بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر : ۱۳۷۰۴۱

پاکروان که از شرایط روحی نامساعدی برخوردار بود و با داروی آرام‌بخش خود را کنترل می کرد گفت: « هنوز جسد ریحانه را به ما تحویل نداده اند و ما نمی دانیم چه زمانی می توانیم برای خاک سپاری دخترم آماده شویم.» او با اشاره به اینکه تا آخرین لحظات امیدوار بود و فکرش را نمی کرد که ریحانه جباری را اعدام کنند، در ادامه می افزاید: «ما کلا در لحظه اعدام خانواده سربندی را ندیدیم. انگار آن ها را از در دیگری به داخل زندان منتقل کردند. ما بیرون از زندان بودیم که خبر اعدام ریحانه را به ما دادند.» شعله پاکروان در پایان افزود: «الان توان فکر کردن به چیزی راندارم. فکر می کنم عده ای از کمپین ها طناب دار دختر من را بافتند. الان شرایط روحی خوبی ندارم و باید ذهنم را متمرکز کنم تا بتوانم به یک جمع بندی درست برسم...»

گفتني اينكه، در پی گزارش ارتکاب یک فقره قتل عمد فردی به نام مرحوم مرتضی عبدالعلی سربندی در تاریخ شانزدهم تیرماه سال 1386 و پس از کشف تلفن همراه مقتول و دسترسی به آخرین تماس وی با فردی به نام ریحانه جباری، نامبرده به عنوان مظنون ارتکاب قتل تحت تعقیب قرار می‌گیرد. با مراجعه ماموران به محل اقامت ریحانه جباری، از منزل او یک عدد کارد آشپزخانه‌ی آغشته به خون و جلد آن و یک عدد روسری آغشته به خون کشف می‌گردد. ریحانه جباری متولد 1366 در تمام مراحل تحقیق نزد ضابطان، بازپرس و دادگاه به ارتکاب قتل از سوی خود اقرار نموده و برای توجیه اقدام خود مدعی شده بود مرحوم قصد تجاوز به وی را داشته.

گرچه ادعای ریحانه جباری در خصوص شیخی به هیچ وجه اثبات نشده و در مرحله‌ای نیز توسط محکوم انکار گردیده، اما با فرض صحت موضوع، وی نقش نامبرده را صرفاً حضور در محل جنایت اعلام کرده و به صراحت ارتکاب قتل به تنهایی از ناحیه‌ی خود را پذیرفته است. گفتنی است تا به حال کمتر سابقه داشته است که افراد را در روز شنبه اعدام کنند و اعدام ها بیشتر روزهای سه شنبه انجام می شد، اما به دلیل فرا رسیدن ماه محرم، و به تعویق افتادن این ماجرا اولیا دم خواستار اعدام جباری، پیش از فرا رسیدن ماه محرم شدند.

ایسکانیوز


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کسی که بخواد بهش تجاوز بشه کارد آشپزخونه از روز قبل نمیخره
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
همه کارد تو خونه دارن اسمش روشه کارد اشپز خونه چرا از یه گناه کار طرفداری میکنی دختره بخت برگشته از خودش دفاع کرده
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۳
شما مگه اونجا بودی که میگی کی گناه کار بوده کی نبوده ؟ من دارم علت ها و معلول هارو بیان میکنم .... در ضمن چرا کارد از پشت اثابت کرده ؟
نجابت
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
اصل قضیه کلا بودار است. در کشور بالاخره قتل های دیگری هم اتفاق می افتد و قاتل اعدام می شود و انقدر هم رسانه ای نمی شود. امکان اینکه این جریان نیز از سوی معاندان جمهوری اسلامی طرح ریزی شده باشد بسیار زیاد است. و خدا لعنت کنه کسانی رو که به آسیاب دشمن آب می ریزند.
س.ص
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کسی که با حمل چاقواین احتمال رو میده ،چرا در محل خطر حاضرمیشه؟!
پيمان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
من دلم سخت گرفته است ازين مهمانخانه مهمانکش روزش تاريک که به جان هم نشناخته انداخته است؛ چند تن ناهموار، مشتي خواب آلود چند تن ناهشيار......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
ولی صحبتهایی که بعد از اعدام داشت چیز دیگه ای بود ...نه اینکه کمپین ها طناب دار رو بافتند!!!!!!!!!!!
