بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
تحلیلگر بازار سرمایه مطرح کرد:

حرکت نهنگ ها به سمت دریا، پاسخ به عطش خرید

حرکت دو روز گذشته بازار سرمایه را می توان به ایجاد تحرکات مثبت به بارقه های امیدی مرتبط دانست که از اخبار خوب سیاسی نشات می گیرد که این مهم در نقدینگی که این روز ها به بازار تزریق می شود، کاملا قابل رویت است.
کد خبر : ۱۳۶۶۱۲

به نقل از سنا: حرکت دو روز گذشته بازار سرمایه را می توان به ایجاد تحرکات مثبت به بارقه های امیدی مرتبط دانست که از اخبار خوب سیاسی نشات می گیرد که این مهم در نقدینگی که این روز ها به بازار تزریق می شود کاملا قابل رویت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بهروز زندی فر، تحلیلگر بازار سرمایه با بیان مطلب بالا گفت: آنچه می توان این روند را مستمر و با اهداف منطقی همراه سازد مدیریت صحیح منابع و گزارشهای دوره ایخوب رشد اقتصادی و حمایت دولت است و یکی از حساس ترین پارامترهای تاثیر گذار بر روند ، بازگشایی نمادهای غایب بازار است.

وی با اشاره به حرکت شرکت های بزرگ در روز گذشته، خاطرنشان کرد: این شرکت ها حرکتی مشابه نهنگ دارند که بازگشایی این نمادها می تواند پاسخی باشد به عطش خرید سهام داران که قطعا با تدابیر مربوطه صورت گرفته است؛ زیرا این سهام بزرگ حتی با کوچکترین معامله هم بازار را متوجه خود می کنند، شرکت هایی مانند صنایع پتروشیمی خلیج فارس و امثال آن به مثابه نهنگی در استخر می مانند که حرکت و حیاتشان ماهیان کوچک استخر را متاثر می کند ، مگر به دریا رها شوند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بنابراین باید بستر حیات و رشد این عظیم الجثه ها را مد نظر قرار دهیم که به نظر می رسد بازگشایی این نمادها در روز گذشته پاسخ به عطش خریداران بود که باید در روزهای آتی به خوبی توسط معامله گران حقیقی و حقوقی و با مدیریت مناسب تقویت شود. بنابراین امید است در روزهایی آتی هم نقدینگی مورد نیاز که به مثابه تغذیه برای رشد است به سمت و سوی این شرکت های بزرگ گسیل شود.

زندی فر با بیان اینکه خریدهای روزهای اخیر را می توان به دو دسته تقسیم کرد، ابراز داشت: خرید در نمادهای با پتانسیلی که سقف های قیمت فعلی همان کف های قیمت قبلی شان است و خرید در نمادهایی که برخی از شرکت های هم گروهشان دارای صف خرید بوده اند و بالطبع آن به صف خرید رسیده اند، این دو گروه را تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پیش بینی می شود که روند بازار سرمایه رو به رشد و با آهنگ متعادل تر باشد و از همین رو باید با دقت در مباحث بنیادی و تکنیکی و استفاده همزمان این دو مورد، اقدام به خرید و فروش سهم کرد.

به اعتقاد این تحلیل گر بازار سرمایه، بهتر است بازگشایی مابقی شرکت های بزرگ و غایب بازار با حساسیت بسیار بالا و در زمان هایی مانند روز گذشته که نقدینگی به هر سو سرک می کشد و پشت درهای بازار آماده حرکت است، صورت پذیرد تا خاطرات ماه های اخیر از ذهن سرمایه گذاران بیرون رود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر