بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
کد خبر : ۱۳۶۶۶۴
گزارش وضعیت غذا و کشاورزی جهان در سال ۲۰۱۴ که توسط سازمان خوابار و کشاورزی ملل متحد منتشر شد، نشان می‌دهد که بالغ بر ۹۰ درصد از مجموع ۵۷۰ میلیون قطعه زمین کشاورزی در جهان توسط خانواده‌های کشاورز مدیریت و نگهداری می‌شوند.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در ایران خوزه گرازیانو داسیلوا، مدیرکل فائو در مقدمه گزارش وضعیت غذا و کشاورزی جهان در سال ۲۰۱۴ بر نقش حیاتی کشاورزی خانوادگی تاکید داشته و آن را به عنوان راهکاری برای مقابله با بحران گرسنگی که هم اکنون افزون بر ۸۰۰ میلیون نفر در جهان را تحت شعاع خود قرار داده است، می‌پردازد.

این گزارش به راهکارهایی در خصوص کاهش فقر و تحقق پایداری زیست محیطی از طریق کشاورزی خانوادگی که هم‌اکنون بالغ بر ۸۰ درصد غذای مورد نیاز جهان را تولید می‌کند، پرداخته است.

خانواده‌های کشاورز هم‌اکنون متولی تقریبا ۷۵ درصد از منابع کشاورزی جهان محسوب می شوند که از

این منظر نقش بسیار مهمی را در ارتقاء پایداری منابع طبیعی و زیست محیطی ایفا می کنند.

گزارش فائو، اطلاعات غنی و جدیدی در خصوص مزارع خانوادگی که اکثر آنها کوچک هستند، ارائه کرده

است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸
ضمن سلام دوباره درمورد نذری باید اضافه کنم ما برای رضای خداوند متعال وامام حسین (ع)1بمدت 1 ماه به افراد منجمله کم درامد نذری میدهیم (چندین هزار تن مواد غذایی را هدر میکنیم وبمدت 11 ماه بقیه سال را از نعمت محروم میکنیم چقدر امام حسین (ع) از این عمل خدا پسندانه راضی است