خندان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
با رسانه ای کردن قتل طناب دار بافته شد. کسانی در این امور دخالت میکنند که اهداف سیاسی را دنبال میکردند و یا بازیچه دست اینها بودند . مشکل را از منشاء آن باید حل کرد. کسی حق رسانه ای کردن جرمی را نداشت که جنبه عمومی پیدا نمیکرد و به عموم مردم ارتباطی هم نداشت .
الکس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
خوب ممکنه از قبل پیش بینی کرده بوده که مقتول احتمالا نیت بدی داره و بخواد بهش تجاوز کنه برا همین با خودش کارد برده برای دفاع از خود
ناشناس
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
خب اصلا چرا باید بره وقتی میدونه قراره بهش تجاوز بشه !!!!!! ی چیزایی میگیا
علي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
قاتل در قتل عمد بايد اعدام شود نه براي درس عبرت براي ديگران ، براي اجراي عدالت و حق مقتول طرفدارن حقوق بشر هم الكي شلوغ نكند چون هم حكمي است شرعي و هم مردم مسلمان ايران از اين امر حمايت ميكنند
پارس
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
متاسفم برای مملکتی که نظرات خوانندگان که حاوی هیچ فحاشی و توهینی هم نیست،قابل و غیر قابل انتشار دارد.
قانون چشم در برابر چشم،، دنیا را کور خواهد کرد و بهیچوجه راه حل درست و موثری نیست. اینهمه اعدام در ایران،ذره ای جرم و جنایت را کاهش نداده.در مقابل،درکشورهایی که اعدام را لغو کرده اند امار جرم و جنایت بسیار پایین و کاهش یافته است...
مخالف اعدام
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
شما از جانب خودت نظر بده و حمایت کن.
نه قتل عمدی در کار بوده و نه انگیزه ای برای این کار.فقط یک بیمار روانی بیخود و بی جهت کسی را میکشه.این دختر فهمیده این مرد که اونو به نام مشاوره کاری،به خونه خلوتی برده، قصد سوئی داره و هرکسی هم بنحوی از خودش دفاع میکنه. تصمیم گیری در اون لحظه متفاوته.
اعدام نه!
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
شما از اعدام حمایت میکنی.نه همه.نظر خیلیها متفاوته.همین بایدها برای اعدام باعث افزایش جشمگیر جرم و بزه و جنایت در این مملکت شده.خاطی نه درسته که ازاد بشه و نه اینکه اعدام بشه.منصفانه ترین راه اینه که حبس طویل المدت بکشه .
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
این رو اضافه کن که در قتل عمدی که واقعا قصدش کشتن طرف بوده نه اینکه از سر عصبانیت حرکتی کرده و بعد پشیمون شده
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
خدا رحمتش کنه
افشین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۷
خدابیامرزدش.
البته من که ازماجرای دقیق این اتفاق بی اطلاعم.اما لذتی که در عفو وجود دارد هیچگاه درانتقام وجود ندارد.باگذشت میتوانست بزرگترین صواب را ببرد.
ايرانى
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۹
فقط در يك جمله بخشش و گذشت يادت گرامى
ناشناس
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
پیام بهداشتی نده بابا برای خودتم این اتفاق می افتاد میگفتی اینو ؟
حميد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
چشم در مقابل جشم ريشه در قانون هامورابي دارد و قبل از اسلام هم در سرزمين حجاز اجرا مي شده است اسلام ضمن تآييد فلسفه كلي آن موضوع گذشت را به عنوان يك اصل انساني و تلطيف كننده انتقام جويي مطرح و در مقابل صاحب حق گذاشته است. به اميد روزي كه جرم و جنايت از جامعه رخت بر بندد.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
باسلام ، امیدوارم پیام مرا هم در آخر پیامهایی که گذاشته اید بگذارید تا بعضی ها بخوانند تا ... به نام یکتای بی همتا پیام من به آن کسانیست که تند و گزنده مطالب بدور از اخلاق اخلاق علوی اخلاق الهی را می گذارند و باعث رنج و ایجاد تنفر در دیگران می گردد من فقط این را می گویم توجه دانی و چه دانی و چه دانی روزی یکی از زنان در کار زار جنگی که یکی از سرداران اسلام به کشته شده بود در برابر پیامبر شروع به شیون و زاری خواندن مرصیه برای آن سردار جنگ کرد که این عمل او با واکنش پیامبر اسلام مواجه شد و به آن زن فرمودند هیچکس حتی خود من که پیامبر خدا هستم هم به طور دقیق از آخرت خود و دیگران اطلاعی ندارم چه برسد به مردم عادی مگر جز خدا چه کسی از حال و روز ما و اعمال ما با خبر است که این چنین در مورد دیگران فتوا می دهیم و در آخر بترسیم از خدا و بترسیم از عاقبتمان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
ریحانه جباری خیلی کار بدی کرد
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
درسته باید می گذاشت بهش تجاوز شه
جانقربان
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
اشتباه مثبت دادم.منفی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
قصاص حق است اما لذتي كه در گذشت هست در انتقام نيست و من مطمئن هستم خانواده مقتول پشيمان مي شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
پس واسه چی کشتش نه وسط پولی هست نه چیزه دیگه ای
حسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
اگه اجازه می داد بهش تجاوز بشه سنگسارش می کردند حالا که از ناموسش دفاع کرده اعدامش می کنند
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
مجید جان دلبندم اون زنا نه تجاوز . آخه ی مرد 60 ساله میتونه تجاوز کنه ؟ یه چیزی بگو با عقل جور دربیاد
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
اولا 60 سال نداشته و 50 سال داشته دوما سن بالاتر از اینهاشم تجاوز کرده اند سوما اگه بهش تجاوز می کرد اونوقت تازه باید ثابت میکرد با میل خودش نبوده وتجاوز بوده و دست آخرم به زنا محکوم می شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
فقط برای تسلی خانوادش میتونم بهشون تسلیت بگم و اینکه حقیقت پیش خدا گم نمیشه حالا هر کسی میخواد خطاکار باشه.
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
ی مشکل این وسط هست ک نمیشه گفت ریحانه بیگناهه اونم اینه ک اوناتوآپارتمان بودن توجنگل ک نبودن اگه ی جیغ میزدتموم همسایه هامی ریختن اونجایامیشدفرارکنه .آدم اگه توهمچین موقعیتی قراربگیره فرارمیکنه مگه اینکه نتونی فرارکنی !ولی دلیل اینکه کشتش چیه هیچکی نمیفهمه شایدنفرسومی هم بوده .ولی اون مقتولم حقش بود آخه مردمتاهل ۶۰ساله چراباید با ی دختر ۱۹ساله رابطه داشته باشه خودش باعث مرگش شد نبایداین فرصتو بهشون میداد.بچاب لطفا
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
رسانه ای شدن این مطلب باعث شد عابروی خانواده سربندی به نوعی به باد بره و اونها هم جهت حفظ عابرو و نشان دادن این مطلب که حق به حق دار رسید اون دختر رو اعدام کردند شاید به نوعی گذشت آنها نشان از قبول اتهام بود که با این کارشون خواستند از این تهمت مبرا بشوند ولی کاش به جوونیش رحم میکردن . ولی به نظر من باز هم پرونده مبهمه چون یک آدم بدون هیچ سابقه خلافی و بدون هیچ طمع مادی یک نفرو بکشه جای سوال زیاد داره
امیری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
من کسیم که این اتفاق یعنی قتل برای دو نفر از عزیزترینام اتفاق افتاده. و بی گناه کشتنشون قاتلشونم پیدا شده و ما اصلا قص بخشش نداریم. تنها کسی این حسو درک می کنه که این اتفاق براش افتاده باشه. کسی که با قصد و نیت جون ادمارو می گیره باید تقاصشم بده. این خانم هم برای داشتن چاقو چه دلیلی می تونه داشته باشه بغیر از قصد کشتن؟؟؟ تجاوز که دوحالت نداره بگه یا بهم تجاوز می شه یا نمیشه پس من چاقو رو ببرم با خودم؟؟؟؟
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
چاقو از پشت فرو شده تو کمر و قلب طرف پس بهانه تجاوز قابل قبول نیست
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
رف شما کاملا غیر منطقی... من هم وقتی 19 سالم بود از ترس شنیده هام و روزنامه ها چاقو گذاشته بودم تو کیفم چون حتی وقتی از روی پل عابر پیاده هم ک رد میشدم میترسیدم. یعنی چون میترسیدم نباید از خونه بیرون میرفتم؟ و یه چیزه دیگه رشته من هم طراحی بود خیلی جاها مجبور بودم تنها برم باید چکار میکردم اگر کسی بهم حمله میکرد؟ و سوال آخر تقاص مردی که میخواسته با دختری ک همسن دخترش .... ؟
حسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
جا برای گذشت داشت گیریم خدا بیامرز خانم جباری مقصرولی چند درصد .
