بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: کوچک شدن اراضی کشاورزی کار درستی نبود.
کد خبر : ۱۳۶۶۸۵

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدحسین شریعتمدار امشب در نشست مدیران و دست‌اندرکاران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان که با حضور مسئولانی از جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان و . . . برگزار شد، اظهار کرد: تمام مشکلات 50 سال اخیر در بخش آب تاکنون جمع شده و به نسل حاضر رسیده و درست است که مشکلات زیادی داریم؛ ولی باید با این مشکلات کنار بیاییم و راه را باز کنیم.

وی افزود: کوچک شدن اراضی کشاورزی کار درستی نبود و این اراضی هم‌چنان و به مرور زمان کوچک‌تر می‌شود و بهره‌وری آب هم کاهش می‌یابد و مشکل ایجاد می‌کند و باید کاری کنیم که اراضی کشاورزی تکه تکه نشوند.

رئیس دفتر ساماندهی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: الگوی کشتی که وزارت جهاد کشاورزی در برنامه دارد، استفاده بهینه از هر متر مکعب آبی است که در اختیار داریم و خوشبختانه در مسائل آب، وفاق ملی در حال شکل‌گیری است و باید به آن توجه کنیم.

وی گفت: تغییر الگوی کشت از دشت به باغ در حال افزایش است و این امر فعالیت خوبی در بخش کشاورزی است؛ چون کشت محصول زراعی آب زیادی مصرف می‌کند و اگر به اندازه‌ای که نیاز داریم، تولید کنیم کافی است و باید مابقی آب موجود را در بخش باغات استفاده کنیم؛ چون عملکرد و سود بیشتر و بهتری دارد.

رئیس دفتر ساماندهی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تغییر الگوی کشت،کنترل مجوز چاه و استفاده از تکنولوژی روز را راه‌های برون‌رفت از معضل کمبود آب عنوان کرد.

شریعت‌مدار اضافه کرد: اتاق بازرگانی در سه سال اخیر به صورت جدی وارد عرصه کشاورزی شده و در مسائل آب که از اهمیت خاصی برخوردار است، ورود کرده و باید حضور اتاق بازرگانی ایران هم‌چنان پررنگ‌تر شود.

وی عنوان کرد: همیشه فقط مشکلات عنوان می‌شود؛ ولی راهکاری ارائه نمی‌شود و باید در این‌گونه جلسات راهکار ارائه شود تا مشکلات رفع شود.

رئیس دفتر ساماندهی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در بیان راهکار هم مسئولان باید به امکانات دولتی هم توجه داشته باشند و دولت بتواند مصوبات را اجرایی کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر