بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
احتمال انجام مذاکرات مخفیانه اوباما با ایران زیاد است و این در حالیست که مصر با اسرائیل رابطه خوبی ندارد و تنش در روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و مصر افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۳۵۸۷۸

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه اسرائیلی آروتز شوا (َArutz sheva) در خبری به صحبت های یک دیپلمات اسرائیلی پرداخت که وی به شدت نسبت به مذاکرات مخفیانه اوباما با ایران، برای رسیدن به یک توافق نهایی در ضرب الاجل 24 نوامبر، هشدار داد.

 

این روزنامه اسرائیلی به نقل از یک منیع دیپلماتیک در اسرائیل نوشت: شانس مذاکرات هسته ای بین ایران و غرب برای رسیدن یه یک توافق کامل در ضرب الاجل 24 نوامبر بسیار ضعیف است، اما رئیس جمهور آمریکا همچنان تاکید دارد که این امر انجام خواهد شد.

 

 

این دیپلمات اسرائیلی در ادامه افزود: «وقتی که مقامات دو طرف خواهان رسیدن به توافقات هسته ای هستند باید گفت هرچیزی ممکن است و این اسرائیل است که باید محکم بایستد تا از بوجود آمدن یک توافق بد جلوگیری کند.»

 

 

این منبع دیپلماتیک همچنین علیه توافقی که می تواند منجر به باقی ماندن بسیار از سانتریفیوژهای ایرانی بشود هشدار داد، زیرا سانتریفیوژهای ایران می تواند در نهایت منجر به تولید بمب اتمی بشود.

 

 

این منبع در ادامه افزود: «ائتلاف آمریکایی علیه گروه داعش در عراق و سوریه نیز می تواند بر روی توافقات با ایران تاثیر بگذارد، زیرا در این ائتلاف آمریکا و ایران بیش از پیش به هم نزدیک خواهند شد.»

 

 

وی در پایان افزود: «خطر و تهدید واقعی این است که آمریکا مذاکرات محرمانه ای را با ایران به راه بیاندازد و توافقاتی علیه اسرائیل شکل گیرد. در حقیقت اوباما در ماه نوامبر گذشته مذاکرات محرمانه ای را با طرف های ایرانی انجام داد که در آخر منجر به توافقات اولیه شد و از تحریم ها علیه ایران کاسته شد.

 

 

ایرانی ها همچنان مغرورانه طوری رفتار می کنند که عجله ای برای رسیدن به توافقات با غرب ندارند و آنها خواهان توافقاتی نیستند که با خطوط قرمز آنها متغایر باشد.

 

از طرفی، آمریکایی ها خواهان رسیدن به هر توافقی با ایران هستند که می تواند این توافقات منجر به نرم شدن مواضع در مقابل ایران بشود.

 

برنامه هسته ای موجب بهم ریخته شدن توازن قدرت در منطقه شده است و برخی از کشور های عربی مانند عربستان و مصر هم به دنبال سلاح اتمی هستند.»

 

 

 


اشتراک گذاری :
ارسال نظر