غلامعباس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴
کسی را که اعدام می کنند کسی باید این کار را انجام دهد به عبارتی دیگر قاتل دوم خشونت وقتل را اموزش می دهند وامروزه دیگر کسی از کشتن نمی ترسد یکی با کارد یکی با ریسمان یکی با اسید یکی با تیر ویکی با لگد وووووو اما تا زمانی مردم ایران اینچتین خواسته باشن چنین وبد ترازچنین خواهد شد
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴
متاسفم برای انسانهای نادان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷
اگر ترس از جان داشته باشی با خودت چه وسیله ای همراه می بری ، پلیس با خود اسلحه گرم و مردم عادی اسلحه سرد
ناشناس
United States of America
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
اون چیزی که باعث میشه آدم قاتل عزیزشو نبخشه اعتماد به نفس بالا و نبود پشیمانی در چهره قاتل در زمان محاکمه هست وگر نه من فکر میکنم وقتی کسی واقعا پشیمان باشه و رفتارش نشون بده تاثیر عمیقی در طرف مقابل میگذاره. شاید این پشیمونی در چهره ریحانه دیده نشد که البته مقصر اصلی رسانه ها و ارباب جراید بودند که با حمایتها و پشتیبانیهای خودشون اعتماد به نفس این خانمو بالا بردند
فرزندان مخالف اعدام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
مادر من دیروز نظری اینجا نوشته که جهان نیوز اومده نصفشو نوشته و بقیه شو ننوشته تا موضوع رو بیشتر به نفع نظر خودش جلوه بده.
از رسانه ای که در امانت خیانت کنه باید شکایت کرد.اخبار چنین رسانه ای هم قابل اعتماد نیست.جهان نیوز ثابت کرد یک سانسورچیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
خدا بیامرزدش کاشکی این کارو نمیکردن جوون بود ارزو داشت خدا به خانوادش صبر بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
آبروی رفته خانواده سربندی با این کار بیشتر رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
آبروی رفته خانواده سربندی با این کار بیشتر رفت
پویا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
آدم ضعیف نمی تواند ببخشد.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۲
من نمی دونم که مقصر هست و کی نیست
ولی اگر فرض را بر تجاوز بگذاریم
یا حتی هر رابطه ای که سو استفاده درش باشد
باید به ریحانه افتخار کرد
که از خود دفاع کردند
چون هستند آدم هایی که در موارد مشابه به هر دلیلی (آبرو) گذشتند و الان زنده مرده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
گیرم که تجاوزی صورت میگرفت باید میرفت شکایت میکرد نه اینکه آدمکشی کنی.از شواهد معلومه که از قبل رابطه داشته ولی اینبار کار به خونریزی کشیده شده.در 19 سالگی آدم بکشی در بزرگسالی واویلا....
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
همه انسانها عزیزن همه مخلوق خداییم.ای کاش ای کاش...جامعه اصلاح شود ان هم با اراده مسولان.تا نبینیم این اعدامها رو.گرفتن جون انسان.......خدایاااااااااا خودت ببخش همه ما رو.که تک تک سهیم هستیم در این نا عدالتی هاا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷
الهم صل الله محمد و آل محمد روحش شاد .هرچی فکر میکنم نمتونم بفهمم خانواده ی سر بندی چرا انقدر سنگ دل بودن مگه میشه .واقعا چجوری دلتون اومد بعد از هفت سال عذاب یه دختر نوجوان انقدر بی رحم باشید . چرا اخه چرا؟ خدا به خانواده ی ریحانه صبر بده
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
من رشته ام حقوقه خیلی سعی کردم بفهمم موضوع واقعا چی بوده ! ولی متاسفانه همه گزارشات و گفته ها مبهم بودند! اولیای دم قاتل رو فردسومی میدونستندپس چطورراضی به قصاص شدند ...اقرارصریح متهم راهی بجز حکم اعدام برای قضات باقی نمیذاره شواهد صحنه هم که اقرار رو تایید کرده ! وکیلش خیلی کلیشه ای فقط به رضایت فکرکرده! ولی واقعا چراخانواده محترم مقتول معتقد به وجود فرد سومی بودن و ابهام در گفته های قاتل ولی باز صبر نکردند! تا شاید دری به سوی حقیقت باز شود ! خداوند به همه رحم کند .
دوست دار تو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۷
جوان نازنین در خاک رفتی از این دنیای غم غمناک رفتی زدی آتش به جان دوست داران چو گل پاک آمدی و پاک رفتی...
جانقربان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
مواردمشکوک پرونده مرحومه ریحانه جباری زیادست.
