بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس عنوان کرد:

دلایل اقبال دوباره سهامداران به بورس

با توجه به متفاوت بودن میزان سرمایه و نقدینگی در اختیار بانک ها نمی توان به طور قطع در خصوص میزان نقدینگی که با اجرای این دستورالعمل وارد بانک ها می شود صحبت به میان آورد.
کد خبر : ۱۳۷۰۱۹
نویسنده :
جمشیدی
کاهش وجه ضمانت بانک ها نزد بانک مرکزی در حالی طی روزهای اخیر از سوی رییس بانک مرکزی مطرح شده که به نظر می رسد این امر موجب افزایش توان بانک ها جهت اعطای تسهیلات به متقاضیان به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شود و آثار مثبتی بر وضعیت سودآوری صنایع و بهبود شرایط اقتصادی کشور در پی داشته باشد.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به متفاوت بودن میزان سرمایه و نقدینگی در اختیار بانک ها نمی توان به طور قطع در خصوص میزان نقدینگی که با اجرای این دستورالعمل وارد بانک ها می شود صحبت به میان آورد. این در حالی است که تزریق مجموع این مبالغ در چرخه بانکی کشور می تواند آثار مثبتی بر وضعیت اقتصادی کشور برجای گذارد.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که اکنون برنامه های بانک ها جهت استفاده از این مبالغ و چگونگی سرمایه گذاری آنها در حوزه های مختلف همچون بانک، مسکن و بورس متفاوت و مبهم است.

محسن محمودزاده به روند کنونی معاملات بورس اشاره کرد و ابراز داشت: حجم و ارزش معاملات از اواسط هفته گذشته تاکنون با رشد قابل توجهی همراه شده و به نظر می رسد نقدینگی جدیدی وارد بورس شده است.

وی افزود: اخبار مثبت منتشر شده پیرامون روند مذاکرات سیاسی کشور و تلاش دولتمردان جهت دستیابی به توافق جامعه هسته ای در زمان مقرر از جمله دلایل اصلی اقبال دوباره سرمایه گذاران به بازار سهام به شمار می رود.

برهمین اساس می توان گفت به تدریج با نزدیک شدن به پایان مذاکرات و محقق شدن انتظارات ناشی از این امر، نسبت پی بر ای بازار نیز که در حال حاضر حدود شش مرتبه محاسبه می گردد، با رشد همراه می شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس به آثار مثبت ناشی از گشایش روابط بین المللی کشور بر وضعیت اقتصادی اشاره کرد و ابراز داشت: آزاد شدن درآمدهای نفتی بلوکه شده در خارج از مرزهای کشور و کاهش هزینه های مالی تحمیلی بر شرکت ها ناشی از سهولت تأمین خارجی مواد اولیه مصرفی از جمله پیامدهای مثبت توافق هسته ای کشور است.

محمودزاده افزود: انتشار گزارشات عملکرد نیمه اول شرکت های بورسی نیز عاملی است که اکنون بر تصمیم گیری سهامداران و فعالان بازار سرمایه جهت سرمایه گذاری در بورس مؤثر واقع می شود و می تواند در روند معاملات تأثیرگذار باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶
پولبك بازار تمام شد از امروز شاهد صعود پرقدرت شاخص خواهيم بود. همچنان وتوشه را برترين سهم بورس مي دانم
فرنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
با بحث تمديد مذاكرات ، ركود بورس طولاني تر خواهد شد