بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
نشست خبری ابراهیم غلامی مدیرعامل هلدینگ تعاونی خاص کارکنان ایران‌خودرو امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد و استراتژی های این تعاونی فعال در بازار سرمایه طی سال های آینده نیز تشریح شد.
کد خبر : ۱۳۶۶۳۰
به گزارش بورس نیوز، نشست خبری ابراهیم غلامی مدیرعامل هلدینگ تعاونی خاص کارکنان ایران‌خودرو امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد و استراتژی های این تعاونی فعال در بازار سرمایه طی سال های آینده نیز تشریح شد.

براساس این گزارش، غلامی در ابتدا ضمن معرفی هلدینگ تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو به عنوان فعال ترین تعاونی در حوزه بازار سرمایه تأکید کرد: این هلدینگ تعاونی 70 هزار سرمایه گذار و عضو دارد و از سال 77 و با حضور 50 نفر تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه این تعاونی اکنون 480 میلیارد تومان است، تأکید کرد: هم اکنون نزدیک به 15 سال مشغول به فعالیت هستیم و از محل فعالیت های اقتصادی از قبیل خودرو، خدمات، بازرگانی و بازار سرمایه به سهامداران خدمات می دهیم.

غلامی با اشاره به دلایل کاهش تعداد شرکت های زیرمجموعه گفت: چابک سازی و حذف فعالیت های مشابه موجب شد تا تعداد شرکت های زیرمجموعه را به 15 شرکت فعال کاهش دهیم و در همین راستا برای حفظ ارزش سهام سهامداران این تعاونی برنامه هایی تدوین کرده ایم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره میزان تقسیم سود در مجمع سال قبل گفت: سال گذشته 27 درصد به نسبت به میزان سرمایه‌گذاری سهامداران سود تقسیم‌کرده‌ایم که نسبت به شبکه بانکی و سایر مؤسسات اعتباری رقم بالاتری است.

مدیرعامل هلدینگ تعاونی خاص ایران‌خودرو با بیان اینکه در برنامه جدید اقدام به افزایش خدمات سهامداری به سهامداران خواهیم کرد، افزود:‌ در این راستا در حوزه‌های مسکن، گردشگری و پرداخت تسهیلات به اعضا اقداماتی انجام شده است.

غلامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه برنامه‌ای برای حضور شرکت های جدید به بازار سهام دارید و ساز و کار حمایتی شما پس از ورود این شرکت ها به بازار چیست، گفت: اکنون 3 شرکت لیزینگ ایرانیان، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان و تجارت سرمایه گذاری ایرانیان در بورس و فرابورس فعال هستند و در آینده 3 شرکت جدید هم با توجه به ظرفیت های موجود به بازار سهام خواهیم می آوریم.

وی تأکید کرد: چابک سازی و استفاده بهینه از سرمایه‌ از جمله برنامه ها و استرتژی های این تعاونی است و در این خصوص ضمن کاهش میزان مطالبات معوق اقدام به کاهش تعداد شرکت ها کردیم.

مدیر عامل هلدینگ تعاونی خاص ایران‌خودرو درباره ورود شرکت های جدید بازار سهام و چگونگی حمایت از آنها خاطر نشان کرد: شرکت تولیدی گوهرفام در کنار 2 شرکت صنعتی و اقتصادی برای ورود به بازار آماده می شود.

به گفته وی شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام در زمینه تولید رنگ و پوشش های صنعتی فعالیت دارد و در سال 1389 به مالکیت این شرکت تعاونی خاص درآمده است.

غلامی گفت:‌ در تعاونی خاص کارکنان ایران‌خودرو کمیته ریسک و بررسی بازار پول و سرمایه وجود دارد و این کمیته وظیفه حمایت از شرکت های عرضه شده در بازار سهام دارد و از شرکت های واگذار شده در صورت تضعیف حمایت خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ تعاونی خاص ایران‌خودرو با بیان اینکه برای اولین بار در 6 ماهه ابتدایی امسال موفق به تحقق بودجه شده‌ایم، گفت: تمام شرکت های زیرمجموعه در 6 ماهه ابتدایی سال بودجه های خود را محقق کرده‌اند و تا پایان سال هم مابقی بودجه محقق خواهد شد.

وی در پاسخ سؤال دیگری مبنی براینکه شایعه شده که شرکت زیرمجموعه تعاونی خاص (لیزینگ ایرانیان) اقدام به فروش یک آپارتمان خواهد کرد، گفت:‌ افزایش سرمایه‌ لیزینگ ایرانیان در دستور کار قرار گرفته، اما برنامه ای برای فروش ملک این شرکت نداریم و برنامه ریزی ها برای ساخت ملک مورد نظر در حال انجام است و هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
ما می توانیم ، چون با هم هستیم.