1-اگرقصدقتل داشت چراضربات متعدد واردنکرده تا مطمئن ازکشته شدن مقتول بشود.
2-چرابعداز قتل خودرامخفی نکرده.
3-چراالت قتل روبه خانه برده بابت یادگاری.
4-چراالت قتل رودورنداخته ومعدوم نکرده.
5-اگرهم دست داشته چراباهم متواری نشدن.
6-اگرهم دست داشته که احتمالش زیادهست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
خدا به خانواده داغدار ریحانه صبر عطا کند . قضاوت کار آسانی نیست
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
اگراو را بخشیده بودندحالا روحیه بهتری داشتند وپیش مردم ودنیاشرمنده نبودند
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
اسلام دین کامل و جامعی است وقتی میگه جان در برابر جان یعنی اینکه بدونی اگه بکشی کشته میشی ولی اگه بگه جان در برابرش حبس مطمئن باشید از فردا تو این مملکت آدمه که کشته میشه میدونید چرا چون ما مردم عصبی و کم طاقت و عموما با ضعف فرهنگی هستیم خصومت و دشمنی هم تو این مملکت بیداد میکنه.
در کشورهای خارجی هم که شاید به نظرتون قتل کم میاد نه به خاطر نوع مجازات که بیشتر کار فرهنگی و اقتصاد قویشونه.هر چن همونجا هم قتل تجاوز و دزدی وجود داره.
بهار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
احتمالا ريحانه دست نشانده عدهاي براي يک قتل برنامه ريزي شده بوده که در دفاع خود موضوع تجاوز را بيان کرده اما نمي دانسته که خودش هم قرباني ميشود چرا چاقو از پشت ؟ زيرا از روبرو توان چنين کاري نداشته احتمالا اب پرتقال هم يک صحنه سازي است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۳
البته خود ریحانه خانم هم مقصر بوده که به منزل ایشان رفته زیادند این چنین دکترهایی که اغفال میکنند دختران جوان را و سزاشون هم همین است خود دستور اسلام است که سعی نکنند که زن و مرد در خلوت هم قرار گیرند .از طرفی هم باز دستور موکد قران است که قصاص کنید قاتل را .امیدوارم خداوند از تقصیرات هردوشون بگذره و به خانواده هاشون صبر بده.مخصوصا به مادر ریحانه خانم
مجید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
دوستان که ادعای اجرای حکم اعدام رو قبول دارند ومیگن حکم شرع هست ایا کسی که از خونه ما دزدی میکنه ما هم به تلافیش میریم خونش دزدی؟ اگه کسی زنا کنه یا لواط حق این هست که با ناموس اون زنا یا با خودش لواط کنن؟ من نه ریحانه میشناسم نه مرتضی ولی کشتن ریحانه مرتضی رو زنده نکرد بدتر بی ابروش کرد ولی همه چیز رو خدا اگاه است و بجای تاسف به خاطر کشته شدن انها اینقدر قصی القلب نباشید اگر خانواده خودتون بود راضی به اعدامش بودید خدا همیشه ما رو چون ذات خودش به بخشش و گذشت دعوت کرده خدا هردوشون رو ببخشه و بیامرزه والسلام
رها
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
ناراحت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱
واقعا متاسم از طرز فکر بعضی از آدما تا دختر نباشین نمیتونین در مورد ریحانه جباری نظر بدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
بنظر من هر چي بوذه براي بقيه جوانها درس عبرت بشه كه بحرف مادر و پدرشون گوش كنند و وقتي ميگويند اين كار را نكن و فلان جا نرو بحرف كنند جداي از تجربه داشتن مادر چون ٩ ماه بچه در شكمش داشته حسش قوي تره و بهش الهام ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
بنظر من هر چي بوذه براي بقيه جوانها درس عبرت بشه كه بحرف مادر و پدرشون گوش كنند و وقتي ميگويند اين كار را نكن و فلان جا نرو بحرف كنند جداي از تجربه داشتن مادر چون ٩ ماه بچه در شكمش داشته حسش قوي تره و بهش الهام ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
خِـدٍأّ رحًمًتٌـشُـوٌنِ کْنِهّ وٌ صّـبًر بًهّ خِـأّنِوٌأّدٍهّ بًدٍهّ
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
هیچکه ازجون خودش سیرنیس ادم بکشه چون قصاص میشه ی گوشه کارمیلنگه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
هیچکه ازجون خودش سیرنیس ادم بکشه چون قصاص میشه ی گوشه کارمیلنگه