بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
مدیر عامل کارگزاری کالای خاورمیانه خبر داد:

کالاهای زیرکلیدی بانک روشی مناسب برای افزایش حجم معاملات

یشنهاد شرکت های کارگزاری به سازمان بورس اشاره کرد و گفت: بایستی با همکاری بورس کالا، توافقی میان شرکت های کارگزاری، شرکت های تولیدکننده کالا و همچنین بانک ها منعقد گردد که طبق آن بانک ها می بایست حداقل 50 درصد ارزش کل کالای قراردادهای سلفی را به صورت اعتبار ارایه دهند
کد خبر : ۱۳۶۵۳۹
نویسنده :
محمدآموخته
شرکت های کارگزاری خواهان پوشش حدود 60 درصدی تأمین مالی مشتریان خود از سوی بانک ها در قالب اعتبار می باشند که منجر به افزایش حجم معاملات محصولات موجود در بورس کالا می گردد.

براساس این گزارش، روز گذشته خبری مبنی بر مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس در راستای اعطای اعتبار از سوی شرکت های کارگزاری برای تقاضای محصولات موجود در بورس کالا در برخی از خبرگزاری ها منتشر شد که طبق مصوبه اخذ شده، تمامی شرکت های کارگزاری امکان ارایه اعتبار 5 درصدی در قالب خرید مشتریان خود در بورس کالا را دارا می باشند.

در همین راستا، مدیر عامل شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: اعطای اعتبار 5 درصدی با توجه به حجم بالای معاملات ثبت شده در بورس کالا رقمی بسیار پایین تلقی می گردد و هیچگونه تأثیری در میزان افزایش حجم معاملات موجود در بورس کالا نخواهد گذاشت.

محمد حسن کمال آبادی خواستار افزایش ارایه اعتبار به مشتریان بورس کالا براساس رتبه و گردش مالی هر شرکت کارگزاری شد و افزود: عدم رتبه بندی میان شرکت های کارگزاری در ارایه درصد اعتبارات منجر به ایجاد ارایه اعتبار به مشتریان کارگزاری ها از طریق روش های دیگری می گردد.

وی ادامه داد: برخی از شرکت های کارگزاری اقدام به ارایه اعتبار از سوی بانک ها به مشتریان خود در راستای تقاضای محصولات قرارداد سلفی می نمایند که به عنوان کالای زیر کلیدی بانک ها معرفی می گردد.

مدیر عامل شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه راه اندازی کالاهای زیرکلیدی بانک را روشی مناسب برای افزایش حجم معاملات بورس کالا عنوان کرد و گفت: در قراردادهای سلفی امکان تأمین حدود 60 درصد سرمایه خریدار محصولات قرارداد سلفی به صورت اعتبار امکان پذیر می باشد و تضامین خاصی را هم از سوی متقاضی برای بانک به همراه خواهد داشت.

وی به پیشنهاد شرکت های کارگزاری به سازمان بورس اشاره کرد و گفت: بایستی با همکاری بورس کالا، توافقی میان شرکت های کارگزاری، شرکت های تولیدکننده کالا و همچنین بانک ها منعقد گردد که طبق آن بانک ها می بایست حداقل 50 درصد ارزش کل کالای قراردادهای سلفی را به صورت اعتبار ارایه دهند و تحویل کالا فقط با ارایه تسویه حساب اخذ شده از سوی بانک ها امکان پذیر گردد که منجر به ورود حجم نقدینگی بالایی در بورس کالا خواهد شد.

کمال آبادی در پایان خاطر نشان کرد: شرکت های بزرگ پتروشیمی نیز می توانند با همکاری بانک ها در قالب قراردادهای یکماه سلفی اقدام به تأمین اعتبار 50 درصدی سرمایهبرای مشتریان خود نمایند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر