایش یافت. این رقم از یکهزار و ۶۲۱ نفر در مرداد سال گذشته با یکهزار و ۶۸۸ نفر در مرداد امسال رسید.

بر اساس این گزارش از کل تلفات حوادث رانندگی مرداد امسال یکهزار و ۲۸۸ نفر مرد و ۴۰۰ نفر زن بودند. در این مدت همچنین ۲۸ هزار و ۷۱۳ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶. ۲درصد کمتر شده است.

یادآور می‌شود از کل تلفات حوادث رانندگی مرداد امسال ۴۴۷ نفر در مسیرهای دورن شهری، ‌یکهزار و ۱۰۳ نفر در محورهای برون شهری، ‌۱۳۳ نفر در مسیرهای روستایی و پنج نفر در مسیرهایی نامعلوم جان خود را از دست داده‌اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
بعد هی بگید برید بچهدار بشید خوب جلوی همین کشتارو بگیرید واین پراید لعنتیو از این جاده ها بکشید بیرون جمعیت افزایشیدامیکنه یکم فکر کنید وحساب کتاب کنید همین 7هزارتا خودشون حداقل 7 هزارتا دیگه درست میکردن اونام هفت هزار تا دیگه الخ