بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
به گزارش عطارنیوز به نقل از صبح توس ،در پاسخ به این سوال که آیا توزیع و مصرف کالای شرکت موتورولا که وابستگی شدیدی به دولت غاصب صهیونیست دارد جایز است یا خیر، می فرمایند:باید از معاملاتی که به نفع دولت غاصب اسرائیل که دشمن اسلام و مسلمین است،خودداری شود و وارد کردن و ترویج کالاهای آنان که از ساخت و فروش آن سود می برند، برای هیچکس جائز نیست و همچنین برای مسلمانان نیز خرید آن کالاها به خاطر مفاسد و ضررهائی که برای اسلام و مسلیمن دارد جائز نیست.
کد خبر : ۱۳۷۳۹۸

.

nf00125159-1

.

اما آیا محصولات شرکت های صهیونیستی تنها به این شرکت آمریکایی محدود می شود؟

.

امروزه نزدیک به ۸۴ غول اقتصادی صهیونیستی در سرارسر دنیا فعال هستند.

.

ولی آنچکه امروز دنیا را به جولانگاه صهیونیسم بدل کرده، این قدرت اقتصادی  نیست بلکه امپراتوری شیطانی صهیونیسم رسانه ای است. در ادامه به دو نمونه شاخص صهیونیسم رسانه ای اشره می شود.

.

Time Warner :

.

همان گونه که از نامش پیداست ، نتیجه پیوستن چند شرکت رسانه ای آمریکا به یک دیگر است.شرکت هایی همچون برادران وارنر، تایم و AOL که هرکدام در رشته خود یکی از بزرگترین ها بودند.

.

تایم وارنر جایزه جوبیلی را به پاس خئمات طولانی و همه جانبه از اسرائیل ، ار بنیامین نتانیاهو دریافت کرده است .

.

نزدیک به یک سوم سرمایه گذاری های شرکت در سرزمین های اشغالی انجام شده استو در همین راستا همه سهام شرکت های اسرائیلی در این زمینه خریداری شده است.به گزارش نشریه یهودی جروزالم پست در سال ۱۳۸۰ یکی از نهادهای یهودی آمریکا از این شرکت و دو مجتمع اقتصادی دیگر ، به پاس پشتیبانی مالی از اسرائیل تقدیر کرد.

.

Walt Disney :

.

نمایشگاه هزاره دیسنس ، بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرد؛ در حالیکه حتی بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد هم اشغال این شهر از سوی رژیم صهیونیستی خلاف قوانین بین المللی است.کارشناسان دیسنی به همراه نمایندگان اسرائیل ، بیش از ۱۸ ماه روی بخشی از این نمایشگاه که تالار اسرائیل خوانده می شد کار کردند.خبرگزاری انگلیسی جویش کرونیکل در مقاله خود نوشت : اگر آن نمایشگاه را می دیدید ، بی شک بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل می پذیرفتید.

.

شرکت سرمایه گزاری خانواده دیسنی ، بیش از پانصد میلیارد تومان در سرزمین های اشغالی سرمایه گزاری کرده است.این شرکت اعلام کرده که می خواهد فعالیت اقتصادی جدیدی را آغاز کندکه حجم آن دست کم دویست و پنجاه میلیارد تومان است.

.

در ادامه ، استفتائات گذشته از مقام معظم رهبری در این زمینه را مرور می کنیم.

.

استفتائات سال های گذشته :

.

س ۱۳۴۷: آیا وارد کردن کالاهاى اسرائیلى و ترویج آنها جایز است؟ در صورتى که این کار هر چند بر اثر اضطرار صورت بگیرد، آیا فروش آنها جایزاست؟

 .

باید از معاملاتى که به نفع دولت غاصب اسرائیل که دشمن اسلام و مسلمین است، خوددارى شود و وارد کردن و ترویج کالاهاى آنان که از ساخت و فروش آن سود مى برند، براى هیچکس جایز نیست و همچنین براى مسلمانان هم خرید آن کالاها بخاطر مفاسد و ضررهایى که براى اسلام و مسلمین دارد جایز نیست.

 .

س ۱۳۴۸: آیا وارد کردن کالاهاى اسرائیلى توسط تجار و ترویج آن در کشورى که تحریم اقتصادى اسرائیل را لغو کرده، جایزاست؟

.

واجب است افراد از وارد کردن و ترویج کالاهایى که دولت حقیر اسرائیل از ساخت و فروش آن منتفع مى‏شود، خوددارى کنند.

 .

س ۱۳۴۹: آیا براى مسلمانان خرید کالاهاى اسرائیلى که در سرزمین اسلامى به فروش مى‏رسند، جایز است؟

 .

بر آحاد مسلمین واجب است که از خرید و استفاده از کالاهایى که سود تولید و فروش آنها عاید صهیونیست‏ها که با اسلام و مسلمین در حال جنگ هستند، مى‏شود، اجتناب کنند.

 .

س ۱۳۵۰: آیا گشایش دفترهاى مسافرت به اسرائیل در کشورهاى اسلامى جایز است؟ و آیا براى مسلمانان تهیه بلیط از این دفاتر جایزاست؟

 .

این کار به دلیل ضررهایى که براى اسلام و مسلمین دارد، جایز نیست و همچنین مبادرت به انجام اعمالى که نقض تحریم مسلمانان علیه دولتِ دشمن و محارب اسرائیل محسوب شود، براى هیچکس جایز نیست.

 .

س ۱۳۵۱: آیا خرید تولیدات شرکتهاى یهودى یا امریکایى یا کانادایى با وجود این احتمال که شرکتهاى مزبور به تقویت دولت اسرائیل مى‏پردازند، جایز است؟

 .

اگر خرید و فروش این تولیدات موجب تقویت دولت حقیر و غاصب اسرائیل شده و یا در راه دشمنى با اسلام و مسلمین بکار مى‏روند، خرید و فروش آنها براى هیچکس جایز نیست و الاّ اشکال ندارد.

 .

س ۱۳۵۲: اگر کالاهاى اسرائیلى وارد کشورهاى اسلامى شود، آیا جایز است تاجران بخشى از آنها را خریده و به مردم بفروشند و آنها را ترویج کنند؟

 .

این کار براى آنان به علت مفاسدى که دارد، جایز نیست.

 .

س ۱۳۵۳: اگر کالاهاى اسرائیلى در فروشگاههاى عمومى یک کشور اسلامى عرضه شود، آیا خرید آنها توسط مسلمانان در صورتیکه تهیه کالاهاى غیراسرائیلى مورد نیاز که از کشورهاى دیگر وارد شده‏اند، امکان داشته باشد، جایز است؟

 .

بر آحاد مسلمین واجب است که از خرید و استفاده از کالاهایى که منفعت تولید و خرید آنها عائد صهیونیست‏ها که محارب با اسلام و مسلمین هستند، مى‏شود، اجتناب کنند.

 .

س ۱۳۵۴: اگر بدانیم که کالاهاى اسرائیلى بعد از تغییر گواهى مبدأ از طریق کشورهاى دیگرى مثل ترکیه، قبرس و غیره مجدّدا صادر مى‏شوند تا خریداران مسلمان گمان کنند که آنها غیر اسرائیلى هستند، زیرا مى‏دانند که اگر مسلمانان بدانند که آنها ساخت اسرائیل هستند، از خرید آنها خوددارى مى‏کنند، دراین صورت تکلیف مسلمانان چیست؟

 .

مسلمانان باید از خرید و ترویج و استفاده از آن کالاها خوددارى نمایند.

 .

س ۱۳۵۵: خرید و فروش کالاهاى امریکایى چه حکمى دارد و آیا این حکم شامل همه کشورهاى غربى مثل فرانسه وانگلستان هم مى‏شود؟ و آیا آن حکم مخصوص ایران است و یا در همه کشورها جارى است؟

 .

اگر خرید کالاهاى وارداتى از کشورهاى غیراسلامى و استفاده از آنها باعث تقویت دولتهاى کافر و استعمارگر که دشمن اسلام و مسلمین هستند، شود و یا قدرت مالى آنها را براى هجوم به سرزمین‏هاى اسلامى یا مسلمین در سرتاسر عالم، تقویت نماید، واجب است که مسلمانان از خرید و بکارگیرى و استفاده از آنها اجتناب کنند، بدون اینکه فرقى بین کالایى با کالاى دیگر و دولتى با دولت دیگر از دولتهاى کافرى که دشمن اسلام و مسلمین هستند، وجود داشته باشد و این حکم هم اختصاصى به مسلمانان ایران ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
درود بر این فتوا
مرگ بر اسراییل کودک کش
پیمان
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
بنده همین الان گوشی خودمو شکستم چون نمیدونستم که جریان از این قراره . درود بر ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای
SAED
Germany
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
اینجور استفتا کردن با یک پیش فرض دروغ متاسفانه باب شده بورس نیوز وظیفه شرعی داری اینو منتشر کنی کسی که استفتا میکند نباید فرضیات خود را به آن اضافه کند فقط باید موضوع استفتا را بپرسد وگرنه از نظر هر عاقلی کمک به دشمن جایز نیست اما میدانید چه بازی هایی با اینگونه فتوا گرفتن عناصر منافق سر مردم در میاورند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
لنوو، موتورولا را خرید

شرکت لنوو با پرداخت مبلغ ۲.۹ میلیارد دلار شرکت آمریکایی موتورولا را خرید و امیدوار است از این طریق بتواند به سومین سازنده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان مبدل شود.

به گزارش «تيک»، لنوو از اوایل امسال درصدد بود تا موتورولا را از گوگل خریداری کند و بالاخره این فرایند را تکمیل و حدود ۳۵۰۰ نفر دیگر را به جمع کارکنان قبلی خود افزود.

لنووو که قبلا واحد تولید لپ تاپ شرکت آی بی ام را هم خریداری کرده بود، قصد دارد با این خرید حضور قدرتمندانه‌تری در بازار آمریکا و اروپا پیدا کند و شانس خود را در زمینه تولید محصولات جدیدی مانند ساعت های هوشمند هم بیازماید. این شرکت هم اکنون ۲۰ درصد از بازار رایانه‌های شخصی را در اختیار دارد و از این نظر شرکت قدیمی اچ پی را هم پشت سر گذارده است.

لنووو برای نهایی کردن این خرید ۶۶۰ میلیون دلار را به طور نقدی پرداخت کرده و بیش از ۵۱۹ میلیون سهم خود را هم در بازار بورس اختصاص داده است که برابر با ۷۵۰ میلیون دلار است. این شرکت ۱.۵ میلیارد دلار را هم با سفته پرداخته و امیدوار است موتورولا برایش ظرف یک تا یک و نیم سال آینده سودآور شود.
پیدا کنید پرتقال قروش را!!!!!!!!!!!!!!!!!