بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹
خبرگزاری تسنیم: درحالی که بنا بود وزیر اقتصاد عصر دیروز برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان مجلس به کمیسیون اقتصادی برود، به دلیل شرکت در جلسه‌ای نتوانست به بهارستان برود و این جلسه به هفته دیگر موکول شد.
کد خبر : ۱۳۶۶۸۸

حسین علی حاجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره جلسه مشترک نمایندگان با وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار داشت: به دلیل جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی با نخست وزیر عراق حضور وی در کمیسیون اقتصادی مجلس منتفی و به هفته آینده موکول شد.

گفتنی است، یکی از محورهای اصلی جلسه پرسش و پاسخ وزیر اقتصاد با نمایندگان نرخ سود بانکی بود چراکه تخلف تعدادی از بانک‌ها در خصوص نرخ های سود سپرده و تسهیلات وضعیت را برای گروهی از مردم بشدت بقرنج کرده است.

نمایندگان بنا بود از وزیر اقتصاد سوال کنند که چرا وزارت اقتصاد با بانک های متخلف برخوردی نمی کند و اجازه میدهد به راحتی تعدادی از بانک‌ها از مصوبه شورای پول و اعتبار امتناع کنند.

حاجی در همین ارتباط با اشاره به تخلف برخی از بانک‌ها در اجرای مصوبه شورای پول واعتبار در زمینه نرخ سود تسهیلات و سپرده های بانکی گفت: هم اکنون وضعیت به گونه ای شده که بانک‌ها به صورت خودمختار نرخ سود را تعیین می کنند و این اقدام آنها مشکلات فراوانی را برای مردم و کارآفرینان ایجا کرده است.

وی همچنین به نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با مسئولان قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: در این جلسه با پیشنهاد بنده بنا شد کمیته مشترک برای حل مسائل میان مجلس، دولت و قوه قضاییه تشکیل شود تا بتوان راحت‌تر در مورد بازخورد قوانین و مباحث نظارت بر آنها و دیگر موضوعات مشترک برنامه‌ریزی کرد. 

به گزارش تسنیم، کمیسیون اقتصادی دیروز بعد از ظهر میزبان وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور پاسخگویی به سؤالات ▪ حسینعلی حاجی دلیگانی نهم، اصفهان (برخوار / شاهین شهر / میمه) ▪ محمدسعید اربابی نهم، سیستان و بلوچستان (ایرانشهر / سرباز / فنوج) ▪ سیدمهدی موسوی نژاد نهم، بوشهر (دشتستان) ▪ محمدمهدی مفتح نهم (میان دوره ای) ، سمنان (تویسرکان) ▪ سید شکرخدا موسوی نهم، خوزستان (اهواز) ▪ عبداله سامری نهم، خوزستان (خرمشهر) ▪ ناصر صالحی نسب نهم، خوزستان (دشت آزادگان) ▪ سیدراضی نوری نهم، خوزستان (شوش) بود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
مجلس اگر راست میگوید راجع به نرخ سوخت پالایشگاهها نرخ می گذارد ولی در مورد نرخ سود بانکی نرخ نمیگذارد ؟؟؟مگر نمیگویید تولید کنندگان و....در ضررند؟؟؟!!!!!!!