بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر : ۱۳۶۹۷۸

حسین خزلی خرازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارسبا اشاره به آخرین وضعیت صنایع در ارائه گزارش‌های 6 ماهه حسابرسی شده اظهار داشت: 95 درصد صنایع پوشش‌های خوبی در بودجه داده‌اند و از لحاظ تولید و فروش به پیش‌بینی‌های‌شان رسیده‌اند.

وی افزود: 10 درصد از صنایع بازار سهام بیش از پیش‌بینی‌های‌شان در بودجه رسیده‌‌اند و بین 4 تا 10 درصد هم بیش از آن چیزی که پیش‌بینی شده بود، به بازار ارائه شد.

این کارگزار بورس‌ با اشاره به اینکه در شرایط رکودی اقتصاد پوشش بودجه صنایع به شیوه‌ایی که اکنون اعلام شده بسیار خوب و امیدوارکننده است، تأکید کرد: در این میان برخی شرکت‌ها که کمتر از 10 درصد هستند آن طور که مورد توقع بازار بود عمل نکردند، اما در مجموع بیش از 90 درصد گزارش‌های خوبی با توجه به شرایط رکود حاکم بر اقتصاد منتشر کرده‌اند.

وی در مورد صنعت سیمان و انتظاراتی که بازار از این صنعت داشت، تصریح کرد:‌ در این صنعت برخی شرکت‌ها کمتر از بودجه، برخی بیش از بودجه و مابقی در حد پیش‌بینی گزارش ارائه داده‌اند که میزان تولید و فروش در این شرکت‌ها در گرو صادرات و تسعیر نرخ ارز بود.

این کارشناس بازار سهام تأکید کرد: قطعه‌سازان به نسبت گزارش‌های بسیار خوبی داشته‌اند و در کنار آن بانک‌ها هم عملکرد مناسبی ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های لیزینگی اندکی نسبت به سایر شرکت‌ها گزارش‌های بهتری وارد بازار کرده‌اند، گفت: اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری هم به بودجه‌های مورد انتظار دست یافته‌اند.

خرازی با بیان اینکه امیدوارم در 6 ماهه دوم با خروج اقتصاد از رکود و رونق اقتصادی، شرکت‌ها گزارش‌های بسیار مثبتی ارائه کنند، گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات پیش‌رو روند سودآوری صنایع با گشایش‌های ایجاد شده تشدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان بازار سهام در شبکه‌های اجتماعی اخبار مثبت مذاکرات را منتشر می‌کنند، گفت: مصاحبه‌های انجام شده، مخصوصاً اظهارنظر اخیر شرمن سیگنال مثبتی به بازار داده و در این خصوص جو خوبی در میان فعالان ایجاد شده است.

به گزارش فارس اخیراً اکثر طرف‌های خارجی بر احتمال توافق در مذاکرات پیش‌رو خبر داده‌اند و توافق را بهترین راه حل مسائل سیاسی بین اتحادیه اروپا و ایران برشمرده‌اند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر