بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
کد خبر : ۱۳۶۶۷۲
سناتور جمهوريخواه آمريکا گفت: دولت با تهديد به دور زدن کنگره در مورد توافق هسته‌اي با ايران در عمل دارد باعث متحد شدن کنگره مي‌شود.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، مارک کرک، از سناتورهاي جمهوري‌خواه آمريکا، تهديد کرد که اگر دولت اوباما در حرکت به سوي دست‌يابي به توافق هسته‌اي با تهران، کنگره آمريکا را دور بزند کنگره از چنين توافقي حمايت نخواهد کرد.
بر اساس اين گزارش، در بيانيه‌اي که در وب‌سايت رسمي مارک کرک منتشر شده آمده‌است: دولت با تهديد به دور زدن کنگره در مورد توافق هسته‌اي با ايران در عمل دارد باعث متحد شدن کنگره مي‌شود.
سناتور مارک کرک روز سوم آذر پارسال يعني روزي که توافق موقت هسته‌اي با ايران امضا شد نيز گفت که اين براي ايران، توافق قرن است و اين توافق، باعث تضعيف تحريم‌ها مي‌شود و در عين حال از دست يافتن ايران به سلاح هسته‌اي جلوگيري نمي‌کند.
يک مقام ارشد دولت آمريکا نيز که نخواست نامش فاش شود، گفت: که ما درخصوص يک توافق جامع چندين‌ساله، به دنبال تأييد کنگره نخواهيم بود.
از سوي ديگر، سناتور رابرت منندز، رئيس کميته روابط خارجي سناي آمريکا، نيز در روزهاي اخير گفت که اگر توافق بالقوه با ايران، باعث نشود تا برنامه غيرقانوني تسليحات هسته‌اي ايران به طور اساسي و مؤثر برچيده شود بايد انتظار اين را داشته باشيد که کنگره به آن پاسخ بدهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر